ادعای جدید وزیر امور خارجه آمریکا

بلینکن: ایران انتخاب کرده است که تعامل نکند

وزیر امور خارجه آمریکا بار دیگر مدعی شد درباره بازگشت به برجام «توپ در زمین ایران است.»

بلینکن: ایران انتخاب کرده است که تعامل نکند

آنتونی بلینکن عصر چهارشنبه به وقت تهران در نشستی خبری در بروکسل مدعی شد که که «در رابطه با ایران ما کاملا روشن ساخته‌ایم که راه دیپلماسی باز است.»

وی افزود: «وقتی اتحادیه اروپا پیشنهاد داد که همه مشارکت‌کنندگان در برجام دور هم جمع شوند تا شیوه بازگشت به پایبندی مورد بررسی قرار گیرد ما به آن جواب مثبت دادیم اما ایران تا به امروز انتخاب کرده است که تعامل نکند.»

وی در ادامه مدعی شد: «همان‌طور که گفته‌ایم اکنون توپ در زمین آنها (ایرانی‌ها) است. باید ببینیم که آیا آنها می‌خواهند راه دیپلماسی را در پیش گیرند و به پایبندی به توافق بازگردند.»

وی بار دیگر این ادعای آمریکا را تکرار کرد: «اگر این اتفاق بیفتد آمریکا به دنبال توافقی طولانی‌تر و قوی‌تر با ایران بوده و به برخی موضوعات دیگر نیز خواهد پرداخت. او این موضوعات را بی‌ثبات‌سازی سایر کشورهای خاورمیانه، برنامه موشک‌های بالستیک و ... خواند.»

بلینکن در حالی ایران را به رویگردانی از دیپلماسی متهم کرده و توپ را در زمین ایران دانسته که این کشور او بوده که با خروج از برجام تحریم‌های گسترده‌ای را علیه تهران وضع کرده است.

منبع: فارس

38

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 15
  • ح
    0

    غیر ممکن است ک جمهوری اسلامی ایران درباره موضوع دیگری بحث کند چون حتی فکرکردن درباره این موضوع خنده دار و مسخره ودر عین حال بی مغزی تمام است شما هنوز ب یکی از مفاد برجام عمل نکردید مذاکره با دنیا بسیار خوب است اما از موضع قدرت ن اینکه هر روز هرروز پیام ضعف بدید در عین تلاش ی جوری وانمود کنیم وابسته ب مذاکره نیستیم اما اماده هستیم ک با دنیا تعامل کنیم ب شرطی ک حق ما پایمال نشود

    نظرات شما -
    • کاربر ناشناس
      0

      فقط ما مظلوم واقع شدیم خنده دار است

  • کاربر ناشناس
    0

    با این شرط ایران به نوعی توافق سخت شده است باید بنشینند وبا هم توافق کنند

  • Iraj.soltani
    0

    اطاعت آقای بلینکن، اگر دوست داری مملکت رو هم دو دستی تقدیم کنیم. اصلا بیا یه چند تا پایگاه هم تو ایران بزن. یه شعبه هم از داعش ایجاد کن. ولی باید از میان سرداران اسلام عبور کنی. اگه وجودشو داری بیا. ما اینجائیم‌. فقط اگه جرأت داری تو روشنائی بیا که بفهمیم مرد شدی.

    نظرات شما -
    • م
      0

      خیلی هیجانی نشو ، ازت معلومه جوان و خام هستی.

  • مسعود نبی فر
    0

    کاش هر دوطرف ماجرا ساکت میشدن.دیگه مردم خسته شدن از وعده واهی درباره برجام و گشایش و رفع تحریم ها.

  • ن
    0

    اخه نفهم شما چقد ضرر زدین اون ترامپ روباه راحت با یه امضا از برجام خارج شد تو باز طلبکاری همینجوری که رهبر عزیزمان فرمودن باید تحریمها را کلا بردارید یا سردارهای هستن جلوی شما وایسن یه کشوری هستین که اموال سوریه زمینای بیچاریه فلسطین را نتانییاهو میگیره شهرک میسازه اونا اسم نداره حالا زبونت دراز شده میگی توپ تو زمین ایرانه بیخود

  • کاربر ناشناس
    0

    برو گم شو مردک احمق می خوای مثل سگ زد جفتک بندازین .

  • م
    0

    ببین عزیز جان انتخاب حاکمیت ایران شرق بوده ، شماها هم هر کاری که بکنید فایده‌ای نداره .

  • OK
    0

    شما همون به تحریمهای اقتصادی و بانکی ادامه دهید و ما هم به غنی سازی اورانیوم از ۲۰٪ تا ۶۰٪ به فراخور نیازمان برای تولید رادیو داروها و سوخت پیشران های هسته ای.

  • ما
    0

    ملت ایران سالهاست که انتخاب کرده اند و میکنن که با جهان متفاوت باشند و زیر بار زور و ظلم نروند و با دزدان و جنایت کاران جهان و دشمنان اسلام هم پیاله نشوند یه زمانی بهترین پیشنهاد برجام بود ولی عاقل دو بار از یک سوراخ گزیده نمیشود و دیگر قرار نیست گول وعده های سر خرمن شمارا بخریم و از مواضع استراتژیک و کار بردی خود برای وعده های پوشالی و بدون تضمین شما پایین بیاییم حالا ایران پیشنهاد های بهتری روی میز دارد و اولویت با آن پیشنهادات است شما هم این پنبه را از گوش خود بیرون کنید که ایران قدرتمند را در مقابل خود به زانو در آورید ما اگر نرمشی هم داشته باشیم قهرمانانه خواهد بود

  • برجامی
    0

    رونیست سنگ پای آریزونا ست!

  • محسن
    0

    کشوری که از برجام خارج شده و به دیگران هم عدم عمل به برجام و قطعنامه 2231 رو تحمیل کرده با پر روئی میگه ایران باید اول به 100 درصد وظایف برجام عمل کنه

  • ص _ ن
    0

    برجام یک قرار داد بین المللی است .آمریکا یک جانبه از آن قرارداد بیرون رفته .باید به قرارداد برگردد .توپ در زمین آمریکا است

  • م
    0

    متاسفانه آگاهی و اطلاعات در جامعه بسیار کم است و واقعیت پنهان شده ، یکی از دلایل خروج آمریکا از برجام شروط ۹ گانه رهبری در زمان اجرای برجام بود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها