انگشت شست سالانه ۸۴ کیلومتر را در شبکه‌های اجتماعی می‌پیماید

تحقیقات دانشمندان نشان می‌دهد انگشت شست هر فرد به طور میانگین به اندازه دو مسابقه ماراتن در شبکه‎‌های اجتماعی حرکت می‌کند.

انگشت شست سالانه ۸۴ کیلومتر را در شبکه‌های اجتماعی می‌پیماید

میل آنلاین نوشت: تحقیقاتی که به تازگی توسط محققین در فضای مجازی منتشر شده است نشان می‌دهد که انگشت شست یک فرد به طور سالانه معادل دو مسابقه ماراتن که چیزی حدود 52 مایل است را در شبکه‌های اجتماعی نظیر توئیتر و اینستاگرام طی می‌کند. این تحقیقات برای زمان میانگین بررسی 49 دقیقه‌‌ای این دو شبکه اجتماعی در نظر گرفته شده است. مراحل انجام بررسی این آزمایش نیز به کمک یک شبیه ساز آنلاین تعاملی برای موبایل به نام Thumb Run انجام شده است که این شبیه ساز از چیزی شبیه به انگشت انسان بهره می‌برد و با استفاده از چرخنده‌هایی که در آن وجود دارد سرعتی متناسب با سرعت دست انسان را بازسازی می‌کند.

راب جونز کارشناس ارشد روابط عمومی و رسانه‌های اجتماعی در این راستا اعلام کرد:" اینکه گوشی هوشمند وقت بسیار زیادی از طول روز افراد را می‌گیرد، موضوع عجیبی نیست و تقریبا تمام افراد جهان درباره این بحث آگاهی دارند. اما تحقیقاتی که در این زمینه انجام شده است بسیار حیرت انگیز بوده و نشان می‌دهد شبکه‌های اجتماعی عامل اصلی استفاده زیاد کاربران از گوشی‌های هوشمند هستند."

گوشی هوشمند

نحوه محاسبه میزان مسافت طی شده توسط محققین بر اساس صفحه نمایش یک تبلت ده اینچی و به صورت زیر بدست آمده است:

هر فرد بزرگسال به طور میانگین 92 درصد از کل زمانی که از گوشی خود استفاده می‌کند را در شبکه‌های اجتماعی می‌گذراند که حدود 49 دقیقه می‌شود. با انجام چند محاسبه ریاضی ساده در این باره می‌توان میزان مسافت طی شده توسط دست را محاسبه کرد:

49 × 0.92 = 45 زمان صرف شده در شبکه‌های اجتماعی در طول یک روز

45 × 60 =2,700 میزان ثانیه صرف شده برای بالا و پایین کردن صفحات با پیشفرض سه بار اسکرول

2,7000/3 = 900 میزان ثانیه صرف شده برای بالا و پایین کردن صفحات

استفاده از پیشفرض 10 اینچ برای گوشی

900 × 10 = 9,000

229 × 365 = 83,585 میزان مسافت برای یک سال در واحد مایل

دکتر Eugene Y. Tsai متخصص ارتوپد در این راستا اعلام کرده است که این میزان استفاده از گوشی می‌تواند باعث بروز التهاب در تاندون انگشت شست شود و خم شدن فرد در طولانی مدت نیز روی گردن وی آسیب جبران نشدنی خواهد گذاشت. به این ترتیب کاربران باید برای جلوگیری از بروز آسیب در بدن افراد باید میزان زمان استفاده از گوشی را کاهش داد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

46

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها