رئیس جمهور بلاروس: فعلا قصد ندارم واکسن کرونا بزنم

خبرگزاری دولتی بلتا روز شنبه گزارش داد که رئیس جمهور بلاروس گفته است در حال حاضر قصد دریافت واکسن کووید ۱۹ را ندارد، چرا که در پی ابتلا به این بیماری، هنوز در بدنش آنتی‌بادی دارد.

رئیس جمهور بلاروس: فعلا قصد ندارم واکسن کرونا بزنم

به گزارش اسپوتنیک، الکساندر لوکاشنکو در ژوئیه ۲۰۲۰ گفته بود که طبق نتیجه‌گیری پزشکان، وی مبتلا به نوع بی‌علامت کووید ۱۹ شده است. وی در اواخر دسامبر اعلام کرد که قصد واکسن زدن ندارد و یادآور شد که خود را در مورد واکسیناسیون، بدبین می‌پندارد. این در حالی است که وی اواخر مارس، امکان دریافت واکسن "در زمان درست" را منتفی ندانست و ابراز امیدواری کرد بدنش پس از بیماری کووید ۱۹ که در تابستان به آن مبتلا شد، هنوز آنتی‌بادی داشته باشد.

طبق اعلام این رسانه، لوکاشنکو گفته است آزمایش خون اخیر او به دنبال بیماری پیشین، مقدار کافی آنتی‌بادی را نشان داده است. وی افزود هیچ‌موقع برای بیماری آنفلوانزا هم واکسن نزده است.

لوکاشنکو در پاسخ به اوضاع کووید ۱۹ در کشورش، اطمینان داد که شرایط تحت کنترل قرار دارد و افزود که میزان شیوع حتی پایین‌تر از حد انتظار است. به گفته وی، بلاروس تولید واکسن روسی اسپوتنیک وی علیه کووید ۱۹ را آغاز کرده و میزان کافی واکسن برای دست‌کم حفاظت موقتی از مردم را تولید خواهد کرد.

منبع: ایسنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها