فرمانده سنتکام:

واشنگتن تمایلی به جنگ با ایران ندارد/ دولت بایدن به دنبال این است که کارها با ایران را به پیش ببرد

فرمانده سنتکام با بیان اینکه آمریکا تمایلی به جنگ با ایران ندارد تاکید کرد: دولت جو بایدن درصدد ارزیابی سیاست دو سال اخیر علیه ایران است.

واشنگتن تمایلی به جنگ با ایران ندارد/ دولت بایدن به دنبال این است که کارها با ایران را به پیش ببرد

کنت مک کنزی در گفت وگو با شبکه ال بی سی لبنان گفت: آمریکا در دو سال گذشته سیاست فشارحداکثری علیه ایران را در پیش گرفت و دولت جو بایدن اکنون درصدد ارزیابی این سیاست است.

وی تاکید کرد که آمریکا تمایلی به جنگ با ایران ندارد و دولت بایدن به دنبال این است که کارها با ایران را به پیش ببرد.

مک کنزی در پاسخ به این سوال که ایرانی ها متعهد شده اند که انتقام خون سردار سلیمانی را بگیرند گفت: نیروهای مسلح آمریکایی برای هرگونه احتمالی آماده هستند و اگر لازم باشد ما آماده پاسخگویی خواهیم بود.

فرمانده سنتکام در ادامه خاطرنشان کرد: حملات حوثی ها علیه عربستان یک اقدام خصمانه است و حمله علیه نیروهای ما در عراق که به احتمال زیاد از سوی نمایندگان ایران انجام می شود نیز اقدامی خصمانه است و درنهایت این امر به کسی که رویکردش آرامش بیشتر است، کمک نخواهد کرد.

نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد با رد هرگونه دخالت ایران در حملات اخیر به پایگاه‌های آمریکایی در عراق، حمله هوایی آمریکا به نیروهای عراقی را نقض حقوق بین‌الملل دانست.

مجید تخت روانچی اخیرا در نامه‌ای به آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد و رئیس شورای امنیت، به ادعای نمایندگی آمریکا که حمله به پایگاه‌های این کشور در عراق را به نیروهای مورد حمایت ایران منصوب کرده بود، این پاسخ را مطرح کرد.

وی افزود: نماینده دائم آمریکا در سازمان ملل متحد تلاش کرده است، جمهوری اسلامی ایران را به حمایت از به اصطلاح "گروه‌های شبه نظامی غیر دولتی" در عراق متهم کند، که به این وسیله همچون گذشته، قاطعانه رد می‌شود.

نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران، به طور مستقیم یا غیرمستقیم، در هیچ حمله مسلحانه توسط هر نهاد یا فردی علیه ایالات متحده در عراق دخالت نداشته است. به این ترتیب، هرگونه ادعا مبنی بر مشارکت صریح یا ضمنی ایران در حمله به نیروهای آمریکایی در عراق را رد می‌کنیم. چنین انتسابی کاملاً بی پایه و اساس، فاقد اعتبار قانونی و باطل است.

تخت‌روانچی اضافه کرد: جمهوری اسلامی ایران حمله نظامی غیرقانونی نیروهای ایالات متحده علیه نیروهای عراقی در مرز سوریه و عراق در ۲۵ فوریه ۲۰۲۱ را محکوم می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: چنین اقدامات خطرناک که به طور کاملا اشتباه بر اساس تفسیر خودخوانده ماده ۵۱ منشور سازمان ملل توجیه می‌شود، نقض حاکمیت کشورهای منطقه و نماد آشکاری از نقض فاحش حقوق بین الملل و منشور ملل متحد است.

نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد اظهار کرد: این مساله، اوضاع متشنج در منطقه را تشدید می‌کند و در عمل، فقط در خدمت منافع سوء گروه‌های تروریستی دراین کشورها است که باید متوقف شود.

روانچی خواستار ثبت این نامه به عنوان سند شورای امنیت سازمان ملل متحد شده است.

منبع: ایسنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 11
  • محمدی
    0

    مردک ! مگه هشت سال وحتی درفاو وخلیج فارس و سوریه وجاهای دیگرعلیه ایران نجنگید ؟ مثلاً چه غلط اضافی تونست بکنه که حالا بخواد بجنگه ؟ مگه الآن در جنگ تمام عیار اقتصادی نیست ؟ سگهای ترسو وتروریستهای بی شرف!

  • کاربر ناشناس
    0

    ایران هم میداند برای همین اوضاع کشمکش وجود دارد

  • باصفا
    0

    امریکا وتمام کشورهای همدستش حتی تمام جهان هیچ هستیددربرابر ایران لال شوید لال وای به ان روزی که ایزد منان پروردگارخشمش را نشان دهد فقط لال شوید وهیچ مگویید یک کلام ختم کلام لال

  • OK
    0

    اثر مکانیسم تحریم از جنگ بیشتر است لذا نیاز به جنگ نیست چونکه خسارات جانی و مالی جنگ از تحریم بیشتر است. جنگ آخرین گزینه روی میز است و تا موقعی که دیگر گزینه ها و از جمله تحریم هنوز اثربخش است و کارایی خود را از دست نداده نیازی به استفاده از آخرین گزینه پیش رو نیست. استقبال از ادامه تحریم ها بدون در نظر گرفتن خواست مردم موجب بدبینی و تنفر مردم نسبت به اجزاء حاکمیت می شود و این اصلاً برای کارگزاران سیاسی تصمیم گیرنده خوب نیست!

  • رضا
    0

    اونکه اصلا عرضه جنگیدن با ایرانی ها رو ندارین ایران هزاران سال تمدن داره وایرانی ها در تاریخ ثابت کرده اند حرف زور نمی پذیرند! تازه اگر خواستید بجنگید حتما پوشک برای سربازاتون بیارین خیس نکنند! اگر دولت مردان ما سر عقل بیایند وسیگنال ضعف نفرستند ودنبال احیای اقتصاد باشند تحریم ها کم کم بی اثر خواهند شد ! شما که میگین مرد جنگ هستید یمن رو شکست بدین .

  • محمد
    0

    دولت بایدن پیشنهاد مذاکره داد که مقامات ما رد کردند حالا هم باز پیام میفرستند ولی کسی گوش نمیده متاسفانه فرصتها داره از بین میره و کسی هم هیچ اقدامی نمیکنه

  • فهیم
    0

    خطاب به فرمانده سنتکام: روزی را خواهی دید و بدرستی درک خواهی نمود که ابر قدرت غرب نیر به تاریخ خواهد پیوست، البته اگر تا آن زمان زنده باشید... جهان آینده چند قطبی و متشکل از قدرت های نو ظهور می گردد. که ایالات متحده آمریکا دیگر محلی از اعراب نخواهد داشت... اندکی تفکر شاید...

    نظرات شما -
    • OK
      0

      یکی از این ابر قدرت های نوظهور اقتصادی و نظامی ، چین خواهد بود. هر کشوری در عرصه اقتصادی و صنعتی پیشرفت کند طبیعتاً می تواند در عرصه نظامی هم حرفی برای گفتن داشته باشد. پیشرفت نظامی وابسته به پیشرفت اقتصادی و صنعتی است. داشتن موشک بالستیک و سلاح اتمی نشانه ابرقدرت بودن نیست. ابرقدرت بودن مؤلفه های زیادی دارد که یکی از مهمترین آنها پیشرفت اقتصادی و صنعتی است.

  • علی
    0

    خیلی حواستون رو جمع کنید این مکارها وقتی میگویند تمایل به جنگ ندارند دارند برای جنگ برنامه ریزی میکنند. ذره ای غفلت موجب یک عمر پشیمانی است.

  • ص _ ن
    0

    در طول چند سال گذشته آمریکا به بهانه منفجر کردن برجهای دو قلو .وبه بهانه گشتن دنبال بن‌لادن و طالبان آمد توی افغانستان و پاکستان شیعه کشی و مسلمان کشی راه انداخت .حالا هم در سوریه و عراق داعش را با کمک مالی عربستان به وجود آوردند.و به دروغ ادعا کردند که ما زد داعش هستیم .در صورتی که هیچ عقل منطقی در دنیا قبول ندارد .که آمریکا زد داعش باشد . آمریکا طرفدار داعش است .

  • ص _ ن
    0

    از جنگ جهانی دوم ۷۰ سال پیش تا کنون .هیچ ابر قدرتی نتوانسته به سمت آمریکا گولوله ای شلیک کند .تنها کشوری هستیم در دنیا که توانستیم به سمت آمریکا گلوله موشک در عین الاسد شلیک کنیم .این نشان قدرت ایران است .

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها