انتقاد شدید یک نماینده از تحلیل‌های وزیر خارجه:

فقط ظریف می‌گوید آمریکا قصد رویارویی نظامی دارد!

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس تاکید کرد: دوری کشورهای همسایه از ایران، از هنرهای آقای ظریف بوده است، الان هم می خواهد راه ترکیه و عراق را بر روی ما ببندد و کشور را وادار به تسلیم کند.

فقط ظریف می‌گوید آمریکا قصد رویارویی نظامی دارد!

با وجود اینکه تحرکات نظامی ایالات متحده آمریکا در منطقه افزایش یافته و مقامات آمریکایی مدام به ایران هشدار می‌دهند یک عضو کمیسیون امور داخلی کشوردر مجلس معتقد است " رویارویی نظامی بین تهران و واشنگتن در واقع موضع گیری وزیر امور خارجه کشور است، به غیر از آقای ظریف، کسی چنین تحلیلی در زمینه رویارویی نظامی آمریکا با ایران ندارد."

در روزهای اخیر محمد جواد ظریف به تحرکات نظامی آمریکا در منطقه هشدار داده که هرگونه آتش‌بازی پاسخی متقابل و جدی در پی خواهد داشت.

این در حالی است که برخی می گویند اقدامات جنگ روانی است. احمد علیرضا بیگی نماینده مجلس می گوید هشدار ظریف اشتباه محاسباتی است.

این نماینده مجلس گفت: «تحرکات آمریکا در منطقه موضوع جدیدی نیست، به نظر می رسد آمریکا در شرایط موجود به هیچ عنوان نمی تواند در حوزه نظامی وارد رویارویی با ایران شود چرا که عواقب کار را می سنجد. آقای ترامپ هم موقعیت این چنینی که با جمهوری اسلامی ایران وارد رویارویی نظامی شود را دارا نیست.»

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: "رویارویی نظامی بین تهران و واشنگتن در واقع موضع گیری وزیر امور خارجه کشور است، به غیر از آقای ظریف، کسی چنین تحلیلی در زمینه رویارویی نظامی آمریکا با ایران ندارد."

او با بیان اینکه آمریکا اگر برای رویارویی نظامی با ایران دنبال بهانه بود به اندازه کافی بهانه داشته است، افزود: «ما پهباد آمریکایی را در خلیج فارس سرنگون کردیم و به پایگاه نظامی عین الاسد حمله کردیم، بنابراین اگر مقصود این باشد که رژیم صهیونیستی بنا دارد قراین و شواهدی ایجاد کند تا ایران را به فعالیت نظامی خصمانه علیه آمریکا متهم کند، نیازمند مدرک و شواهد نیست. از موشک باران پایگاه عین الاسد بهانه واضح تر سراغ نداریم.»

نماینده تبری همچنین با اشاره به ماجرای واکنش تند ظریف به شعرخوانی اردوغان درباره ارس گفت: «وزیر به دنبال مطامع دیگری است، ظریف شعر خوانی اردوغان را یک تهدید تلقی کرد اما معلوم شد اشتباه کرده و آقای ظریف متوجه موضوع نشده است، الان دوباره دچار اشتباه محاسباتی شده ضمن اینکه از ابتدای وزارت ایشان تا کنون این اشتباهات محاسباتی ادامه دارد.»

علیرضا بیگی در ادامه گفت‌وگو با خبرگزاری خانه ملت، با بیان اینکه ما در آتش اشتباهات محاسباتی دیپلماسی خارجی می سوزیم، از سیاست منطقه ای ظریف به شدت انتقاد کرد و گفت: "کشورهای پیرامونی که در دوره تحریم گذشته همراه ما بودند، به واسطه همسایگی با وجود فشارهای آمریکا با ایران همراهی هایی داشتند و وجود آنها مانع می شد شرایط تحریم بر زندگی روزمره مردم اثرگذار باشد، به همت آقای ظریف و دوستانش در دستگاه دیپلماسی کشور، این دوستان را از دست دادیم و آن ها به دامان صهیونیسم افتادند."

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس تاکید کرد: "دوری کشورهای همسایه از ایران، از هنرهای آقای ظریف بوده است، الان هم می خواهد راه ترکیه و عراق را بر روی ما ببندد و کشور را وادار به تسلیم کند، این موضوع را از ضمیر خفته آقای ظریف می توان دریافت."

این سخنان در حالی است که فقط محمد جواد ظریف نیست که به آمریکا هشدار می دهد در روزهای اخیر فرمانده سپاه نیز چند باری به تحرکات نظامی آمریکا واکنش نشان داده است.

همچنین امروز کریستوفر میلر» سرپرست پنتاگون در بیانیه‌ای که در سایت وزارت دفاع آمریکا منتشر شد؛ از تصمیم برای متوقف کردن روند خروج ناو هواپیمابر «یواس‌اس نیمیتز» از خاورمیانه خبر داد.

او گفت: "به دلیل تهدیدهای اخیر ایران علیه دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا و دیگر مقامات دولت واشنگتن، دستور دادم که یواس‌اس نیمیتز رویه معمول (بازگشت) را متوقف کند. به این ترتیب، نیمیتز در محدوده عملیاتی سنتکام باقی می‌ماند."

در تحولی دیگر روز ۱۰ دی ماه، ستاد تروریستی فرماندهی مرکزی آمریکا (سنتکام) ۲ فروند بمب‌افکن بی ۵۲ را راهی خاورمیانه کرد.

منبع: خانه ملت

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 53
  • اریا
    0

    اقای ظریف عزیزم تو نتر س این کشور تا سید علی وجان فدایی هایش رادارد تا سپاه رادارد تا یاران حاج قاسم دارد این تحرکات امریکا مارا نمیترساند ...

    نظرات شما -
    • کاربر ناشناس
      0

      درود بر شما / سلامت باشند رهبرمان

  • ستم‌دیده
    0

    امریکا‌نشان‌داده‌بی‌بخاره

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      اره با پاره کردن بر جام و شهید کردن نخبگان نظامی و علمی مون خیلی بی بخاره

    • رضا
      0

      آمریکابی بخارنیست،اینقدردشمن رو حقیرفرض نکنیم،آمریکااگربخواهددست به دیوانگی وحماقت بزندهیچ کشوری حتی روسیه وچین هم نمی توانندجلوی آن رابگیرندولی آن چیزی که برای آمریکایی ها اهمیت داردبحث هزینه هاست،پس اگرمی بینیم فعلا آمریکایی هاحماقتی علیه ما انجام نمی دهندبه خاطرهزینه هاست وگرنه این حرفها که آمریکا بی بخاراست بیشترشبیه جوک است

  • کیان
    0

    شما نماینده در امور داخلی هستید و داخلتونم توی این 7 ماه دیدیم لطف کنید سرت به تخته سیاه داخل باشد جون حتی اگر شما رو به آن سوری مرز بفرستیم یک مترجم باید سخنانت را به ایرانی و یک مترجم به انگلیسی ترجمه کنن به فکر هر تراکنش 10 میلیون 100 هزار باج باشید و معافیت پارچه چادری

  • مسعود
    0

    بعیدمیدانم ظریف ازطرف خودش وبدون هیچ اطلاعی این هشدارنظامی راداده باشد،به هرحال نیروهای امنیتی ونظامی کشور این خبر رابه اوداده اند که اوبه آمریکایی ها هشدارداده است،مثل این که نماینده های مجلس بی اطلاع هستند.

    نظرات شما -
    • گروگان
      0

      نه اخوی. اصلا بحث خبر دادن کسی به کسی نیست. این آقا توی این هفت سال، به مدت هفتاد سال مردم رو از حمله آمریکا به ایران ترسونده. همیشه هم گفته. سر کلاس هاش از این بد ترش هم گفته.

  • کاربر ناشناس
    0

    اتفاقا مثل تفکر شما نماینده محترم و همفکرانتان راه تعامل با کشورهای دیگر را مسدود میکند درود بر دکتر ظریف

    نظرات شما -
    • گروگان
      0

      عجب عباراتی افتاده تو دهن همه. همینجوری نجویده هم قورتش میدن. تعامل با دنیا ، تعامل با دنیا. شرط اول تعامل با دنیا، پذیرش فرهنگ آمریکاییه. فرهنگ آمریکایی هم یعنی لیبرال بودن. نتیجه: 50 درصد حرومزاده توی آمریکا. این تازه اولشه...

  • مورچه
    0

    بعداز رفتن ناو امریکایی چه دلیلی داشت که ظریف ب وزیر خارجه کویت تماس تلفنی گرفت ب نظرم ظریف مشکوک میزنه وبایدموضوع تماس بررسی شود

  • ایرانی
    0

    تو چی گفتی مگه اینهمه بدبختی حمله نیست حتماً باید ملت ایران قتل عام شوند تا شما راحت بشین؟

    نظرات شما -
    • ف
      0

      این همه بدبختی طی ۸سال گذشته توسط برجامیون و آقایان کار بلد سیاسی وارداتی به کشور و ملت تحمیل گردید..

  • صباغی
    0

    خسته نباشی اقای نماینده ظاهرا سن که میرود بالا فراموشی هم جدی می شود ، عزیز دل ان که قبل از ظریف مدام رجز جنگی می خوانده که کرک وپشم امریکایی ها رابه هوا می دهد وچه وچه ظاهرا اقای سردار سلامی بوده نه ظریف ، ان که فرمود در صورت هرگونه حرکت نظامی امریکا ناوهای انها را ظرف چند ساعت به زیر دریایی تبدیل خواهند کرد از همقطاران سردار سلامیمی بلشند نه دکتر ظریف ، ان که به ترامپ توصیه کرد عید کریسمس سربازان امریکایی را به عزا تبدیل نکنند سدار دهقان بودنه ظریف و.... ، ظریف هم به تبع فرماندهان نظامی الفاظ انها را با زبان دیپلماتیک تکرارکرده است حالا شما بگویید که فقط ظریف حرف از جنگ می زند .

    نظرات شما -
    • حسین
      0

      احسنت،

    • گروگان
      0

      سردار سلامی گفت : اگر پاتونو کج بذارین قلمش میکنم. شجاعانه گفت و وطن پرستانه. این آقا میگه : ای وای، خاک بر سر شدیم، بد بخت شدیم، در به در شدیم، آمریکایی ها اومدند...

  • ناشناس
    0

    خاک‌بر سر ظریف که بله قربان گوی تندروها شد و الان همونها متهم اش میکنن

  • حسین
    0

    توصیه به ظریف: مارادونا را ول کن، بچسب به غضنفر تا جایی که از سوابق پیداست، جناب دکتر بیگی، تحصیلات علوم سیاسی ندارد و دانش آموخته دانشگاه دفاع ملی است، در سوابق کاری هم، ایشان فرمانده انتظامی ( نه نظامی) بوده و استاندار آذربایجان و حتی یک روز سابقه کار دیپلماتیک نداشته است، حال چگونه ایشان به آقای ظریف که دانش آموخته علوم سیاسی است و از جوانی تا به حال در دستگاه دیپلماسی کشور پستهای مهمی داشته، درس دیپلماسی می دهد، جای تعجب دارد!!!

    نظرات شما -
    • گروگان
      0

      برو بابا جمع کن این تحصیلات رو. این همه تحصیلات کرد در رشته علوم سیاسی تا بزنه دخل امور سیاسی کشور رو بیاره؟؟ برو بابا خدا امواتت رو بیامرزه. فعلا مدیران کشور یکیش حقوق خونده علی الظاهر و یکیش سیاسی و هر کدوم یه چیزی خوندن. به مدرک بستگی نداره، به ادراک بستگی داره.

    • نوغانچی صالح خسرو
      0

      اقایان عزیز دفاع از کشور علوم سیاسی نمیخواهد جان دل مهین پرستی میخواهد نتیجه حرکتهای سیاسی کشور در رابطه با همسایگان را ببینید آیا دیپلماسی همین گونه هست در مقابل یاوه گویی فرانسه المان وانگلیس و کانادا چه کردنند نتایج اقتصادی کشور را نمی بینید کدام کشور از کشورهای توسعه یافته سود برده تا ما دومی باشیم

  • sk
    0

    آمریکایی ها گفتن ما داریم میریم و با ایران کاری نداریم .. اما ظریف ترجمه کرده ما داریم میایم و با ایران وارد جنگ بشیم... با این ترجمه عالی .. الا برکت ا....

  • ف ح
    0

    شما که لالایی بلدی چرا خوابت نمی‌گیره لالا لالا گل پونه ناو جنگی اومد خونه لالا لالا گل ... بقیه شو شما بفرمایید.

  • ناشناس
    0

    ایران وزیرخارجه ندارد بلکه وزیر برجام دارد انهم که باد فناست

  • ناشی
    0

    معلوم شد نماینده تبریز باید یک مقداری درس سیاست بیشتر بخونند

  • نوغانچی صالح خسرو
    0

    خوب بعضی رمز پیروزی در زمین بازی امریکا میدانند بعد کسانیکه دهها سال در غرب زندگی کرده اند و خیلی ها گرین کارت دارند باید از میزبان خودشان پذیرایی کنند و مدام چراغ سبز های نشان میدهند که کجا میروی حرفهای ما را پوچ میکنی انهم گفت چشم برمیگردم ولی فرقی نمیکند الحمدالله برد موشکها کافیست...

  • .
    0

    خجالت دارد دفاع از اردوغان.به فکر انتخابات اینده هستی.مرد حسابی اگر سواد داشته باشی سیاست خارجی دست نهادهای بالاتر است و ظریف کاره ای نیست وحداکثر در حد یک پیک پیغام رسان هست.سیاست امریکا ستیزی و اسراییل ستیزی باعث این کارها شده اند که دست ظریف ودولت نیستند.

    نظرات شما -
    • نادر
      0

      تا که دیگه چیزی تو چنته ندارن، زود میگن فلان مقام کاره ای نیست. سردار سلیمانی رو شهید کردند، یارو میگه ما آماده ایم برا مذاکره. ترامپ هم دمش گرم، گفت: نه ، مرسی...

  • محم
    0

    آدم عاقل تو این ناو به این بزرگی را نمیبینی

    نظرات شما -
    • نادر
      0

      ناو هاشون 40 یالی هست همین دور و بر بوده. دیده هم شده. صحبت سر چیز دیگس.

  • حسین
    0

    امیدوارم صحبت ها و تصمیم ها قبل از افشا به تایید رهبری برسند. ما رییس جمهور نمیخایم.دولت نمیخایم.رهبری کفایت میکند اگر توجه کنند.

  • علی
    0

    کاش نمایندگان محترم پیش از اظهار نظر با مشاوران خبره مشورت کنند. معلوم نیست برای خوش باشد چه کسی این فرمایش را کردند اما این قبیل سخنان در خور شان تبریز و مجلس نیست. د

    نظرات شما -
    • گروگان
      0

      من تبریزی نیستم. اما ارادت دارم بهشون شدید. چرا به مردم تبریز توهین میکنی؟؟ مردم تبریز انقلابی ترین های ایران بودند همیشه. غیرتی که توی تن تبریزی ها است،کوه رو تکون میده. بر چه اساسی میگی این حرف ها در شان مردم تبریز نیست؟؟ شرم هم خوب چیزیه...

  • استاد اسناد
    0

    امریکا خوب میدونه ایران با بقیه کشورها متفاوتِ ... ایران عربستان نیست که گاو شیرده باشه ، ایران ۸ سال جنگ تحمیلی با دست خالی روبروی ابرقدرتها ایستاد ... الان که دیگه اوضاع خیلی فرق کرده به یاری خدا

    نظرات شما -
    • حسن
      0

      بازی داشتیم که دور هم می نشستیم انگشت را روی زمین می گذاشتیم کلاغ پر .... یکی گفت الاغ پر دیگری دست را بالا برد سوختی طرف جواب داد آخه خر است ممکنه بپره ساده فکر نکنید

  • ناشناس
    0

    امریکا هم میدونه ایران است و رهبری ! ایران است و حکم جهاد رهبر .... دست از پا خطا نمیکنه . امریکا هم لحظه در هراس است که مبادا اسرائیل ش با خاک یکسان شود . و ان شاءالله به زودی بر سرش می آید آنچه از آن میترسد

  • یکی از مردم
    0

    اسرائیل و سربازان امریکایی تابوت هایشان را آماده کنند

    نظرات شما -
    • حسن
      0

      مثل ابنکه خیلی جوانید آرزوی جنگ نداشته باشید در مسابقه بوکس مشت می زنی ولی مشت هم می خوری من در هنگام جنگ سرباز بودم برای مملکتم هنوز با 60 سال سن حاضرم به جبهه بروم ولی نه دنبال گشتن و نه دنبال کشته شدنم

  • محسن
    0

    مصوبه امروز مجلس : باید اسرائیل نابود شود و ان شاءالله به زودی زود و با یاری امام زمان عج این اتفاق خواهد افتاد .

    نظرات شما -
    • گروگان
      0

      مکرو و مکرا... اسرائیل خودش از بین میره. وعده قرآن. نیازی به تصویب مجلس نداره. در عرف سیاسی جهان نمیگنجه. اصولا نابود کردن یک کشور دیگه، نمیتونه وظیفه رسمی یک دولت باشه. در ضمن بیان رسمی و قانونی کردن تصمیم به نابودی جایی که دیگران به اسم کشور میشناسنش یه هوا ناجوره...

  • هه هه
    0

    کاش همیشه دشمن در روبرو و مقابل باشد ! با خائن و منافق کار سخت است و الا دشمن روبرو که تکلیفش مشخص است و ایران هم که محکم و پابرجا پای خون شهدایش ایستاده

  • مهدی
    0

    موافق ناظریف بودن ظریف در نابودی روابط بین همسایگان هستم . ولی منطقه خطرناک شده و صدای جنگ می اید باید هوشیار بود . اسراییل و عربستان و امارات و حتی برخی مدیران عراقی تمایل به ضربه زدن دارند باید مراقب بود . اسراییل اتش بیار معرکه شده درسته چون ترورها را انجام داد و منطقه را وارد تنش کرد

    نظرات شما -
    • گروگان
      0

      نگران نباش. ایران فرمانده با هوش و زیرک، کم نداره. ایرانی بی وطن نیست، از کوه محکمتره اخوی. اون هایی که میبینی میلرزن، بی وطن هستن یا شاید سردشونه. خوب برن یه جای گرم. جهنم مثلا... (هر کی گفت این جمله از کی بود؟!!!)

  • مری
    0

    ظریف تو هم نگو ععع قهرم باهات

  • جسن
    0

    آقای احمد علیرضا بیگی گرامی شما سر تان را زیر برف کردید و از هر گونه تفکر مبری هستید

  • ناشناس
    0

    از امریکا هیچ ترسی نداریم ! اما امریکا هم انقدر بی تدبیر نیست که بخواد تجربه ی ۸ سال جنگ تحمیلی با ایران رو مجدد تجربه کنه !!! ایران خواستار صلح در منطقه ست اما پای مواضع ظلم ستیزانه ش ایستاده ...

    نظرات شما -
    • دلاور
      0

      پس معلومه شما و امثال شما از معادله و توازن قدرت هیچی نمیدونید

  • کاربر ناشناس
    0

    انالله واناالیه راجعون نمایندگان چنددرصدی راچه به اینکارها عرض خودمیبرندوبرای دیگران زحمت درست می کنند فاعتبروایااوالی فاعتبروایااوالی الابصار

  • بي نام
    0

    زحمت كشيديد ملت راروشن نمودي!!!!

  • بي نام
    0

    آقاي ظريف چرا به سفارت عربستان ،انگليس تعرض كردي كه باما قطع رابطه كنند؟؟؟

    نظرات شما -
    • استاد اسناد
      0

      یعنی شما در پی ارتباط با عربستان بودید واقعا که الان از قطع رابطه ش انقدر دلخورید ؟!

  • بهنام
    0

    این نماینده مردم تبریزه یا نوکر ترامپ و نتانیاهو در مجلس شورای اسلامی؟

  • الن
    0

    نه از جنگ میترسیم و نه از تهدیدهای امریکا ! اساسا ملت ایران ، ملت ترس نیست ، ملت غیرت و عزت است . پس کسی یه ایرانی رو از جنگ نترسونه ! جدای ازین ایران فقط باید قدرتمند شود . از همه لحاظ اقتصادی و نظامی و هسته ای ( صلح آمیز) و ...

  • داروغه
    0

    ضریف ی کم زخیم باش

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها