خبر خوش وزیر راه و شهرسازی برای رانندگان بدون مسکن

امروز تفاهم نامه همکاری احداث واحدهای مسکونی برای رانندگان بخش حمل و نقل عمومی برون شهری با حضور وزیر راه و شهرسازی امضا شد.

خبر خوش وزیر راه و شهرسازی برای رانندگان بدون مسکن

بر اساس بررسی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای حدود ۲۲۶ هزار راننده فاقد مسکن و دارای فرم "ج" سبز هستند که محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی گفت در برنامه سه ساله با تخصیص یارانه و همچنین دیگر حمایت ها رانندگان و کمک رانندگان فاقد مسکن صاحب خانه می‌شوند.

در این خصوص امروز ۱۴ بهمن ماه ۱۳۹۹ مراسم امضای تفاهمنامه همکاری احداث واحدهای مسکونی برای رانندگان بخش حمل و نقل عمومی برون شهری به امضا رسید.

محمد اسلامی - وزیر راه و شهرسازی - در حاشیه این مراسم اظهار کرد: در یک برنامه سه ساله قرار است مسکن این افراد تامین شود. روش کار به این نحو است که در شهرهای کوچک به این افراد زمین واگذار می‌شود تا خود آن‌ها نسبت به احداث مسکن اقدام کنند. بخش دیگر که در شهرهای بزرگ و کلانشهرها هستند در قالب پروژه‌های طرح اقدام ملی مسکن از محل ظرفیت‌های موجود به پروژه معرفی می‌شوند و در غیر این صورت با تعریف پروژه‌های جدید این امکان فراهم خواهد شد تا آنها بتوانند ثبت‌نام کنند و در پروژه طرح اقدام ملی مسکن، مشارکت داشته باشند.

وی توضیح داد: همچنین با وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی هماهنگی شده تا برای دهک‌های پایین درآمدی رانندگان همانند اقشار کارگر و بازنشسته طرح اقدام ملی مسکن، یارانه احداث مسکن، تخصیص یابد. یارانه‌های احداث مسکن به ویژه به رانندگان کمکی که فاقد وسیله هستند و وضعیت معیشتی آن‌ها متفاوت و سخت‌تر است تعلق می‌گیرد. سازو کارها به نحوی خواهد بود کمک رانندگان بتوانند از فرصت خانه‌دار شدن بهره‌مند شوند.

طرح اقدام ملی مسکن با هدف احداث ۴۰۰ هزار واحد مسکونی از شهریور ماه سال گذشته کلنگ زنی شده است. این پروژه در قالب های مختلفی همچون ثبت نام، مشارکت، خودمالکی و تفاهم نامه با دستگاههای دولتی پیش می‌رود که بخش تفاهمنامه مازاد بر ۴۰۰ هزار واحد است. در این بخش تاکنون تفاهم‌نامه هایی با وزارت آموزش و پرورش، وزارت کار، وزارت دفاع، وزارت ارشاد و سازمان راهداری برای تامین مسکن کارکنان این دستگاهها به امضا رسیده است.

منبع: خبرآنلاین

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 2
  • آریایی
    0

    حالا نوبت خالی کردن جیب رانندگان بیچاره است !!!!

  • ستم‌دیده
    0

    جمع‌کنید‌دروغگوها‌چهل‌ساله‌حرف‌مفت‌میزنید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها