روزنامه کیهان توهین به رئیس جمهور در صداوسیما را توجیه کرد


4 بهمن 1399 - 09:11
600bb47aab95a_2021-01-23_09-00
روزنامه کیهان با اشاره به توهین صورت گرفته از تلویزیون به رئیس جمهور نوشت: نکته قابل‌تأمل پاسخ به این سؤال است که چه کسی یا چه کسانی بسترساز بروز و ظهور چنین ادبیاتی بوده و هستند؟

این روزنامه در ادامه آورده است: لازم به یادآوری است که رئیس‌جمهور محترم، خود در این زمینه ید طولایی دارد چه آنکه هنوز از یاد کسی نرفته است که جناب روحانی منتقدان را «بی شناسنامه»، «بی‌سواد»، «بیکار»، «بی‌عقل»، «متوهم» و «بزدل سیاسی»، «فحاش»، «هتاک»، «دروغ‌گو»، «ساده‌لوح» و... خطاب می‌کردند.
ثالثاً گرچه توهین از سوی یک کارشناس محکوم است اما توهین از سوی مسئولان ارشد آن‌هم توهینی که خطاب به منتقدان خود باشد- محکوم‌تر است.
و رابعاً «توهین» به همه افراد محکوم است و نه‌فقط رئیس‌جمهور. از همین رو سؤالی که مطرح می‌شود این است که چرا دولت و حامیانش در برخورد با توهین‌کنندگان دوگانه رفتار می‌کنند؟ و اساساً چرا هنگامی‌که به منتقدان توهین می‌شد سکوت اختیار کرده بودند؟ آیا صرفاً توهین به رئیس‌جمهور، «توهین» محسوب می‌شود؟ بی‌تردید با پاسخ به این سؤالات است که می‌توان به عمق برخورد دوگانه دولت و حامیانش در قبال «توهین» پی برد. 

روزنامه کیهان با اشاره به توهین صورت گرفته از تلویزیون به رئیس جمهور نوشت: نکته قابل‌تأمل پاسخ به این سؤال است که چه کسی یا چه کسانی بسترساز بروز و ظهور چنین ادبیاتی بوده و هستند؟

پایگاه خبری خبر فوری (khabarfoori.com)

600bb47aab95a_2021-01-23_09-00
4 بهمن 1399 - 09:11

این روزنامه در ادامه آورده است: لازم به یادآوری است که رئیس‌جمهور محترم، خود در این زمینه ید طولایی دارد چه آنکه هنوز از یاد کسی نرفته است که جناب روحانی منتقدان را «بی شناسنامه»، «بی‌سواد»، «بیکار»، «بی‌عقل»، «متوهم» و «بزدل سیاسی»، «فحاش»، «هتاک»، «دروغ‌گو»، «ساده‌لوح» و... خطاب می‌کردند.
ثالثاً گرچه توهین از سوی یک کارشناس محکوم است اما توهین از سوی مسئولان ارشد آن‌هم توهینی که خطاب به منتقدان خود باشد- محکوم‌تر است.
و رابعاً «توهین» به همه افراد محکوم است و نه‌فقط رئیس‌جمهور. از همین رو سؤالی که مطرح می‌شود این است که چرا دولت و حامیانش در برخورد با توهین‌کنندگان دوگانه رفتار می‌کنند؟ و اساساً چرا هنگامی‌که به منتقدان توهین می‌شد سکوت اختیار کرده بودند؟ آیا صرفاً توهین به رئیس‌جمهور، «توهین» محسوب می‌شود؟ بی‌تردید با پاسخ به این سؤالات است که می‌توان به عمق برخورد دوگانه دولت و حامیانش در قبال «توهین» پی برد. 

66

نظرات 37
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما پس از تایید توسط مدیر سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشند منتشر نخواهند شد.
  • پیام هایی که غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشند منتشر نخواهد شد.
یه کارگر 0 0 پاسخ 1399/11/6 -01:56

حقوق ماهیانه همین شریعت نداری رو درآوردن ماهی 178 میلیون!!!...کدوم روزنامه اینهمه درآمد داره؟ معلومه درآمدش از چیزهای دیگه است البته همه درآمد منظورم نیست فقط حقوق ماهیانه اش رو میگم!

ایرانی 3 2 پاسخ 1399/11/4 -19:52

ای روزنامه پر حاشیه بی خیر و بی برکت

کاربر ناشناس 1 4 پاسخ 1399/11/4 -18:19

حرف حق زدی کیهان

کاربر ناشناس 1 5 پاسخ 1399/11/4 -18:19

آفرین بر کیهان

شهروند 2 2 پاسخ 1399/11/4 -17:37

اصلأ با روحانی کاری نداريم............ یزيد لعنه الله هم بعد از بريدن سر امام حسين همين ها را گفت. واقعأ شما ها حسينی نيستيد. اين هم شاهدش خداوند لعنت کند کسانی را که به خاطر هوای نفس پليدی را توجيه مي کنند.

حمید 2 2 پاسخ 1399/11/4 -17:18

این رئیس جمهور به من و بیست ملیون هموطن ایرانی که به او رای دادیم توهین کرد ما اوضاع اقتصادی بهتر از احمدی نژاد می خواستیم دلار ارزانتر از احمدی نژاد می خواستیم مسکن ارزانتر از احمدی نژاد می خواستیم روابط بهتر از احمدی نژاد می خواستیم اما هیچکدام را که درست نکرد که بدتر هم کرد حالا یک نفر پیدا شده می که هواست کجاست کجایی بفکر مردم باش اسمش توهینه؟

محمدی 3 2 پاسخ 1399/11/4 -16:44

کاری باکیهان ومیهان ندارم اما رییس جمهوری که انواع واقسام توهینهاروکرده ومیکنه واخریش هم چنان گرونی کردیم که کسی متوجه نشد همین برخورداا تازه کمم هست

مر 3 2 پاسخ 1399/11/4 -16:19

بیست درصد ها هرچه قدر به آقای روحانی توهین کنند اهمیت ندارد چون فوقش بیست درصد هستن ودر اقلیت و نه تنها با این رفتار محبوب نمی شوند بلکه روز به روز در بین مردم منفور ترمی شوند این ها بیشتر عصانیتشان از روی شکست در انتخابات ریاست جمهوری با آن همه هرینه سرسام آوری که کردند هست این موضوع بدجوری برای این اقلیت عقده شده وفقط دنبال عقده گشایی هستند

محمود 5 2 پاسخ 1399/11/4 -16:16

به کسانی که با شریعتمداری موافق باشند یک عدد ساندیس با طعم عقب ماندگی ذهنی داده میشه بشتابید ساندیس خوران زمان

سجاد 3 5 پاسخ 1399/11/4 -14:45

واقعا روحانی شایسته هر چیزی است کسی که بخورش اجازه میدهد به حقوق یک ملت علی رغم عدم توانایی سیاسی .اقتصادی .فرهنگی و اجتماعی با شرکت در انتخابات توهین کند . ایشان آدمی بی عرضه و خائن هستند .

سجاد 0 12 پاسخ 1399/11/4 -14:36

بروید تحلیل های کیهان رو قبل و بعد از برجام بخونید خیلی به واقعیت نزدیک بوده تا روزنامه های دیگه در مملکت .

فاطمه 1399/11/4 -16:21

چطوری کیهان عاقبت احمدی نژاد ر پیش بینی نکرد .

فلاح 1 1 پاسخ 1399/11/4 -14:13

اصلا فرض کنیم که توهین کرده است.مگر نه این است که جزای بدی باید مثل آن بدی باشد .(سوره شوری آیه 40). رییس جمهور وحامیانش اگر بخواهند حدود خدا را رعایت کنند ،در مقابل توهین طرف مقابل حداکثر میتوانند توهین کنند نه اینکه طرف را به دادگاه بکشند.البته رعایت حدود الهی باید در ابتدا از قانون شروع شود.در قوانین ما اصلا توجهی به رعایت حدود الهی نشده است.وقتی در قانون در مقابل توهین جزای حبس پیش بینی شده از مردم عادی چگونه میشود انتظار داشت که در برابر حرف فقط به حرف اکتفا کند نه بیشتر.ومسئولین رده بالا در این مورد بطریق اولی باید به این موضوع توجه بیشتری بکنند.بنظر میرسد غیر مسلمانان در رعایت این دستور الهی از ما خیلی بهتر عمل میکنند.

مابور 3 2 پاسخ 1399/11/4 -13:57

هركس توهين كند ،بايد توهين هم بشوند ،،،،اغتشاشگران ،اشرار ،خس وخاشاك

متفاوتژ 2 0 پاسخ 1399/11/4 -13:40

فقط میتونم بگم برید گم شید.ازجلوچشم ما دورشید،شماها باید دوباره به زمین که نه به زیر زمین هبوط کنید شما همیشه باهم دشمنید.دوزخ جایگاه بدی است برای دشمنان.این راخداگفته ایا این هم توهین است؟

کاربر ناشناس 10 2 پاسخ 1399/11/4 -13:27

روزنامه سبزی فروشی

علی اصغر 4 8 پاسخ 1399/11/4 -12:25

آقای ریس جمهور شعور فهمش بدتر از توهینه

ناشناس 4 11 پاسخ 1399/11/4 -12:20

احسنت، این مطلب کاملا درست است.

ناشناس 4 10 پاسخ 1399/11/4 -12:12

دکتر روحانی به هیچ کس توهین نکرده بلکه در اتاق جنگ در حال پیکار با دوشمن است واگر او وآقای همتی نبودند معلوم نیست چه بر سر کشور می آمد هفته ای چند بار با مردم صحبت میکند پر کار ترین رییس جمهور ایران درود درود درود وقتی آخوندی مسکن مهر رو مضخرف میگه وزنگنه برای پرداخت حق مردم یارانه دل درد میگیره ونوبخت حق قانونی مردم یارانه رو میگه مردم نیازمند یا همان فقیر وابتکار در حال خراب کردن خانواده است میشه گفت که با این نفسیر امیدی به این دانشمند نیست

لل 7 9 پاسخ 1399/11/4 -11:52

تیتر را اشتباه درج فرموده اید کیهان توجیه نکرده است بلکه توهین را قبیح دانسته و بعد از قابل قبول ندانستن توهین مصادیق توهین دولتی ها را به بقیه شمرده که مطالب درستی هم است

شهرام 1 5 پاسخ 1399/11/4 -11:44

در این مورد که توهین به دیگران عملی ناپسند است هیچ شکی نیست.اگر این مقاله کیهان فقط در رابطه با زشتی توهین به دیگران بود،قابل پذیرش بود اما فراموش نکنیم که روحانی اولین مسوولی نیست که به مردم توهین کرده است. بنظر من کیهان هم با سیاسی کردن این موضوع (بزرگ جلوه دادن توهین روحانی و کم نور کردن توهینی که از طرف یک حجت‌الاسلام به روحانی شده) به نحوی، به شعور خوانندگان این مطلب توهین کرده است.

فاطمی کیا 22 4 پاسخ 1399/11/4 -11:02

اینکه رییس جمهور هر روز از تریبون خودش به مردم دروغ میگه توهین به شعور 85 میلیون ایرانی نیست ؟

یاهو 17 3 پاسخ 1399/11/4 -10:57

دوجناح مشهور کشور برای تقسیم پول نفت بین رفیقان خودبه جان هم افتاده اند واخلاق وادب را زیرپا گذاشته اند ودراین بین منافع ملی است که به یغما می رود ومردمی که فراموش شده اند

ساسی 1399/11/4 -16:03

حالا پیدا کنید جایگاه این کامنت نویس های مزدبگیر را.

محسن 7 5 پاسخ 1399/11/4 -10:52

بسیاری از این واژه هایی که روحانی گفته و کیهان به آن استناد میکنه اولا از مقامات رده بالاتر هم راجع به مخالفان یا غربی ها نقل شده ثانیا در زمان مذاکره یک عده میگفتند که ما میترسیم . خب روحانی گفت خب برید جایی که نترسید نلرزید این بزدلی سیاسی هست و ... تازه این ادبیات رو کیهان مقایسه میکنه با واژه هایی مثل (شیر خر خورده ( یعنی خر) و پامنقلی ( یعنی تریاکی)؟؟ خب به کیهان هم میشه انتقاد کرد که هر گاه هم فکرانش توهین میکنند اون ها رو توجیه میکنه و هر گاه مخالفانش کوچکترین حرفی میزنند اون حرفها رو از خدا خواسته لیست میکنه . دیگه بگذریم از حرف های ناشایستی که احمدی نژاد( که تا دقیقه آخر ریاست جمهوری مورد تایید کیهان بود) با آن ادبیات میگفت .

محمد 1399/11/4 -14:33

حالا معلوم شد ترس یه عده ای بی مورد هم نبوده و روحانی به ان ها توهین کرده .

کفش پاره 9 2 پاسخ 1399/11/4 -10:43

درود برکسانیکه پارسی راپاس میدارند ثالثآ ربعآ یعنی چه بی سواد بگو سوم وچهارم مگراینجاعربستان است .دوم دورد بشمادوحزب که هم دروغکو دزد وبدهن هستید آنقدربه یکدیگر بدهنی کنیدتابیشتررسواشوید درود برجنجویان زرگری درودبرمردم اب ونان خالی خور که فریب شمابدهن هارا نمیخورند

یا حق 1399/11/4 -12:14

ادب مرد به از دولت اوست.... مودب تر هم می توانید بنویسید

الف میم 3 6 پاسخ 1399/11/4 -10:13

کیهانی میخواهند ازاین به بعد تاریخ خوارج را البته با ایفای نقشهای جدید توسط خودشان به اجرا دربیاورند وسپس داستان را بصورت پاورقی درروزنامه کیهان بنویسند

سعید 10 7 پاسخ 1399/11/4 -10:06

در روزنامه کیهان کاملا درست گفته شده،چیزی که عوض داره گله نداره، ادبیات توهینی رو خود رئیس جمهور وارد ادبیات سیاسی کردند.ولی نمیدونم الان چرا به قبای بعضیها بر خورده

علی محمد صادقیان 12 3 پاسخ 1399/11/4 -10:01

رئیس جمهور خودش نماد توهین است .

Abbas 7 5 پاسخ 1399/11/4 -09:55

من برای اون آقایی متاسفم که اجازه پخش چنین الفاظی و در رسانه میده ...اون روحانی که شعور نداره و معلوم نیس کی بهش اجازه ی چینی حرفهایی رو داده ...ما از روحانی شاکی هستیم ولی دلیل نمیشه هر چی از دهنمون در میاد بهش بگیم چون میدنیم یه سری اختیارات و کارها دست روحانی نیست آقا دست روحانی نیست ...

علی 1399/11/4 -14:38

دستش نبوده این وضعیت رو برای کشور ساخته اگر کاملا بگفته شما در دستش بود چکار میکرد .

یا حق 8 5 پاسخ 1399/11/4 -09:52

با سلام؟ کجا توجیه کرد؟؟!! مگر نگفت: «ثالثاً گرچه توهین از سوی یک کارشناس محکوم است»... دوستان عزیز: دقت کنید ومنصفانه تر بنویسید.... حرف درست کیهان این است که نباید فقط این توهین محکوم باشد بلکه بر روی هر نوع توهینی باید حساس بود و آن را محکوم کرد.... اونوقت شما می نویسید: روزنامه کیهان توهین به رئیس جمهور در صداوسیما را توجیه کرد؟!!

ا 14 7 پاسخ 1399/11/4 -09:27

گرگ برادرشغاله کیهانه خودش اصل فتنه است