دستگیری میمون‌های جیب‌بر به همراه صاحبانشان

دو سارق که از میمون‌ها برای جیب‌بری استفاده می‌کردند توسط پلیس هند دستگیر شدند.

دستگیری میمون‌های جیب‌بر به همراه صاحبانشان

میمون‌ها از رهگذران بی‌خبر دزدی و با صاحبان سارق خود فرار می‌کردند. میمون‌های دستگیر شده به پناهگاه حیوانات و سارقان نیز روانه زندان شدند.

پلیس هند دو سارق را که در دهلی نو از میمون‌ها برای دزدی از رهگذران بی‌خبر استفاده می‌کردند، دستگیر کرد. به گفته پلیس این دو سارق روز شنبه ۱۰ آوریل پس از سرقت شش هزار روپیه معادل ۶۷ یورو از یک مسافر ریکشا دستگیر شده و سارق سوم هنوز متواری است.

ماجرا از این قرار بود که سه سارق با دو میمون وارد ریکشا شدند. آنها یک میمون را روی صندلی جلو و دیگری را روی صندلی عقب ریکشا نشاندند. میمون‌ها کیف پول یک مسافر را که وکیل هم بوده به سرقت می‌برند و فرار می‌کنند. این وکیل بلافاصله پلیس را از ماجرای دزدی آگاه می‌کند.

بازرسان پلیس یک "کمیسیون ویژه‌" برای دستگیری سارقان تشکیل دادند و بلافاصله سارقان را به همراه میمون‌های جیب‌بر در یک ایستگاه اتوبوس دستگیر کردند.

میمون‌ها در دهلی نو و کلانشهرهای دیگر هند مزاحم تلقی می‌شوند زیرا آنها به دنبال غذا وارد خانه‌ها می‌شوند و گاهی به مردم حمله می‌کنند.

اخیرا گروهی از میمون‌ها در محوطه دانشکده پزشکی شهر میروت هند با حمله به یک تکنسین آزمایشگاه چند نمونه خونی بیماران کرونایی را که او در حال حمل به آزمایشگاه بوده ربودند.

شکار میمون از سال ۱۹۷۲ در هند ممنوع شده است اما میمون‌ها وسیله‌ای برای امرار معاش هم هستند و خرج صاحبش را در می‌آورند. معرکه‌گیران و لوطی‌ها این میمون‌ها را آموزش می‌دهند تا به کمک آن‌ها کسب درآمد ‌کنند.

منبع: دویچه وله

46

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها