کتابخانه‌های استان زنجان با وضعیت قرمز کرونا تعطیل شد

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان گفت: با قرمز شدن وضعیت شیوع کرونا در شهرهای، زنجان، ابهر و خرمدره، ۵۰ کتابخانه‌ عمومی واقع در آنها تا اطلاع ثانوی تعطیل شد.

کتابخانه‌های استان زنجان با وضعیت قرمز کرونا تعطیل شد

امیرعلی نیک‌بخش در جمع خبرنگاران با بیان اینکه طی یک سال گذشته کتابخانه‌های عمومی در چند بازه زمانی تعطیل شد، افزود: در مدت زمان شیوع ویروس کرونا، خدمات کتابخانه های عمومی بیشتر به‌صورت غیرحضوری ارائه شده و کسانی که عضو کتابخانه‌ها هستند در فضای مجازی به کتاب‌ های مورد نیاز خود دسترسی پیدا کردند و این موضوع باعث کاهش میزان مراجعه به کتابخانه‌ها شده است.

وی با بیان اینکه شیوع کرونا همه بخش‌های زندگی از جمله فعالیت کتابخانه ها را نیر تحت تاثیر قرار داده است، ادامه داد: در زمان حاضر با توجه به شرایط قرمز کرونایی در استان، در کتابخانه های عمومی واقع در مناطق قرمز استان خدمات فقط به صورت مجازی ارائه می‌شود.

نیک‌بخش گفت: در ماه‌های قبل با عادی شدن شرایط، کتابخانه‌های عمومی با کمتر از ظرفیت خود فعالیت داشتند.

وی با اشاره به اینکه ‌خدمات در سایر کتابخانه‌های عمومی استان متناسب با شرایط رنگ‌بندی‌های ابلاغی ارائه خواهد شد، افزود: برای مثال در شرایط قرمز فقط کتابداران در کتابخانه حضور داشته و بقیه فعالیت‌ها به صورت مجازی انجام می‌شود.
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان تصریح کرد: ضدعفونی کردن محیط کتابخانه، رعایت فاصله در فضای کتابخانه، قفسه قرنطینه، لغو تجمعات، تمدید خودکار کارت‌های عضویت، لغو خدمات در بخش نابینایان و ناشنوایان، تب‌سنجی از مراجعان، خدمات مجازی و غیرحضوری و قرنطینه یک هفته‌ای کتاب‌های تحویل‌ گرفته از اعضا از جمله اقداماتی است که در رنگ‌بندی‌های مختلف کرونایی به صورت مشترک در کتابخانه های عمومی انجام می‌شود.

به گفته مدیرکل کتابخانه های عمومی استان زنجان هم اکنون حدود ۸۵ هزار نفر در این استان معادل ۸.۵ درصد جمعیت در کتابخانه‌های عمومی عضو هستند که این میزان بیش از ۲ برابر میانگین کشوری است.

در استان زنجان ۹۸ باب کتابخانه عمومی وجود دارد که ۳۶ باب از این کتابخانه ها در مناطق روستایی واقع است.

منبع: ایرنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها