بازگشت محدودیت ها به نیوزیلند پس از ۶ ماه

پس از مشاهده سه مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا در آوکلند، بزرگترین شهر نیوزیلند، سه روز محدودیت های کرونایی درجه سه اعمال می‌شود.

بازگشت محدودیت ها به نیوزیلند پس از ۶ ماه

جاسیندا آردرن، نخست‌وزیر نیوزیلند، پس از ملاقات فوری با دیگر سیاستمداران برجسته دولت، این خبر را اعلام کرد. آردرن همچنین اعلام کرد که در بقیه کشور نیز محدودیت‌های درجه دو برقرار خواهد شد.

وی گفت که این کشور تا زمان دریافت اطلاعات بیشتر در مورد شیوع بیماری، از جمله اینکه آیا موارد جدید از نوع جهش‌یافته و واگیردارتر ویروس هستند یا نه، رویکرد محتاطانه‌تری را در پیش خواهد گرفت.

بر اساس محدودیت‌های جدید، ساکنان آوکلند اجازه خروج از شهر را ندارند، توصیه می‌شود که از خانه کار کنند، کودکان هم تا جای ممکن بهتر است از خانه درس بخوانند. مردم حق خروج از شهر زندگی خود و خانواده‌شان را ندارند.

در سایر نقاط کشور نیز رعایت فاصله اجتماعی اجباری است، مراسم و جشن‌های بزرگ با حضور حداکثر ۱۰۰ نفر ممکن بوده و استفاده از ماسک در وسایل نقلیه عمومی اجباری می شود.

این اولین بار پس از شش ماه است که مقررات قرنطینه در نیوزیلند برقرار می‌شود، امری که نشان‌دهنده عقب‌گرد قابل توجه تلاش‌های موفقیت‌آمیز این کشور در کنترل ویروس بوده است. گزارش ها حاکیست پیش از این نیوزیلند با موفقیت جلوی گسترش بیماری در جامعه را گرفته بود.

به گزارش ایندیپندنت، نیوزیلند با پنج میلیون نفر جمعیت از زمان آغاز همه‌گیری در مجموع ۲۳۳۰ مورد ابتلا و ۳۵ مورد مرگ ناشی از ویروس کووید-۱۹ را گزارش کرده است.

منبع: ایسنا

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها