سرما بیش از ۱۶۳ میلیارد تومان به کشاورزان جنوب کرمان خسارت زد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان گفت: طبق برآورد کارشناسان، سرمای زمستانی ۱۶۳ میلیارد و ۶۰۴ میلیون تومان به کشاورزان این منطقه خسارت وارد کرد.

سرما بیش از ۱۶۳ میلیارد تومان به کشاورزان جنوب کرمان خسارت زد

سعید برخوری روز پنجشنبه سطح خسارت وارد شده به بخش کشاورزی منطقه جنوب کرمان را سه هزار و ۲۵۲ هکتار دانست و اظهار داشت: این میزان خسارت تا دهم دی‌ماه برآورد شده و کارشناسان در حال ارزیابی نهایی خسارت‌های ناشی از سرمازدگی هستند.

وی به اعلام مرکز پیش‌بینی هواشناسی استان کرمان نسبت به تداوم کاهش دما در این استان به کشاورزان و باغداران هشدار داد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان ادامه داد: کشاورزان مناطق جنوبی استان کرمان تمهیدات لازم را برای کاهش خسارت سرما به عمل آورند.

وی با بیان اینکه کشاورزان برای جلوگیری از سرمازدگی محصولات، زمین‌های کشاورزی خود را شبانه آبیاری کنند، تصریح کرد: کشاورزان نسبت به تنظیم دمای گلخانه‌ها به هنگام شب، رطوبت و تهویه در انبارها و سالن‌های پرورشی اقدام کنند.

برخوری از کشاورزان خواست برای جلوگیری از وارد آمدن خسارت به محصولات کشاورزی به واسطه سرمازدگی تمهیدات لازم را در نظر بگیرند و در کشت‌هایی که احساس می‌کنند احتمال خسارت وجود دارد اقدام به آبیاری شبانه کنند.

وی درخصوص زمان مناسب برای سم‌پاشی مزارع گندم گفت: بهترین زمان برای سم‌پاشی در روزهای سرد سال، اواسط روز است البته اگر کشاورزان این کار را به بعد از بهبود هوا موکول کنند، بهتر است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان بر فرهنگ بیمه محصولات کشاورزی تاکید کرد و گفت: با بیمه کردن مزرعه، باغ و دام در زمان به وجود آمدن خسارتها می‌توان بخشی از خسارت را جبران کرد.

وی ادامه داد: بیمه کردن بهره‌برداران باید در زمان مناسب و قبل از سیل و سرمازدگی انجام گیرد تا تهسیلات مناسب از طریق صندوق بیمه کشاورزی و بانک کشاورزی پرداخت شود.

سالانه چهار و نیم میلیون تن انواع محصولات کشاورزی در جنوب کرمان تولید می‌شود.

منبع: ایرنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها