رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل:

فروش اجباری کالا در فروشگاه‌های اردبیل با برخورد قانونی روبه‌رو می‌شود

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: بر اساس دستورالعمل سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان، فروشگاه‌های فعال، توزیع‌کنندگان و نمایندگی‌های عرضه رصد و با فروش اجباری کالا برخورد قانونی می‌شود.

فروش اجباری کالا در فروشگاه‌های اردبیل با برخورد قانونی روبه‌رو می‌شود

رامین صادقی روز سه‌شنبه به خبرنگاران بیان کرد: بنابر دستورالعمل ابلاغی سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان، سازمان‌ صمت و بازرسان اصناف با برنامه‌ریزی مناسب و انجام بازرسی‌های موردی و مستمر، اقدام‌های نظارتی را بر چگونگی فروش و توزیع روغن خوراکی و دیگر کالاهای اساسی متمرکز کرده‌اند.

وی افزود: اقدام‌های نظارتی برای اقلام یارانه ‌ای و کالاهای اساسی همچنان به جد و با استفاده از توان مجموعه صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل در راستای جلوگیری از انجام تخلف‌های موضوعی به‌ویژه عرضه خارج از شبکه و گران‌فروشی هم پیگیری می‌شود و تا کنون پرونده‌هایی نیز برای متخلفان تشکیل شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل اظهار کرد: با توجه به گزارش‌های مردمی در زمان اجرای طرح نظارتی ویژه نوروزی ۱۴۰۰ مبنی بر فروش اجباری کالا به همراه کالای دیگر، به شرکت پخش موادغذایی مراجعه و پرونده با توجه به استعلام و مراجعه به واحدهای صنفی به دلیل فروش اجباری رب گوجه و کنسرو تن ماهی به همراه برنج و روغن خوراکی با ارزش بیش از هفت میلیارد و ۹۹۱ میلیون ریال در قالب فروش اجباری تکمیل و برای صدور حکم به تعزیرات حکومتی فرستاده شد.

وی اضافه کرد: نیروهای حوزه نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت ضمن نظارت لازم با فروش اجباری کالا همراه با روغن نباتی یا هر کالای دیگری به شدت مقابله می‌کنند و شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده تخلف‌های احتمالی، موضوع را با استفاده از سامانه تلفنی ۱۲۴ گزارش کنند.

به گفته صادقی، طرح نظارتی ویژه ایام پایانی سال با حضور بازرسان سازمان صنعت، معدن و تجارت و استفاده از ظرفیت اتاق اصناف، تعزیرات حکومتی و نیروهای مقاومت بسیج در راستای نظارت بر بازار و چگونگی رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی از ۲۰ بهمن سال‌جاری آغاز شده است و تا ۱۶ فروردین ۱۴۰۰ نیز ادامه می‌یابد.

بر اساس آخرین آمارها، بیش از ۴۲ هزار واحد صنفی مجاز دارای پروانه کسب در بخش کسب و کار استان اردبیل فعالیت دارند.

منبع: ایرنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها