دبیر کل انجمن کشتیرانی ایران:

افزایش ظرفیت بندر آستارا تا ۲.۵ میلیون تن کالا

دبیر کل انجمن کشتیرانی ایران با اشاره به ظرفیت ممتاز و ویژه بندر آستارا، گفت: با بهره برداری از فازهای توسعه ای ظرفیت تخلیه و بارگیری کالا در این بندر به ۲.۵ میلیون تن خواهد رسید.

افزایش ظرفیت بندر آستارا تا ۲.۵ میلیون تن کالا

مسعود پل مه صبح پنجشنبه در جریان بازدید از مجتمع بندری آستارا در جمع خبرنگاران با بیان اینکه سازمان بنادر و دریانوردی مسئول حفاظت محیط زیست دریایی است، اظهار کرد: این سازمان به عنوان یک مجری بین المللی با پیگیری موضوع و دریافت خسارت کوتاه نخواهد آمد.

وی به توقیف کشتی اهل کره جنوبی اشاره کرد و افزود: علت توقیف این شناور آلودگی زیست محیطی و نقض پیاپی قوانین زیست محیطی بوده است.

پل مه با اشاره به اینکه این کشتی کره‌ای که از بندر عربستان عازم امارات بود، بدون توجه به کنوانسیون‌های بین المللی آب‌های سرزمینی جمهوری اسلامی ایران را آلوده و خسارت زیست محیطی به منطقه وارد کرده است، گفت: کشتی کره‌ای تخلف داشته و باید خسارت وارد شده به محیط زیست را کامل بپردازد.

دبیر کل انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته ایران با بیان اینکه تاکنون هیچ اقدامی از طرف مالک کشتی کره‌ای برای پرداخت خسارت آن انجام نشده است، افزود: توقیف کشتی کره‌ای به هیچ وجه یک اقدام سیاسی نبوده و ربطی به مناسبات سیاسی بین دو کشور ندارد و کاملاً یک موضوع زیست محیطی است.

افزایش ظرفیت بندر آستارا تا ۲.۵ میلیون تن کالا

وی در ادامه با اشاره به توسعه ممتاز بندر آستارا، اظهار کرد: شاهد مشارکت بسیار خوب دولت و بخش خصوصی در بندر آستارا هستیم.

دبیر کل انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته ایران، گفت: بندر آستارا در فازهای توسعه‌ای خود، اسکله‌های خود را تا ۵ پست افزایش خواهد داد و زمینه افزایش ظرفیت تخلیه و بارگیری کالا به ۲.۵ میلیون تن برای این بندر فراهم خواهد شد.

وی بنادر را قلب تپنده توسعه اقتصادی هر کشوری عنوان کرد و افزود: بنادر هر کشوری در توسعه تجارت خارجی نقش مهمی دارند.

پل مه به حمل و نقل کالا توسط کشتی و همچنین حمل کانتینری و یخچالی مورد نیاز کشورهای CIS و روسیه از بندر آستارا اشاره کرد و افزود: امسال بیش از ۱۵۰ هزار تن کالا از این بندر حمل شده و پیش بینی می‌شود تا پایان سال این میزان به ۲۰۰ هزار تن افزایش یابد.

وی خواستار اعتماد بیشتر دولت به بخش خصوصی شد و بر اجرای هر چه بهتر اصل ۴۴ قانون اساسی تاکید کرد.

منبع: مهر

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها