فرد مبتلا به کرونای انگلیسی به محض ورود به بجستان قرنطینه شد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گناباد گفت: یک شهروند بجستانی که از سفر برمی‌گشت در مرزهای ورودی ایران مبتلا به کرونای انگلیسی تشخیص داده شد که بلافاصله و با هماهنگی‌های انجام شده، فرد به محض ورود به شهرستان بجستان قرنطینه شد.

فرد مبتلا به کرونای انگلیسی به محض ورود به بجستان قرنطینه شد

جواد باذلی عنوان کرد: یکی از شهروندان بجستانی که در روزهای اخیر سفری به عتبات عالیات داشته است هنگام ورود به مرز ایران و در ایلام، مبتلا به ویروس کرونای انگلیسی تشخیص داده شد که بلافاصله اطلاع‌رسانی به شهرستان انجام شده و فرد به محض ورود به شهر بجستان به قرنطینه رفت.

باذلی تأکید کرد: با توجه به اینکه سرعت سرایت ویروس جهش‌یافته انگلیسی بسیار بالاست و سنین پایین‌تر را نیز درگیر می‌کند لازم است که به منظور جلوگیری از شیوع ویروس و قطع چرخه انتقال، نسبت به قرنطینه حساسیت بیشتری داشته باشیم.

وی اظهار کرد: متأسفانه این روزها و با توجه به نزدیک شدن به نوروز، بازارها و خیابان‌ها بسیار شلوغ است و این عادی‌انگاری آن هم در شرایطی که خطر شیوع ویروس جهش یافته انگلیسی وجود دارد بسیار خطرناک است و اگر با این روند پیش برویم باید در هفته‌های آتی منتظر پیک چهارم کرونا باشیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گناباد یادآور شد: در شرایط کنونی تنها راه قطع زنجیره‌ انتقال، رعایت پروتکل‌های بهداشتی است و تا زمانی که تولید واکسن کرونا به حدی برسد که درصد زیادی از مردم واکسینه شوند چاره‌ای جز مراقبت فردی و رعایت قرنطینه نداریم.

زنگ خطر شیوع ویروس کرونا جدی است

رئیس شبکه بهداشت و درمان بجستان نیز در رابطه با شناسایی فرد مبتلا به ویروس کرونای انگلیسی در شهر بجستان گفت: مردم در رابطه با این مورد خاص نگرانی نداشته باشند چرا که کنترل مورد مذکور هم توسط همکاران ما در شبکه بهداشت و هم توسط نیروهای درمانی به خوبی انجام می‌شود.

وی اظهار کرد: قبل از ورود فرد به شهرستان بجستان به صورت تلفنی از مرکز کنترل بیماری‌های وزارت بهداشت به ما اطلاع داده شد و با هماهنگی و همکاری تمام ارگان‌هایی که در کنترل بیماری با ما همراه بودند جلسات هماهنگی گرفته شد و فرد مورد نظر هنگام ورود به شهرستان و قبل از آن که با خانواده و یا هر شخص دیگری ارتباط داشته باشد به نقاهتگاه رفت که البته خود فرد نیز بسیار همراه بود و در این زمینه همکاری لازم را داشت.

علی قویدل با اشاره به این که فرد بیمار هیچ گونه علائمی ندارد و خوشبختانه حال عمومی وی خوب است و نیاز به درمان ندارد، تأکید کرد: زنگ خطر شیوع ویروس کرونا و به خصوص کرونای جهش‌یافته انگلیسی جدی است و ممکن است افرادی در سطح شهرستان باشند که ناقل این ویروس جهش‌یافته و یا ویروس معمولی باشند ولی هیچ‌گونه علائمی نداشته باشند لذا مردم همچنان باید پروتکل‌های بهداشتی را جدی گرفته و رعایت کنند چرا که هر گونه سهل‌انگاری ما را دچار مشکل خواهد کرد.

قویدل عنوان کرد: با توجه به شرایط موجود و مراجعه مردم به بازار برای خرید عید، درخواستی که از مردم داریم این است که حتی‌الامکان در این روزها خرید و بازار رفتن را محدود کنند و از صنوف هم تقاضا داریم همان‌طور که از قبل هم همکاری داشته‌اند، این روزها که بازارها شلوغ است بیشتر حواسشان به رعایت پروتکل‌های بهداشتی باشد و همچنان همکاری لازم را با ما داشته باشند و هم خودشان پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند و هم مردم را به رعایت موارد لازم ترغیب و تشویق کنند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان بجستان از افرادی که در ایام نوروز قصد سفر به شهرستان بجستان را دارند تقاضا کرد که تا جایی که امکان دارد از سفر به شهرستان خودداری کنند اما چنانچه به هر دلیلی مجبور به سفر به شهرستان بجستان هستند حتما پروتکل‌های بهداشتی را جدی بگیرند.

گفتنی است شهرستان بجستان به لحاظ شیوع ویروس کرونا در وضعیت آبی و شهرستان گناباد در وضعیت زرد است.

منبع: ایسنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها