با رای نمایندگان

داوطلبان ریاست جمهوری برنامه خود را به شورای نگهبان ارائه می‌دهند

نمایندگان مجلس شورای اسلامی مصوب کردند که شورای نگهبان سه ماه پیش از ثبت نام داوطلبان واجد شرایط ریاست جمهوری از او دعوت به عمل آورده تا سوابق و برنامه‌های داوطلبی را به این شورا ارائه دهد.

داوطلبان ریاست جمهوری برنامه خود را به شورای نگهبان ارائه می‌دهند

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی روز یکشنبه با ۱۹۱ رای موافق، ۲۳ رای مخالف و ۸ رای ممتنع از ۲۵۵ نماینده حاضر ماده ۱۱ طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات ریاست جمهوری را تصویب کردند.

در این ماده آمده است: در راستای بند ۲- ۱۰ سیاست‌های کلی انتخابات مبنی بر شناسایی اولیه توانایی و شایستگی داوطلبان، شورای نگهبان ۳ ماه پیش از صدور دستور شروع انتخابات ریاست جمهوری و در صورت مشخص شدن داوطلبی افراد می‌تواند از آنها دعوت به عمل آورده تا برنامه‌های آنان را بر اساس شرایط موضوع این قانون و شاخص‌های مورد نظر شورای نگهبان موضوع بند ۵- ۱۰ سیاست‌های کلی انتخابات بررسی نماید.

در تبصره این ماده آمده است؛ وزارت اطلاعات، سازمان اطلاعات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، سازمان بازرسی کل کشور، دیوان محاسبات کشور و سایر مراجع ذی‌صلاح مکلفند ظرف مدت ۱۵ روز از تاریخ درخواست اداره انتخابات شورای نگهبان یا در صورت لزوم هر یک از اعضای شورای نگهبان مدارک و یا سوابق مربوط به داوطلبان ریاست جمهوری را به صورت کامل تحویل نمایند.

تخلف از اجرای حکم این ماده توسط هر یک از مقامات و کارکنان دستگاه‌های ذکر شده مستوجب یکی از مجازات تعزیری درجه ۵ موضوع ماده قانون مجازات اسلامی در دادگاه صالح می‌باشد.

منبع: ایرنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 4
  • رضا
    0

    با این شرایط اینهمه بودجه کشور ووقت مردم را تلف نکنید خودتان یک رئیس جمهور باب میلتان انتخاب کنید ماهم قبول داریم در ایران دمکراسی است

  • کاربر ناشناس
    0

    واقعا کار انقلابی کردید مثل این دولت دروغ به خوراک مردم ندهد یک جا باید جلوی این همه دروغ را گرفت

  • مهرداد
    0

    این موضوع خیلی بد است که شورای نگهبان که دراداره کشور برموضوعات اقتصادی کشور بخواهد دخالت کند نامزد کنترل شده خیلی بدست . بهتره که شورای نگهبان دریک فرایند علمی بجای این رفتارهای مضحک سلامتی عقلی وعلمی وروانی کاندیدا ها را بررسی کند که یک بی عقلی مثل ترامپ برای آمریکا درراس قرار نگیرد که ناگهان اختیارات مثل کدهای بمب اتمی را دراختیارداشته باشد که سراز خود با دنیا بازی کند منظورم اینه که نامزدهای ریاست جمهوری درایران توسط هیات پزشکان باید موردتایید قرار گیرند ما در۴۰ سال گذشته چوب ناسلامتی عقلی بعضی روسا را خورده ایم که مسبب چنین آثار شوم اقتصادی را شورای نگهبان میدانیم .خبرفوری اگر ترسی نداری منعکس کن

  • منم مختار
    0

    ما به رییس‌جمهوری رای میدیم شجاع باشد و سر خودسرها را به دیوار بکوبد در هر لباسی یا هر مقامی در غیر اینصورت طرف مقابل هم خودسرهای خود را به میدان میاورد.هشدار

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها