نتانیاهو: اسرائیل فشارها بر عدم شهرک سازی در قدس را نمی‌پذیرد

نخست وزیر رژیم صهیونیستی امروز یکشنبه اعلام کرد، این رژیم به شدت فشارهای بین‌المللی با هدف ممانعت از توسعه شهرک سازی در قدس اشغالی را رد می‌کند.

نتانیاهو: اسرائیل فشارها بر عدم شهرک سازی در قدس را نمی‌پذیرد

به گزارش روزنامه القدس العربی نوشت، بنیامین نتانیاهو در ابتدای جلسه دولت آخرین تحولات وضعیت قدس را بررسی کرد که این روزها صحنه درگیری‌ها میان فلسطینی‌ها و پلیس رژیم صهیونیستی است.

وی گفت: اعمال فشارها با هدف منع ما از ساخت و ساز در قدس این روزها افزایش یافته است و بهترین دوستانمان به ما اعلام کرده‌اند که قدس پایتخت اسرائیل است و ما ساخت و ساز در آنجا را ادامه می‌دهیم.

نتانیاهو نسبت به تضمین آزادی عبادت در قدس و عدم وقوع آشوب در این شهر متعهد شد.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی این اظهارات را پس از آن مطرح می‌کند که محکومیت‌های بین‌المللی درباره عملیات تخلیه ادعایی فلسطینی‌ها از منازل خود در قدس که شهرک نشینان یهود خواستار مالکیت آن هستند، افزایش یافته است‌.

همچنین هیئت امور اسرا و آزادگان فلسطین اعلام کرد، مقامات صهیونیستی در طول روزهای گذشته ده‌ها تن از مردم قدس را که در مخالفت با سیاست‌های رژیم صهیونیستی دست به تظاهرات زده‌اند، بازداشت کرده‌اند.

این هیئت اعلام کرد، مقامات اشغالگر در حمله وحشیانه علیه قدس و مردم آن که به دستور سطح سیاسی رژیم و به دست سرویس‌ها و نیروهای اشغالگر اجرایی می‌شود علاوه بر بازداشت تعدادی از اهالی قدس، برای برخی دیگر احضاریه فرستادند.

هیئت امور اسرا و آزادگان در بیانیه خود اعلام کرد، تعدادی از نیروهای جنبش فتح از جمله شادی مطور، دبیرکل فتح در قدس، دبیرکل منطقه واد الجوز و تعدادی از مقامات در این جنبش را بازداشت کرده اند.

براساس این بیانیه در جریان بازداشت‌ها اکثر قریب به اتفاق بازداشت شدگان مورد آزار و اذیت و ضرب و شتم شدید قرار گرفتند که باعث زخم، شکستگی و کبودی در بدن آنها شده است.

این هیئت اعلام کرد، مقامات اشغالگر با ممانعت از ورود فلسطینی‌ها به شهر قدس و حملات مداوم به نمازگزاران با شلیک گازهای اشک آور و بمب‌های صوتی، گلوله‌های لاستیکی و ایجاد موانع در مقابل شهروندان، نمازگزاران و رهگذران، اقدامات نژادپرستانه خود را روزانه تشدید می‌کنند.

منبع: ایسنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها