شهردار منتخب اهواز:

رفع موانع سرمایه گذاری صرفاً با اصلاح ذهنیت ها امکان پذیر است

 شهردار منتخب اهواز در حاشیه بازدید از پروژه سرمایه گذاری مجموعه رفاهی و گردشگری ساحلی تاکید کرد: رفع موانع سرمایه گذاری صرفاً با اصلاح ذهنیت ها امکان پذیر است.

رفع موانع سرمایه گذاری صرفاً با اصلاح ذهنیت ها امکان پذیر است

ابراهیم نوشادی با بیان آسیب شناسی حوزه سرمایه گذاری اظهارکرد: قصور سیستم در ادوار مختلف، عدم رعایت قوانین، عدم شفاف سازی در قرارداد بین طرفین، ورود افرادی غیرمتخصص تحت عنوان سرمایه گذار به پروژه ها، برخی از مشکلات عمده در این مسیر بوده اند.
وی تشریح کرد: یکی دیگر از معضلات اصلی آن است که برخی از ذهنیت ها دولتی است، در صورتیکه اساساً ماهیت پروژه های پیمانکاری و سرمایه گذاری با هم متفاوت هستند و هر کدام اقتضائات خاص خود را دارد. سرمایه گذار پیمانکار نیست و باید با آغوشی باز از وی استقبال کرد.
شهردار منتخب اهواز ادامه داد: سرمایه گذار این پروژه (مجموعه رفاهی و گردشگری ساحلی) و امثال وی اشخاصی قابل احترام و تکریم هستند زیرا وقتی می توانند سرمایه خود را در جایی هزینه کنند که در زمان کمتری سود بیشتری بی دردسر به دست بیاورند، آن را در پروژه ای پر زحمت با سود کمتر می اندازند فقط با هدف اینکه برای توسعه شهر خود کاری کرده باشند. این افراد سرمایه های شهر هستند.
نوشادی تاکید کرد: رفع موانع سرمایه گذاری صرفاً با اصلاح ذهنیت ها امکان پذیر است. باید ذهنیت خود را از تفکر دولتی به طرف تفکر سرمایه گذاری و بهره مندی از فرصت ها برای پیشرفت شهر، تبدیل کنیم. اگر این مشکل حل شود، بسیاری از موانع و فرصت سوزی ها از بین می رود.
سرپرست شهرداری اهواز با اشاره به نقش مهم فردیت سرمایه گذاران در موفقیت طرح های بزرگ گفت: در سرمایه گذاری علاقه و ذوق شخصی مهم و حیاتی است. منشا بسیاری از سرمایه گذاری ها و تحولات مثبت ناشی از افردی است که علاوه بر پول، دارای هنر و دغدغه ای خاص بوده و با چاشنی تعلق خاطر به وطن خود پروژه ای ماندگار را آفریده اند که نمونه های بسیاری را در سایر شهرها و کلانشهرها شاهد هستیم.
وی با اشاره به پروژه سرمایه گذاری مجموعه رفاهی و گردشگری ساحلی خاطرنشان کرد: این مکان فضایی بود که مدت ها بدون استفاده مانده بود و جز هزینه برای شهرداری، معضلات خاص خود را داشت که خوشبختانه در حال تبدیل شدن به پارکی تفریحی گردشگری دلپذیر و زیبا برای خانواده هاست.
نوشادی تاکید کرد: این موفقیت فقط از دل یک تفکر سرمایه گذاری بیرون می آید. این پروژه می تواند به الگوی مناسبی برای سرمایه گذاری بدل شده و آغازگر یک تحول بزرگ در پیشرفت اهواز و خوزستان باشد.
شهردار منتخب اهواز خطاب به سرمایه گذار پروژه مذکور و همه سرمایه گذاران گفت: در هر کجای اهواز، شرایطی را مناسب سرمایه گذاری بویژه در پروژه های تفریحی گردشگری ( که شهرمان به شدت به آن نیازمند است) می بینید، طرحتان را اعلام کنید و پیگیری اخذ مجوزات را به ما بسپارید. در این مسیر از ظرفیت استاندار محترم خوزستان جناب آقای سلیمانی نیز بهره خواهیم برد. زیرا که ایشان حامی سرمایه گذاری در استان و اهواز است.
ابراهیم نوشادی در پایان گفت: لازم می دانم از زحمات مجموعه سازمان سرمایه گذاری به ویژه آقای کمایی - چه در دوران ریاست بر سازمان و چه هم اکنون به عنوان رییس هیات مدیره این سازمان- و آقای الماسی سرپرست این سازمان قدردانی کنم و خوشحالم که ایشان ذهنیتی باز و مناسب سرمایه گذاری دارند.
در این جلسه سرپرست معاونت مالی اقتصادی شهرداری ضمن تشکر از نگاه ویژه شهردار منتخب اهواز، ابراز امیدواری کرد: شهرداری بتواند بسیاری از پروژه های سرمایه پذیر را به بخش خصوصی واگذارکند و بودجه ها و اعتبارات خود را به اموری اختصاص دهد که فعلا سرمایه پذیری کمتری دارند.
عبدالامیر کمایی با اشاره به تعاملات انجام شده با سایر دستگاهها جهت برطرف شدن موانع گفت: گام های خوبی در این زمینه برداشته شده است و به طور مثال سازمان آب و برق به شرط رعایت کردن ضوابط آماده است به پروژه های سرمایه گذاری در رودخانه کارون مجوز دهد.
در ادامه سرپرست سازمان سرمایه گذاری با ارائه گزارشی از روند اجرای پروژه سرمایه گذاری مجموعه رفاهی و گردشگری ساحلی اظهار کرد: خوشبختانه سرمایه گذار محترم این پروژه علیرغم مشکلات متعددی نظیر رکود اقتصادی، بیماری کورنا و افزایش قیمت ها، پروژه را طبق برنامه زمان بندی پیش برده و هم اکنون بیش از 60 درصد پیشرفت فیزیکی را شاهد هستیم.
محمد سعید الماسی ادامه داد: به امید خدا امیدواریم که فاز اول پروژه مجموعه رفاهی و گردشگری ساحلی را در سه ماهه نخست امسال و کل پروژه تا پایان این دوره مدیریت شهری به بهره برداری برسد..
وی با اشاره به دیگر پروژه های سرمایه گذاری اظهار کرد: سرمایه گذاران پروژه های پارک حاشیه ای هوشمند الکترونیک و زیرساخت شهر هوشمند پس از طی مراحل قانونی مشخص شده اند و امیدواریم بزودی پس از انعقاد قرارداد عملیات اجرایی آنها آغاز شود. ضمن آنکه بسته مطالعاتی چند پروژه سرمایه گذاری دیگر نیز آماده است که با توجه با اخذ مجوزات قانونی، فراخوان عمومی آن ها به زودی منتشر می شود.
گفتنی است در این بازدید شجاعی سرپرست سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری اهواز و جمعی از مدیران سازمان سرمایه گذاری و مشارکت ها، شهردار منتخب اهواز را همراهی می کردند.

منبع: سایت شهرداری اهواز

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها