ابریشم اصل چگونه تولید می‌شود؟/ ویدئو

دیدن لحظاتی از تولید نخ‌های ابریشم خالص و اصل به طرز بسیار جالب توسط کرم‌های ابریشم هر ببینده‌ای را مجذوب خود می‌کند.

ابریشم اصل چگونه تولید می‌شود؟/ ویدئو

دیدن عظمت خداوند در خلقت طبیعت یکی از جذابیت‌هایی است که هر انسانی را از این همه نظم و جزئیات و هدف آفرینش متعجب می‌کند.

نخ‌های ابریشم از الیاف ساخته شده به وسیله کرم ابریشم تولید می‌شود که اصطلاحاً «پیله» را می‌سازد، جایی که لارو آن حشره در یک پیله زندگی می‌کند تا اینکه در چند مرحله گرفته و پردازش می‌شود تا بهترین نوع نخ‌ها تولید شود.

این پیله‌ها با استفاده از ترشحات خاص تولید شده به وسیله کرم ابریشم ایجاد می‌شود. تولید ابریشم بدین شکل اولین دانش در چین دوران باستان بود سپس این کار در بسیاری از کشور‌های جهان گسترش یافت.

فعالان شبکه اجتماعی توئیتر یک کلیپ ویدئویی را منتشر کردند که مراحل ساخت پیله کرم ابریشم را نشان می‌دهد، کرم ابریشم با ترشحاتی که غددش دارد برای مدت طولانی الیاف پیله را تولید سپس پیله خود تکمیل می‌کند.

این ویدئو توجه بسیاری از کاربران شبکه‌های اجتماعی را به خود جلب کرد و از دیدن عظمت خلقت متعجب شده اند. به الیاف تولید شده به وسیله کرم‌های ابریشم «الیاف پروتئینی فیبروین» گفته می‌شود که در مرحله بعد برای تولید ابریشم استفاده می‌شود که یکی از بهترین پارچه‌های در صنعت نساجی و تولید لباس است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

24

حجم ویدیو: 561.10K | مدت زمان ویدیو: 00:00:08 | دانلود ویدیو
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها