پادشاه مراکش برای سفر به اراضی اشغالی شرط گذاشت

منابع رسانه‌ای عبری اعلام کردند که پادشاه مراکش سفر به اراضی اشغالی را به ازسرگیری مذاکرات میان فلسطین و دولت رژیم صهیونیستی مشروط کرده است.

پادشاه مراکش برای سفر به اراضی اشغالی شرط گذاشت

به گزارش خبر فوری ، روزنامه عبری زبان معاریو به نقل از منابع فرانسوی اعلام کرد، محمد ششم، پادشاه مراکش که پس از عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی رسماً توسط بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر این رژیم برای سفر به اراضی اشغالی دعوت شده است، شروطی را برای انجام این سفر تعیین کرده است.

طبق گزارش این رسانه، محمد ششم گفته است، در صورتی این سفر را انجام خواهد داد که در جریان آن از سرگیری مذاکرات میان فلسطین و رژیم صهیونیستی اعلام شود.

معاریو در ادامه نوشت که پادشاه مراکش همچنین خواستار دیدار با محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در جریان این سفر شده است.

طبق این گزارش، پادشاه مراکش به عنوان رئیس کمیته قدس سازمان همکاری اسلامی می‌خواهد از این منصب برای ازسرگیری نقش میانجگری کشورش که از زمان امضای توافقنامه صلح با مصر بر عهده داشته و نیز پیشبرد روند صلح اسلو و دارالبیضا استفاده کند.

معاریو در ادامه نوشت که دیوید گوفرین، رئیس دفتر نمایندگی این رژیم در رباط موسوم به "دفتر روابط اسرائیل" که تا چند روز دیگر به رباط می‌رود، برای انجام این سفر تلاش خواهد کرد.

رباط و تل‌آویو سوم دی رسماً توافقنامه عادی سازی روابط را با نظارت واشنگتن امضا کردند که شامل یادداشت‌های تفاهم برقراری روابط بین مراکش و رژیم صهیونیستی است؛ توافقنامه‌ای که ناصر بوریطه، وزیر خارجه مراکش آن را نقشه فعالیت سه‌جانبه در آینده خواند.

مراکش چهارمین کشور عربی بعد از امارات، بحرین و سودان است که طی ماه‌های اخیر با رژیم صهیونیستی توافقنامه عادی سازی روابط را امضا کرده است.

منبع: ایسنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها