سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی یزد:

یزد جزو سه استان برتر رعایت نکات بهداشتی شناخته شد

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد گفت: این استان در موج چهارم شیوع ویروس کرونا به عنوان سه استان برتر در رعایت نکات بهداشتی و توجه به مقررات مرتبط شناخته شد.

یزد جزو سه استان برتر رعایت نکات بهداشتی شناخته شد

ابراهیم سلمانی افزود: موجی که بعد از تعطیلات نوروزی آغاز شد با برنامه‌ریزی خوب، اعمال محدودیت‌ها و همراهی مردم در حال سپری است.

وی اظهار کرد: هم‌اکنون ۴۸۷ بیمار مشکوک به ویروس کرونا در بیمارستان‌های استان بستری هستند و از این تعداد ۱۰۲ نفر به خاطر وضعیت حالشان در بخش مراقبت‌های ویژه از خدمات درمانی استفاده می‌کنند.

این مسوول گفت: اصلا نباید به کاهش آمار افراد کرونایی استان دل‌خوش کرد زیرا که این احتمال وجود دارد باز در روزهای آینده و ساده‌انگاری در رعایت نکات بهداشتی، وضعیت آمار آن صعودی شود.

سلمانی از مردم تقاضا کرد همچنان به صورت جدی شیوه‌نامه‌های بهداشتی را دقیق رعایت کنند و از برگزاری هرگونه دورهمی‌های خانوادگی و حضور غیرضروری در سطح شهر جدا خودداری کنند.

استان یزد در شرایط نارنجی قرار دارد.

ویروس کرونا عامل بیماری کووید ۱۹ از اواخر سال ۲۰۱۹ در شهر ووهان چین مشاهده و در مدت کوتاهی در جهان منتشر شد؛ به طوری که سازمان جهانی بهداشت در اسفند ۹۸ (فوریه ۲۰۲۰) بروز پاندمی (همه‌ گیری جهانی) این بیماری را تأیید کرد.

این ویروس با دست آلوده یا عطسه، سرفه و حتی قطره های تنفسی از طریق دهان، بینی و چشم به افراد منتقل می‌شود. تنگی نفس، خستگی و بدن درد، اختلال در بویایی و چشایی و مشکلات گوارشی از جمله علایم بیماری کووید ۱۹ است و بیش از ۸۰ درصد مبتلایان به ویروس نیز دچار بیماری خفیف می‌شوند.

جهش ویروس کرونا در انگلستان و آفریقا که موجب افزایش سرایت، بیماری‌زایی و مرگ و میر آن شده، نگرانی‌های جدی را در جهان به وجود آورده است.

منبع: ایرنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها