مدیرکل راه‌ و شهرسازی کردستان برکنار شد

مدیرکل راه و شهرسازی استان کردستان در حالی برکنار شده که استاندار به حمایت قاطعش از وی علی‌ رغم نداشتن سابقه اجرایی، اذعان کرد.

مدیرکل راه‌ و شهرسازی کردستان برکنار شد

پنجم خردادماه سال 98 بود که «محمدصدیق ثابتی» پس از گذشت 8 ماه؛ 234 روز رهایی راه و شهرسازی استان و دخالت نمایندگان وقت در مجلس و استاندار کردستان، با حکم وزیر راه و شهرسازی مدیرکل این حوزه شد و حال پس از 22 ماه برکنار شد.

انتصاب مدیرکل راه و شهرسازی استان کردستان در حالی با حمایت قاطع استاندار کردستان صورت گرفت که از همان موقع سؤالات و گفتنی‌های زیادی در این‌باره مطرح شد؛ تصمیمی که امروز خود استاندار به نادرستی آن اذعان کرده و گفته «علی‌رغم نداشتن سابقه اجرایی»، از این مدیرکل حمایت کردم، حال برکناریش در این دوماه باقیمانده دولت خود شبهه‌بر‌انگیز و جای سؤال دارد.

آئین تودیع و معارفه مدیرکل راه و شهرسازی استان کردستان در حالی در استانداری برگزار شد که «بهمن مرادنیا» استاندار کردستان نارضایتی از عملکرد این حوزه دلیل تغییر مدیریت این حوزه اعلام کرد و گفت: حوزه راه و شهرسازی از جمله بخش‌های بسیار مهم و حائز اهمیت برای استان است اما متأسفانه در دو سال گذشته به سبب سوءمدیریت در این بخش، با مشکل روبه‌رو بودیم.

وی با انتقاد از عملکرد مدیریت ضعیف در بخش راه و شهرسازی استان اذعان کرد: بنده به دلیل بومی بودن مدیریت پیشین و داشتن تحصیلات مرتبط و علی‌رغم نداشتن سابقه اجرایی یک تنه از وی حمایت کردم، باید دلایل اینکه موفقیت چندانی در این حوزه حاصل نشده مورد بررسی قرار گیرد و در این راه فرافکنی انجام نشود.

استاندار کردستان با بیان اینکه ما نمی‌توانیم به سبب احتمال بروز خطا و اتفاقات پیش‌بینی نشده، کار انجام ندهیم، گفت: در روند اجرای کار اگر مشکلی پیش آمد باید آن را بر طرف و اصلاح کنیم، نه اینکه از ترس پدید آمدن مشکل، کار را به کلی تعطیل کنیم.

وی اذعان کرد: مردم از مسئولان کار و تسریع در اجرای پروژه‌ها را می‌خواهند و در کنار آن باید "سلامت کاری" را نیز مورد توجه قرار داد.

مرادنیا اقدامات انجام شده در بخش حمل و نقل "راه روستایی، راه اصلی و بزرگراهی، فرودگاه و راه آهن" را حاصل کار گروهی و همت استان، سازمان برنامه و بودجه و توجه وزارت راه و شهرسازی دانست و عنوان کرد: تلاش فردی در این راه معنایی ندارد.

استاندار کردستان به مدیرکل جدید راه و شهرسازی استان تاکید کرد: برای بهبود و تغییر وضعیت موجود تمام توان خود را به‌کار گرفته و از ظرفیت کارشناسان متخصص نیز استفاده شود.

در این مراسم "عرفان مرادی" که پیش از این سرپرست معاونت بازآفرینی شهری و مسکن اداره‌کل راه و شهرسازی استان کردستان بود، مدیریت این حوزه را برعهده گرفت.

منبع: تسنیم

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها