درخواست های حقوق بشری برای مجازات بن سلمان

سازمان

درخواست های حقوق بشری برای مجازات بن سلمان

سازمان "اکنون دموکراسی برای جهان عرب"(DAWN) که مقر آن در آمریکاست، اعلام کرد: تمام کشورهایی که به حاکمیت قانون احترام می‌گذارند باید به نقش خود برای تحقق عدالت در حق جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار منتقد سعودی عمل کنند.

این سازمان گزارش داد، گزارش مدیر اطلاعات مرکزی آمریکا(سیا) درباره قتل جمال خاشقجی که جمعه منتشر شد نشان داد که محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان با بازداشت خاشقجی و یا قتلش موافقت کرده است. دولت جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا و دولت‌های دیگر باید از طریق اعمال تحریم‌های کامل علیه محمد بن سلمان او را مسئول قتل خاشقجی اعلام کنند.

در بیانیه این سازمان آمده است: دفتر تحقیقات فدرال آمریکا(اف بی آی) باید تحقیقات جنایی را درباره قتل خاشقجی که مقیم آمریکا بوده، انجام دهد همانطور که درباره آمریکایی‌های دیگری که در خارج به قتل می‌رسند این کار را می‌کنند. آمریکا و جامعه جهانی باید به معاملات فروش سلاح به عربستان تا وقتی محمد بن سلمان -که ثابت کرده، شخصی خطرناک و گستاخ است- در قدرت حضور دارد، پایان دهند. وقتش رسیده که بن سلمان به عنوان مسئولی خطرناک برای عربستان شناخته شود.

ساره لیا واتسون، مدیر اجرایی سازمان (DAWN) گفت: گزارش سازمان سیا چیزی را فاش کرد که ما از مدت‌ها پیش از آن اطلاع داریم و آن این است که محمد بن سلمان دستور قتل خاشقجی را داده است. باید بایدن به وعده خود درباره مجازات محمد بن سلمان حداقل از طریق اعمال تحریم‌ها و پایان فروش سلاح به عربستانی که تحت سیطره یک قاتل وحشی است، عمل کند.

وی گفت: صدور گزارش مدیر سیا تنها بخش کوچکی از اسناد و مدارکی است که تلاش می‌کنیم به آن دست یابیم. از جمله دیگر اسناد و مدارک درخصوص مسئولان آمریکایی نزدیک به محمد بن سلمان است که احتمالا سرپوش گذاشتن بر جنایت را تسهیل کرده‌اند.

واتسون گفت: دولت بایدن باید تمام اسناد و مدارک مربوط به قتل خاشقجی از جمله متن اصلی گزارش سیا و هرگونه مدارکی را درباره اطلاع داشتن دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا از تهدیدی که خاشقجی در معرض آن قرار گرفت، منتشر کند.

وی گفت: باید تحریم‌های اعمال شده علیه محمد بن سلمان شامل بلوکه کردن دارایی‌هایش و همچنین درآمدهای شرکت‌های وابسته به وی که در آمریکا فعالیت می‌کنند، باشد. ممنوع السفر شدن اقدام زیادی نیست چراکه وی در واقع به دلیل شکایت‌هایی که علیه او در دادگاه‌های آمریکایی مطرح شده، نمی‌تواند وارد آمریکا شود.

سازمان DAWN اعلام کرد، باید تمام دولت‌ها پا جای پای آمریکا بگذارند و هرگونه اطلاعات درباره قتل خاشقجی را منتشر کنند. دولت‌هایی که تحریم‌هایی را علیه افرادی که در قتل خاشقجی دست دارند، اعمال کرده‌اند باید همین تحریم‌ها را علیه محمد بن سلمان، مغز متفکر این عملیات وحشیانه نیز اعمال کنند.

منبع: ایسنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها