تظاهرات در الجزایر در دومین سالروز اعتراضات علیه بوتفلیقه

هزاران تن از شهروندان الجزایری در شرق این کشور برای گرامیداشت دومین سالگرد قیام مردمی جنبش

تظاهرات در الجزایر در دومین سالروز اعتراضات علیه بوتفلیقه

معترضان الجزایری با در دست داشتن پرچم‌ الجزایر شعارهایی برای استقلال این کشور سر دادند.

صدها تن از شهروندان الجزایر در شهر «خراطة» واقع در شرق پایتخت این کشور، تظاهراتی را پس از وقفه‌ای یک ساله به دلیل شیوع ویروس کرونا، برگزار کردند و معترضان با در دست داشتن پلاکاردهایی خواستار تشکیل یک دولت مدنی، استقلال دستگاه قضایی، آزادی بیان و مطبوعات و آزادی زندانیان عقیدتی شدند.

شماری از شخصیت‌های سیاسی و مخالفان در این راهپیمایی شرکت کردند، از جمله آنها کریم طابو، سخنگوی حزب دموکراتیک اجتماعی، محسن بعباس، رئیس حزب تجمع برای فرهنگ و دموکراتیک و زبیده عسول، وکیل مدافع زندانیان الحراک و رئیس حزب اتحاد برای تغییر و پیشرفت هستند.

خبرگزاری فرانسه گزارش داد، خراطة که در ۳۰۰ کیلومتری شرق پایتخت الجزایر واقع شده و خاستگاه اصلی جنبش الحراک است، در ۱۶ فوریه ۲۰۱۹ شاهد تجمع اعتراضی هزاران تن از شهروندان الجزایری در اعتراض به نامزدی بوتفلیقه برای تصدی پنجمین دوره ریاست جمهوری این کشور بود.

پس از گذشت یک هفته، در ۲۲ فوریه این تظاهرات به پایتخت الجزایر و سایر نقاط این کشور امتداد یافت و زمینه برای شکل‌گیری یک جنبش مردمی بی‌سابقه در این کشور فراهم شد و معترضان در جریان این تظاهرات‌ها خواستار برچیده شدن نظام برجای مانده از زمان استقلال الجزایر در سال ۱۹۶۲ شدند.

منبع: ایسنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها