تهدید هم‌پیمانان ناوالنی به تظاهرات در اطراف محل زندانش

هم‌پیمان‌های آلکسی ناوالنی، مخالف سرشناس کرملین که زندانی است، وعده دادند در صورتی که به گفته آنها پزشک منتخب این منتقد کرملین او را معاینه نکند، اعتراضاتی را در اطراف محل زندان وی طی چند روز دیگر برپا کنند.

تهدید هم‌پیمانان ناوالنی به تظاهرات در اطراف محل زندانش

به گزارش رویترز، ناوالنی که یکی از برجسته‌ترین منتقدان ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه است، اخیرا در زندان از ابتلا به درد شدید کمر و زانو شکایت کرده و مقامها را به خودداری از فراهم کردن دسترسی او به پزشک منتخبش و دادن داروی مناسب برای مشکلش متهم کرده است؛ مشکلی که او به شوخی گفته می‌تواند باعث محروم شدن او از هر دو زانویش شود.

اعضای اتحادیه تجاری موسوم به "ائتلاف پزشکان" که مقامهای روسیه به عنوان یک گروه از فعالان مخالف در نظرش می‌گیرند، در ویدیویی که روز جمعه منتشر کرد اعلام داشت، روز سه شنبه در صورتی که او تا پایان روز دوشنبه پزشک مورد درخواستش را نبیند و داروی مورد نیازش را دریافت نکند، در اطراف زندان محل حبس ناوالنی تظاهرات خواهند کرد.

مقامهای زندان محل حبس ناوالنی ۴۴ ساله واقع در ۱۰۰ کیلومتری شرق مسکو گفته‌اند که وضعیت او رضایت بخش است و به او همه مراقبتهای پزشکی لازم ارائه شده است.

رسانه‌های دولتی و اعضای یک گروه رصد زندانها، ناوالنی را متهم به دروغگویی درباره مشکلات پزشکی‌اش با هدف قرار دادن خودش در مرکز توجه عمومی کرده‌اند، در حالی که ناوالنی و همپیمانانش این اتهام را رد می‌کنند.

ناوالنی در ماه فوریه با هدف طی مجازات دو سال و نیم حبس، از بابت اتهاماتی که به گفته خودش دارای انگیزه سیاسی هستند زندانی شد. او هنگامی که در ماه ژانویه بعد از گذراندن درمان و معالجه در آلمان به روسیه بازگشت دستگیر شد؛ درمان و معالجه‌ای که به گفته پزشکان از بابت مسمومیت او به یک ماده اعصاب انجام شد.

برخی رسانه‌های دولتی یا نزدیک به دولت روسیه روز جمعه به پخش تصاویر دوربین مداربسته که به گفته آنها ناوالنی را در حال پیاده راه رفتن در محل زندانش بدون داشتن نشانه واضحی از مشکل نشان می‌دهند، پرداختند.

رسانه‌های دولتی روسیه زندان محل حبس ناوالنی را که خودش "اردوگاه کار اجباری دوستانه ما" خوانده، تمیز و برخوردار از مدیریت مناسب و انسانی توصیف کرده‌اند.

شبکه راشاتودی از ناتالیا آودیوا، یک پزشک زندان نقل کرد که گفته است، ناوالنی به یک بیمارستان محلی منتقل شده و در آنجا مورد آزمایشات و اسکن پزشکی قرار گرفته و به او داروهای مناسب نیز پیشنهاد شده است. او به راشاتودی تصریح کرد که ناوالنی با این حال از دریافت درمان خودداری کرده و اصرار داشته که تنها خواستار پزشک خودش است.

آناستازیا واسیلیوا، یک پزشک همپیمان ناوالنی، تایید کرد که او از دریافت درمان خودداری کرده اما گفت که او این کار را به خاطر اینکه داروهای تجویز شده برایش اشتباه بوده و در دست کم یک مورد به جای کمک کردن به او باعث آسیب دیدنش می‌شده‌اند، انجام داده است.

منبع: ایسنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها