انبار احتکار لوازم خانگی به ارزش یک میلیاردی در شیراز کشف شد

معاون بازرسی سازمان صمت فارس گفت: با تلاش بازرسان این سازمان انبار احتکار لوازم خانگی در شیراز کشف و اقلام آن توقیف شد.

انبار احتکار لوازم خانگی به ارزش یک میلیاردی در شیراز کشف شد

مهدی حسنی اظهار داشت: پیرو بازرسی‌های بازرسان از انبارهای سطح شهر، بازرسان متوجه وجود یک انبار در جنوب شیراز شدند و به بازدید از آن پرداختند که متوجه شدند تعدادی لوازم خانگی از جمله اجاق گاز و هود در این انبار موجود است.

وی گفت: بازرسان اطلاعات این انبار را بررسی کردند و متوجه شدند صاحب انبار به ثبت این انبار در سامانه جامع انبارها اقدام نکرده و هیچ گونه ورود و خروج کالایی را ثبت نکرده است.

حسنی افزود: با توجه به این امر بر اساس ماده 60 قانون نظام صنفی پرونده تخلف احتکار برای صاحب این انبار به ارزش بیش از یک میلیارد ریال تشکیل و برای صدور حکم به تعزیرات حکومتی ارجاع شد.

معاون بازرسی سازمان صمت فارس به صاحبان انبارها و کالاها هشدار داد، هر چه سریع‌تر نسبت به ثبت انبار خود در سامانه جامع انبارها و ثبت ورود و خروج کالا در این سامانه اقدام کنند در غیر این صورت به عنوان محتکر با آنها برخورد و کالای آنها توقیف می‌شود.

قالیشویی‌ها زیر ذره بین بازرسان

معاون بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان فارس از تشکیل پرونده تخلف گرانفروشی برای 13 قالیشویی در شیراز خبر داد و گفت: با توجه به اینکه در ایام پایانی سال تقاضای مردم برای شستشوی قالی افزایش می‌یابد نظارت بر فعالیت این واحدها در دستور کار بازرسان این سازمان قرار گرفت.

وی افزود: در یک هفته گذشته از 16 قالیشویی بازرسی به عمل آمد که طی آن برای 13 قالیشویی پرونده تخلف گرانفروشی تشکیل شد.

حسنی گفت: ارزش ریالی این پرونده‌ها بیش از 782 میلیون ریال است و برای در مراحل قانونی به تعزیرات حکومتی ارسال شده است.

معاون بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان استان فارس از مردم خواست، در صورت مشاهده هر گونه تخلف موارد را از طریق تلفن 124 اطلاع دهند تا بازرسان آن را مورد بررسی و رسیدگی قرار دهند.

منبع: تسنیم

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • کاربر ناشناس
    0

    هدیه کنیدعیدی به نیازمندان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها