مهمانان ناخوانده روی دیوار‌های خانه که سلامت شما را نشانه می‌روند

یک متخصص حوزه قارچ شناسی می‌گوید که کپک روی دیوار‌های خانه می‌تواند بیماری‌های مختلفی را برای ساکنان ایجاد کند.

مهمانان ناخوانده روی دیوار‌های خانه که سلامت شما را نشانه می‌روند

خبرگزاری نووستی نوشت: ماکسیم دیاکوف، متخصص گروه قارچ شناسی دانشکده زیست شناسی دانشگاه دولتی مسکو تأکید کرد که لکه‌های کپک فقط یک نقص خارجی نیستند بلکه از طریق تجمع انواع مختلف قارچ‌های میکروسکوپی ایجاد می‌شوند.

دیاکوف هشدار داد که برخی از این قارچ‌ها بیماری زا هستند، به این معنی که می‌توانند در بافت‌های انسان تکثیر شده و منجر به بیماری‌های جدی مرتبط با قارچ‌ها و آلرژی‌ها شوند.

این متخصص گفت: فردی با بدن سالم در صورت کم بودن غلظت این عوامل بیماری زا در برابر اثرات قارچ مقاومت می‌کند، اما اگر فردی از بیماری‌های مزمن رنج ببرد یا تحت عمل جراحی قرار گرفته باشد، در معرض خطر است. کپک به خصوص برای افرادی که سیستم ایمنی ضعیفی دارند خطرناک محسوب می‌شود؛ بنابراین، در صورت نقص ایمنی، میکوز ممکن است منجر به مرگ شود.

او توضیح داد: فردی که مجبور به مصرف آنتی بیوتیک شود، مستعد ابتلا به عفونت قارچی است.

دیاکوف افزود: «باکتری‌های موجود در پوست و غشا‌های مخاطی اولین خط دفاعی بدن در برابر عفونت‌های خارجی هستند. وقتی آن‌ها را با آنتی بیوتیک از بین ببریم، قارچ‌های بیماری زا به راحتی در آنجا مستقر می‌شوند.

او تأکید کرد که ساکنان آپارتمان‌هایی که لکه‌های تیره کپک روی دیوار‌ها دارند در معرض خطر آلرژی هستند، زیرا میکروب‌های آزاد شده توسط کپک باعث آلرژی می‌شود. مواد شوینده فقط به از بین بردن موقت قارچ‌های موجود در دیوار‌ها کمک می‌کند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

46

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها