عبدالناصر همتی برکنار و کمیجانی رئیس کل بانک مرکزی شد/ همتی: تا تصمیم رئیس‌جمهور من رئیس هستم

عبدالناصر همتی از ریاست بانک مرکزی برکنار و اکبر کمیجانی، قائم‌مقام رییس بانک مرکزی به ریاست این بانک منصوب شد.

عبدالناصر همتی برکنار و کمیجانی رئیس کل بانک مرکزی شد/ همتی: تا تصمیم رئیس‌جمهور من رئیس هستم

همتی که کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری شده، دیشب با حضور در کلاب هاوس گفته بود: رئیس جمهور گفتند اگر می خواهید در انتخابات بمانید نمی توانید رئیس بانک مرکزی بمانید. البته من گفتم که فعالیت های انتخاباتی تاثیری ندارد ولی شما صاحب اختیار هستید. البته شنیده ام با برخی اقتصاددان ها هم صحبت کرده اند برای جانشینی.

امروز نیز همتی در جلسه ستاد اقتصادی دولت حضور نیافت و اکبر کمیجانی قائم‌مقام بانک مرکزی به جای او در جلسه شرکت کرد.

پورمحمدی ریاست بر بانک مرکزی را تکذیب کرد

سید حمید پورمحمدی، معاون اقتصادی و بودجه سازمان برنامه و بودجه کشور، با اشاره به شبهه قبول تصدی پست ریاست کل بانک مرکزی که از سوی برخی رسانه‌ها منتشر شد، اظهارداشت: در چند روز اخیر فشارهای زیادی وجود داشت که بنده این پست را قبول کنم و باعث افتخار است که در کنار همکاران سابقم باشم اما ترجیح براین است که مسئولیت بودجه را نیمه تمام رها نکنم.

معاون اقتصادی و بودجه سازمان برنامه و بودجه ادامه داد: پیشنهادی در رابطه با تصدی پست ریاست کل بانک مرکزی وجود داشت که آن را قبول نکردم.

پیش از این برخی رسانه‌ها گفته بودند که معاون نوبخت جایگزین همتی در بانک مرکزی شده است.

همتی: تا تصمیم رئیس‌جمهور من رئیس هستم

عبدالناصر همتی درباره خبر برکناری‌اش گفت: قائم‌مقام بانک مرکزی را خودم مشخص کردم و طبق قانون بانک مرکزی در مواقع غیبت و معذوریت رئیس کل، قائم مقام می‌تواند تمام اختیارات رئیس کل را داشته باشد.
وی گفت: همچنین حکم قائم مقام هم با رئیس‌جمهور است. در دوران رقابت‌های انتخاباتی به دلیل اینکه فرصت کمتری دارم که به مسائل بانکی برسم، اختیارات خود را به جناب آقای دکتر کمیجانی تفویض کردم.

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 20
  • میثم
    0

    تو اگر طبیب بودی ......... پول ملی رانابووووووود کردین.... ارزش پول کشور کافر کجا ... ریال کشور مسلمان کجا چه کردیدن با این مردم و پولشان واقعا شرم نمیکنید دستاوردهایتان را بگویید بخندیم . زرد آلو کیلویی 60 هزار تومان این ارزشی بود سیاست شخص و دولت شما به این ملت تحمیل کردن الان از سیاست زدگی اقتصاد دانی صحبت میکنید

    نظرات شما -
    • هم وطن
      0

      رای ما همتی

    • حسین
      0

      رای من همتی اقتصاددان

  • احمد
    0

    همتی دلار رو انتهای سال 97 تو 19 هزار تومن تحویل گرفت و تا 11 تومن کشید پایین. بعضی ها هنوز نمی دونند که همتی برای مدیریت بحران اومد و تقریبا هم موفق بود. به عنوان یه اقتصاددان میگم که اگه همتی نبود و بعلاوه ترامپ دوباره انتخاب میشد الان دلار بالای 50 تومن بود.

    نظرات شما -
    • ایرانی
      0

      آقای اقتصاددان؟! قیمت دلار و بالا و پایین شدنش تمام و کمال دست دولته و همتی کاره ای نبود......

  • نامور
    0

    خیلی باهاله! آقای روحانی که وزارت مت 3 ماه وزیر نداشت عین خیالش نبود. الان که همتی کاندیدا شده به خاطر تداخل کاری سریع برکنارش کرده!!!! دم خروست رو باور کنیم یا قسم حضرت عباست رو؟ تو اگر به فکر مملکت و منافع مردم بودی 3 ماه تمام مملکت رو در اوج بحران بازار بدون وزیر نمی گذاشتی جناب روحانی...

  • هادی
    0

    یا بازی جدیده که خودتی. یا واقعیه، که شدی چوب دو سر نجس.

  • متحیر
    0

    مراقب باشید تتمه خزانه را تا پایان دوره چپاول نکنند. ........

  • شایانی
    0

    با سلام انتصاب رئیس بانک مرکزی در حال حاضر با توجه به سه ماه باقی مانده دولت تدبیر!!! و امید!!!!لزومی ندارد هر کدام از بانک های خصوصی ودولتی هر طور که دوست داشتن تصمیم گرفتن وکار کردن وبانک مرکزی هم آنان را به حال خودشان رها کرده بود ....بعضی از بانکها خط مقدم خرید اوراق مشارکت و گواهی سپرده دولت بودن برای دوام وابقاءدر سمت مدیر عاملی و هیئت مدیره گی بانکها و ریخت وپاش های..... البته از جیب سهامدار و سپرده گذار بخصوص بانکهای اصل ۴۴ و به خاک نشاندن ارزش سهام بانک .....واقعا برای مردم جای سوال نیست چرا روزنامه ها بانکها را نقد نمی کنند......چرا این همه تولید کننده و زوج های متقاضی وام ازدواج و ......ولی هیچ روزنامه و خبرنگاری نقد نمی کند......النهایه بگویم امید است دولت بعدی که مسکن ، اشتغال ، تولید و... شعارش می باشد برای موفقیت در عملی نمودن شعارش نیاز به جراحی زیر بنایی در نظام بانکی بخصوص مدیران رده اول یک یک بانکها رادارد.

  • عبدالله
    0

    دلار رو به اين حدرسوند بعد هم راحت رفت كنار . به همين سادگي . مملكت خوبيه نه ؟

  • محمدعلی
    0

    این ماهه آخری به دستور داداشش حسین فریدون می خواد حرکتی بزنه این آخرین فرصت

  • بردیا
    0

    همتی بی حاشیه بود حتما از دزدی بعضیا خبر داشته کله پاش کردن

  • بی نام
    0

    روحانی چرا خودزنی ؟؟؟حالا آقای همتی دوست داشت کاندید شد .اصلا یکبار هم رئیس جمهوری بیفته تو دست یه فرد از غرب کشور همیشه که نمیشه شرق و مرکز حضور داشته باشند .غرب و شمال و شمال غرب ایران و جنوب غرب رو هم بهشون فرصت بدید شاید کارگشا بودند.الان اگر میر حسین اون موقع انتخاب شده بود احتمال زیاد اوضاع ایران خیلی فرق داشت با وضعیت فعلی .کرمان و یزد و سمنان تا اطلاع ثانوی خواهشا کاندید ندهند بیرون .یکبار هم غرب و شمال غرب و جنوب غرب رو تجربه کنه ایران .

  • حسین
    0

    اصلاح طلب ها خیلی روباه هستند . همتی ترسید تو مناظره ها نتونه از روحانی دفاع کنه سریع دستور داد که برکنارش کنند بعد بگه من طرفدار روحانی نیستم اگه بودم برکنارم نمیکرد. همتی زالو صفت

    نظرات شما -
    • وکیل
      0

      مگه تو مناظره هم نگاه میکنی، بابا تو دیگه چه بیکاری هستی و دلخوشی داری

  • مارمولک
    0

    نمیشد بجای کمیجانی،عموجانی رییس بانک مرکزی میشد؟

  • وحید
    0

    شوی انتخاباتی روحانی برای همتی،این فیلمها دیگه خریداری نداره،یکی از مهمترین مقصران وضعیت فاجعه بار ریالی و ارزی کشور همین همتی ست

  • ...
    0

    به به یکیم برای ارز دیجیتال آوردن . ترکیب طلایی اصلاحات

  • مهری
    0

    همتی چقدر شکل حجتی هستش

  • دلسوز
    0

    همتی باسواد وبالیاقت ترین کاندید ریاست جمهوری چون با واقعیات کشور صحبت میکند آقای رییسی اگر مخالف فساد بود چندین سال بازرسی کل کشور بود باید همان موقع از شکل گیری رانت فساد جلوگیری می کرد واقای رضایی که اگر راهکار داشت چرا در این چهل سال در اختیار مسعولین قرار نداد آقای جلیلی صادق نیست چرا با داشتن خانه شخصی از خانه سازمانی استفاده می کند ومهر علی زاده و هاشمی در حد ریاست جمهوری نیستند وزاکانی زیادی تند رو است که به نفع کشور نیست

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها