اعلام آمادگی دولت مستعفی یمن برای مذاکرات مستقیم با انصارالله

ریاست جمهوری دولت مستعفی یمن اعلام کرد که آماده مشارکت در مذاکرات مستقیم با جنبش انصارالله است. این دولت همچنین موافقت خود را با گشودن فرودگاه صنعاء و بندر الحدیده و آتش‌بس از جانب انصارالله اعلام کرد.

اعلام آمادگی دولت مستعفی یمن برای مذاکرات مستقیم با انصارالله

به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای رأی الیوم، عبدالله العلیمی، مدیر دفتر ریاست جمهوری دولت مستعفی یمن در کنفرانس خبری گفت که این دولت آماده مشارکت در مذاکرات مستقیم با جنبش انصارالله است و این دولت همچنین موافقت خود را با گشودن فرودگاه صنعاء و بندر الحدیده و آتش‌بس از جانب انصارالله اعلام کرده است.

العلیمی افزود که این دولت نماینده‌ای در دیدارهای مسقط نداشته است.

وی مدعی شد که انصارالله مذاکرات اخیر تحت رهبری فرستادگان سازمان ملل و آمریکا در عمان جهت آتش‌بس را به شکست کشاند.

العلیمی تصریح کرد که دولت مستعفی با تمامی‌ تلاش‌ها جهت توقف تنش‌ها موافقت کرد.

العلیمی گفت که دولت مستعفی با اجرای بخش سیاسی در توافق ریاض از ترس نابسامان شدن ارائه خدمات در عدن موافقت کرد.

وی گفت که دولت مستعفی بنا به دلایل ناشناخته در معرض عملیاتی از سوی شورای انتقالی جنوب (مورد حمایت امارات) قرار گرفت و ریاست دولت مستعفی با ریاض برای پشت سرگذاشتن اوضاع کنونی تلاش می‌کند.

این مقام دولت مستعفی تصریح کرد: عربستان این دولت و شورای انتقالی را به گفت‌وگو در ریاض برای بررسی تکمیل اجرای بندهای توافق امضا شده میان دو طرف دعوت کرده است و ما منتظر بازگشت شورای انتقالی به ریاض هستیم.

وی گفت که توافق ریاض شکست نخورده است، بلکه نیازمند حمایت و اجرای بندهای باقی مانده به خصوص در مورد بخش نظامی است.

العلیمی افزود: ما برای بازگشت دولت به عدن پس از عید فطر بعد از پایان بازدیدهای دولت در استان‌های یمن اهتمام داریم.

این مقام دولت مستعفی تصریح کرد که روابط میان دولت مستعفی و امارات ابعاد مختلفی از انسجام و همگرایی و تفاوت را در برخی از مواضع به خود گرفته است و این امر به اختلاف نظر در دیدگاه‌ها برمی‌گردد که گاهی به اختلاف نظر کلی رسیده است.

وی با بیان اینکه او یکی از افرادی است که نماینده ارتباط میان ریاست جمهوری مستعفی یمن و رهبران اماراتی بوده است، گفت که امیدوار است روابط به صورت گسترده تری بهبود یابد.

العلیمی خاطرنشان کرد که درگیری‌ها در مأرب به کشته شدن حدود ۲۴۰۰ نفر از جانب دولت مستعفی و زخمی شدن حدود پنج هزار تن دیگر از ژانویه گذشته انجامیده است.

در مورد عبد ربه منصور هادی، رئیس جمهور مستعفی یمن که از اواسط ۲۰۱۵ در ریاض، پایتخت عربستان حضور دارد، العلیمی به بازگشت قریب الوقوع وی اشاره نکرد.

منبع: ایسنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • میلاد
    0

    قابل توجه اونایی که دیپلماسی رو مقدم به میدان میدونستن ،دیدیدکه روزهای اول جنگ برا انصارالله تره هم خورد نمیکردن حالا که صاحب قدرت واقتدار شده ببین چه جایگاهی پیدا کرده

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها