اتحادیه اروپا درصدد گشودن پرونده‌های حقوقی بحرین

یک سازمان حقوق بشری در بحرین از تصمیم اتحادیه اروپا برای گشودن پرونده‌های مربوط به بازداشت سیاسی و حکم‌های اعدام در بحرین خبر داد.

اتحادیه اروپا درصدد گشودن پرونده‌های حقوقی بحرین

سازمان "آمریکایی‌ها به خاطر دموکراسی و حقوق بشر در بحرین" در گزارشی نوشت که جوزپ بورل، مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اخیراً به سوال‌های مطرح شده توسط اعضائی در پارلمان اروپا پیرامون وضعیت حقوقی در بحرین و نقش بروکسل پاسخ داد.

بورل گفت که اتحادیه اروپا در تماس‌های سیاسی منظم خود با مسئولان بحرینی، به صورت سیستماتیک نگرانی‌های خود درمورد آزادی بیان و تشکیل جمعیت‌ها و حق برخورداری از محاکمه عادلانه و ممنوعیت شکنجه و بدرفتاری و بازداشت‌های خودکامانه و محاکمه‌های گروهی مطرح ساخت.

وی ادامه داد، گفتگوی غیررسمی اخیر میان اتحادیه اروپا و بحرین پیرامون حقوق بشر که در هفتم نوامبر ۲۰۱۹ در بروکسل برگزار شد، فرصت دیگری را برای بررسی این مسائل و نیز شرایط حبس و برخورداری زندانیان از نظارت پزشکی مناسب در بحرین، فراهم ساخت.

بورل گفت که اتحادیه اروپا به صورت منظم مسائل فردی مربوط به بازداشت شدگان سیاسی را مطرح می‌سازد.

اتحادیه اروپا درصدد است که این مسائل را طی گفتگوی حقوق بشری آتی در اوایل سال ۲۰۲۱ مطرح کند. همچنین اتحادیه اروپا بیانیه‌هایی را درمورد پرونده‌های فردی حقوق بشری در بحرین صادر کرده و خواهان حمایت از آزادی بیان شده و نگرانی خود را نسبت به کاهش آزادی مخالفان مطرح ساخت.

۱۵ عضو پارلمان اروپا در اکتبر ۲۰۲۰ اقدام بحرین در مجازات اعدام را محکوم کرده و خواهان آزادی زندانیان سیاسی شدند.

منبع: ایسنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها