۷۰هزارتن مرغ تولیدی مازاد استان مرکزی به سایر استان‌ها ارسال می‌شود

رئیس جهاد کشاورزی استان مرکزی با بیان اینکه

۷۰هزارتن مرغ تولیدی مازاد استان مرکزی به سایر استان‌ها ارسال می‌شود

مجید آنجفی در آیین افتتاح کارخانه تولید مکمل‌های ویتامینه و معدنی اراک با اشاره به اهمیت صنعت دام و طیور اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین راه های افزایش بهره‌وری در این حوزه تامین و تولید انواع مکمل‌ها دامی است.

وی افزود: تولید مکمل‌های ویتامینه و معدنی دام و طیور می‌تواند جیره غذایی دام را به نحوی اصلاح کند که بهره‌وری و ارزش افزوده افزایش پیدا کند.

رئیس جهاد کشاورزی استان مرکزی خاطرنشان کرد: کارخانه تولید مکمل‌های ویتامینه و معدنی اراک جزو قدیمی‌ترین تولیدکنندگان مکمل‌های دامی است که به تازگی بخش تولید مکمل‌های ویتامینه و مواد معدنی این کارخانه به بهره برداری رسیده است.

آنجفی ادامه داد: در کشور خلاء بزرگی در بحث واردات محصولات و مکمل های دامی وجود داشت که با احداث بخش جدید کارخانه تولید مکمل‌های ویتامینه و معدنی اراک حدود 7 درصد از نیاز کشور تامین می شود.

رئیس جهاد کشاورزی استان مرکزی با تقدیر از اقدامات بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی گفت: استان مرکزی در زمره استان‌های مهم کشور در زمینه تولید مرغ، تخم مرغ و گوشت قرمز است و تامین جیره دام همواره یکی از دغدغه‌های ما در استان بوده که با افتتاح این واحد بخشی از نیاز کشور تامین می شود.

آنجفی با اشاره به تولید فراورده های دامی استان مرکزی تصریح کرد: امسال در تولید مرغ به روال سال گذشته حدود 70 هزار تن که 40 درصد مازاد بر نیاز است به استان‌های دیگر ارسال می‌شود.

رئیس جهاد کشاورزی استان مرکزی افزود: در تولید گوشت قرمز استان مرکزی با حدود 55 هزار تن تولید سومین استان تولید کننده کشور است.

وی افزود: تولید تخم مرغ در استان 50 درصد مازاد بر نیاز است که طبق پیش‌بینی‌ها افزایش تولید نسبت به سال گذشته داریم و در مجموع تولیدات دام و طیور استان مرکزی 50 درصد مازاد بر نیاز استان است.

منبع: تسنیم

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها