روحانی: آتش تحریم را باید هرچه سریع تر خاموش کنیم / عُمر جنگ اقتصادی به پایان آمده است

مراسم افتتاح پنج طرح بزرگ پتروشیمی با حضور رئیس جمهور و به صورت ویدئو کنفرانس آغاز شد.

روحانی: آتش تحریم را باید هرچه سریع تر خاموش کنیم / عُمر جنگ اقتصادی به پایان آمده است

در این مراسم قرار است ابتدا وزیر نفت گزارشی از برنامه‌ها و طرح‌های این وزارتخانه ارائه کند و پس از پاسخ به رئیس جمهور بهره برداری از این طرح‌ها آغاز شود.

این طرح‌ها در سی و هشتمین برنامه از افتتاحِ طرح‌های ملی و در استان‌های ایلام، آذربایجان غربی و همدان به بهره برداری می‌رسد.پتروشیمی (الفین) و گوگردزدایی ایلام، پتروشیمی (سولفات پتاسیم) ارومیه و پتروشیمی هگمتانه از جمله طرح‌هایی هستند که امروز به بهره برداری می‌رسند.

این طرح‌ها با سرمایه گذاری ۲۸ هزارمیلیارد تومان ساخته شده اند و برای ۵۵۰ نفر اشتغال ایجاد کرده است.

سراسر ایران در دوران تحریم به یک کارگاه عظیم اقتصادی تبدیل شده است
حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی روز پنج شنبه در افتتاح‌ طرح‌های ملی پتروشیمی در سه استان ایلام، آذربایجان غربی و همدان در سی و هشتمین هفته از پویش ملی جهش تولید گفت: قدرت ملی است که امروز ظهور و بروز پیدا می کند. امروز همه دست در دست همه دادند تا شاهد توفیقات بزرگ باشیم.

وی تاکید کرد: وقتی این صنعت عظیم را در کشور مشاهده می کنیم، در واقع قدرت ایران را می بینیم که این ملت بزرگ در همه زمینه ها از جمله در عرصه صنعت اقدامات بزرگی انجام داده است.

رییس دولت تدبیر و امید تاکید کرد: کسی نمی تواند نسبت به این ملت حرفی بزند چراکه این ملت تحت تسلیم توطئه‌های دیگران قرار نمی گیرد.

اهم اظهارات وی را در ادامه به نقل از تسنیم، ایرنا و فارس بخوانید:

* در روایات ما آمده در زمان ظهور حضرت ولی عصر(عج) یکی از انبیائی که همراه ایشان می‌آیند حضرت مسیح هستند.

* { ضمن تبریک به فرماندهان جنگ اقتصادی}: در طرح‌های پتروشیمی ۷۰ درصد ساخت ایران است و یک ضربه بزرگ به استکبار جهانی است که می‌خواست همه مردم ایران در صف‌های طولانی نان باشند و کارخانه‌ها بسته باشد و یک همچین چیزی محقق نشد.

عمر جنگ اقتصادی به پایان آمده است
* عُمر این جنگ به پایان آمده و آن کسی که فرماندهی شرورانه این جنگ را بدست آورده بود در هفته‌های آخر عمر سیاسی خود است و این ملت سربلند خواهد بود. اینگونه تحریم‌ها از سوی شروری مثل ترامپ برای تحریم‌ شدگان افتخار است.

* یک کار بزرگی از سال‌ها پیش برای یک خط بزرگ خوراک پتروشیمی در غرب کشور انجام شده بود. ما توانستیم پتروشیمی را از لحاظ وزنی و ارزشی به دوبرابر سال ۹۲ برسانیم. علت اینکه خارجی‌ها از این دولت خیلی عصبانی هستند این است که ما در این دولت به خودکفایی‌هایی رسیدیم. ما قبلا بنزین و گازوئیل را وارد می‌کردیم اما الان صادر می‌کنیم.

* خوشحالم این دولت ریل‌گذاری برای دولت بعد هم انجام داده است. ما برنامه‌ریزی برای سال‌های ۱۴۰۴ و ۱۴۰۶ را هم می‌گوئیم و خط برای سال‌های بعد گذاشته‌ایم.

* در تکنولوژی روز به روز جلو می‌رویم، آدم تا با چشم نبیند باورش نمی‌شود این جوانان و متخصصان ما چه کارهای عظیمی انجام داده‌اند. الان می‌بینیم در بخش کرونا وقتی می‌گوئیم شوینده، ونتیلاتور و آی سی یو؛ ما به هیچکدام از اینها برای واردات خارجی نیاز نداریم. ما در تکنولوژی روز به روز در حال پیشرفت هستیم.

*{ با اشاره به نقش بازار در اقتصاد کشور}: این بازار است که دعوت بکار می‌کند. بازار خارجی و داخلی هر دو مهم است. ما بحمدالله امروز بازار، تکنولوژی و مواد اولیه را داریم.

باید آتش تحریم را هرچه سریعتر خاموش کنیم
*{ با اشاره به اینکه دشمن در بخش نفت خواست درآمدهای نفتی را کاهش دهد}: دولت با جایگزینی محصولات پتروشیمی اثر تحریم را کاهش داد. تحریم کار مشترک تندروهای آمریکا، صهیونیسم و ارتجاع منطقه‌ای است. ما باید آتش (تحریم) را هر چه سریعتر خاموش کنیم. ما نیاز به ترحم نداریم. من به مردم عزیزمان نوید می‌دهم ما در سال آینده و پایان امسال، شرایط بهتری در معیشت و سلامت خواهیم داشت.

*{ با اشاره به دلایل لغو سفر استانی خود به استان ایلام}: مدت‌ها قبل قرار بود به این استان سفر کنیم که متاسفانه شاهد شیوع ویروس کرونا در کشور بودیم. دولت آماده همکاری در خصوص پروژه‌های استان ایلام است. مردم ایلام حق بزرگی بر گردن مردم ما دارند این مردم عزیز در جنگ هشت ساله ایستادگی کردند و در این سال ها نیز خدمتگزار زائرین ابا عبدالله الحسین بودند بنابراین هر کاری برای این مردم عزیز کنیم کم است.

* تا پایان سال به قول خود برای احیاء دریاچه ارومیه عمل خواهیم کرد، : بسیاری با اهداف مورد نظر دشمن تحریم شده‌اند، اما بیشتر هدف آن‌ها در جنگ اقتصادی تحریم بخش های نفت و بانکی بوده که این دو بخش مورد بمباران روزانه دشمن قرار گرفته است اما در عین حال این سرافرازان همچنان به خوبی ایستاده اند. امسال ۱۷ طرح بزرگ پتروشیمی را تا پایان سال افتتاح می کنیم.

منبع: خبرآنلاین

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 29
  • ناشناس
    0

    جناب اقای روحانی ریاست محترم جمهوری اسلامیی ایران .یک ضرب المثلی هست که میگوید . بعضی مواقع از زور ناعلاجی به گربه های خونمون باید بگیم خان باجی . تمام مشکلات سر راه ایران اعم از منطقه ویا فرامنطقه ای واعم از اقتصادی و یا نظامی همه زیر سر عربستان سعودی است دستگاه دیپلماسی ایران و بزرگان تصمیم گیرنده ایران باید دور اندیشی و مصلحت اندیشی کنند هر چه زودتر اختلافات با عربستان را حل کنند تمام کشورهای اسلامی مهم و اثر گذار دنیا زیر بلیط و فرمان پادشاه عربستان هستند تمام کشورهای غربی اعم از امریکا و اروپا و اسیا بجهات مختلف و پولهای نفتی عربستان زیر بلیط عربستان هستند . ودر این چهار و پنج ساله به طرق مختلف همگان دیدند و شنیدند .راه بسیار سختی است و نمیگذارند این صلح و اشتی بین ایران و عربستان حل و فصل شود ولی با هوش و ذکاوتی که مسئولین ایران دارند این محال غیر ممکن نیست راه بسیار دشواریست ولی شدنیست اگر مرحوم هاشمی در قید حیات بودند حتما این کار را به سر انجام میرساند ند و فصل نو و جدیدی درصحنه سیاست ایران و جهان بر قرارمیکردند و مردم ایران را از این همه مشکلات اقتصادی و جهانی خلاص میکردند .

    نظرات شما -
    • ن
      0

      مشکل ما عربستان نیست چند خود سر هستن که که به خود اجازه هر غلطی می‌دهند میدونیم از کجا حمایت میشن بگیم متن پخش نمیشه ما دست بالا را داشتیم با یک تیم حقوقی غرامت فرود جرثقيل رو می‌گرفتیم یک غلطی در فرودگاه کردند باز داشتیم پی گیری میشد تا این سرخودها سفارتخانه عربستان رو تخریب کردن حالا آنها هم برنامه موشکی ایران رو بردن زیر سوال آمریکا میخواد بدون پیش شرط برگرده به برجام ولی این چند کشور عربی پیش شرط دارن این سرخودها تابلو میکنن هر کاری بخوان میکنن اوضاع عوض شده 6.. 5 کشور روابط خود رو با اسرائیل عادی کردن امروز ترکیه درخواست خرید اسلحه از این رژیم کرده عربستان هم شل کرده کم کم داره میره طرف اسرائیل ولی این چند آدم سرخود فکر کردن 10 سال پیش هست جلو همین ها رو بگیرید از همچی واجب تره

  • م
    0

    حسن‌اینقدر‌از‌طرف‌مردم‌حرف‌نزن‌تو‌چه‌میدونی‌نظر‌مردم‌چی‌است‌.

  • .
    0

    تمام امیدت بایدن است.هنری نداشتید و نخواهید داشت به همین خیال باش

  • ناشناس
    0

    بیست سال به عقب برگشتیم. البته حسن حرف پاچه خواران را میگوید. مردم نظر دیگری دارند.

  • ریزه میزه
    0

    آقای حسن روحانی! باورکن هرچه کمترحرف بزنی مردم راحت ترند وخودت هم شایدکمتردرنظرشان منفوررشوی،آقای محترم !زبان بدهان بگیرکه بیش از7سال سخنان بدون عمل وکلیشه ای شما بیش ازاینسوهان روحشان نشود.اکثرمردم گیرنان شب شان هستندتوازطرح های زرگ حرف میزنی!؟ملت رااچه فرض کرده ای آقای عقل کل!

  • ریزه میزه
    0

    آقای حسن روحانی! باورکن هرچه کمترحرف بزنی مردم راحت ترند وخودت هم شایدکمتردرنظرشان منفوررشوی،آقای محترم !زبان بدهان بگیرکه بیش از7سال سخنان بدون عمل وکلیشه ای شما بیش ازاین سوهان روحشان نشود.اکثرمردم گیرنان شب شان هستندتوازطرح های بزرگ حرف میزنی!؟ملت رااچه فرض کرده ای آقای عقل کل!

  • سمیا
    0

    عمر دولت کاسه لیسان غرب و گدای کدخدا هم بسر آمده

  • ناشناس
    0

    هر وقت ضرر سهام داران حقیقی جبران شدشاید اندکی امیدوار به پایان عمر جنگ اقتصادی شد والا...

  • یاسر
    0

    آقای روحانی شما با برجام و اعتماد به دشمنان قسم خورده این ملت و کشور و اعتماد کودکانه به امضا جان کری آتش تحریم هارو شعله ورتر کردید چطور میگی آتش تحریم باید سریع خاموش بشه تو بودی میگفتی با برجام فتح الفتوح شده از آزادی خرمشهر مهمتره گرانی و تورم 300% دلار 27هزاری - سکه10میلیونی - پراید 130میلیونی - گوشت 120هزاری بورس قرمزی ووووو شعله های سوزناک برجام هست

  • مورچه
    0

    توکه بلدنبودی چرا رئیس جمهورشدی لعنتی چرااقتصاد کشوررا فلج کردی وچرا معیشت مردم راگروگان گرفتی

  • ایرانی
    0

    بایدن که مشاور اوباما بود . دوره ی اوباما سخت ترین تحریم ها علیه ایران امضاء شد . بایدن سگ زرد است برادر شغال . بهتر نیست تمرکزمونو بذاریم روی رونق کارخانه هامون و فعالیت های شرکت هلی دانش بنیان؟!

    نظرات شما -
    • عجل
      0

      این نظرت خوبه امریکا قابل اعتمادنیست

  • بی خیال باش
    0

    حسن جان ،این روزها مردم به سکوت تو محتاج تر هستند ،جون مادرت دست به چیزی نزن ،کاری نکن ،به جان بایدن قسم دلمون میلرزه از علی برکت ا،،،گفتنت

  • استاد اسناد
    0

    امیدوارم دولت متوجه شده باشد با برجام و پسابرجام و fatf و سند ۲۰۳۰ ما به رونق که نمیرسیم هیچی ، پس رفت هم میکنیم . امیدوارم به فکر رونق صنعت باشند و دل از سر میز مذاکره آمدن امریکایی ها کنده باشند .

  • رضا.
    0

    تا وقتی پرچم سوزی ادامه دارد و پرچ ها را لگد مال کنیم. تا وقتی در دیوار سفارت ها بالا یریم تا وقتی روی موشک ها اسم نابودی بیاوریم و تا وقتی در تریبون ها فریاد مرگ بر این و آن بدهیم اوضاع بهتر که نشه بدتر هم میشه

    نظرات شما -
    • مورچه
      0

      واقعادرست میگی نباید اتش زد باید پرچم امریکا را روز دوباربوسید باید ایران پایگاه امریکا میشد رضا غمگین و افسرده نشه

    • نگار
      0

      واقعا خوش بحالت که عقل نداری و راحتی

  • کاربر ناشناس
    0

    درود بر روحانی ولی آتش مخالفان لغو تحریم رو چکار کنیم؟

  • رامین
    0

    ناموسا یه روز سکوت کن و حرف نزن! گپ زدنت رو اعصابه

  • یک بدبخت
    0

    فقط شعار دادن را یادگرفتی توو دولت مردان دروغگوت خدایا به داد ما ملت ایران برس

  • وطن
    0

    حرفهاش مصرف داخلی هم نداره بدبخت شدیم داغون شدیم

  • ستم‌دیده
    0

    اتش‌انتقام‌منو‌چکار‌میکنید‌چهل‌سال‌عمرم‌برفنا‌رفت

  • هه‌هه
    0

    زندگی‌را‌باختم‌تا‌اخوندها‌را.شناختم‌دل‌من

  • مورچه
    0

    تحریم های مردم دردست دولت ابکی تو ست اب باید بریزی روی خودت

  • اسد
    0

    هرجای ایران آدم پا میزارد همش کارخانه پتروشیمی عسلویه با چندفاز بنادر نفت گاز مس اهن فلزات باغات کشاورزی سیمان خلاصه........؟پس کجاست درآمد ارزی مسکن تورم خودرو باش ساختید مردم را غرق کردید دربدبختی شاه که شما قبولش نداشتید با دوماه نفت بزرگترین وام دهند به دنیا بود مردم غرق در خوشی بودن ملت مثل یک درخت می مونه که تمام شاخ برگ تنش قطع کردید تاریخش در نیارید و کن نیستید پس کوه این همه منابع

  • کیان
    0

    اگر دست از سر fatf و سند ۲۰۳۰ بردارید ممنون تون میشیم . اگر برای پیشرفت ایران تلاش مضاعف کنید بازم ممنون تون میشیم . به خدا یه روز قیامتی هم پیش رو داریم . باشد که همه عاقبت بخیر شویم

  • امیررضا
    0

    حاجی به نظرت دیر نشده مردم ایران نسبت به دولت جناب عالی ۹۰ درصد اعتمادشون را از دست دادن شما هم که آخرهای عمرمبارک دولتتون هست دردی را دوا نمیکند تو این هفت سال همه چیز را هفتادبرابر گرون کردید هفتاد درصد مردم افسرده شدن حاجی جان ی نفر ازدولت مبارکتون را برای ریاست جمهوری کاندید کنید بیستر نه به نظرم همون مهندس جهرمی جوان خوبه چون جوان هست شاید ده دوره دیگر انشاالله بتونه رای بیاره خوبه این کرونا به دادتون رسید بازارتون گرم شد حاجی تحریم هست نمیگیم نیست چرا تو دوره دولت شما شددتش وخیمتر شد به شماها که‌ فشار نیومده هرچی میکشن این قشر ضعیف جامعه میکشن چه کسانی پای صندوقهای رای میومدن قشر ضعیف چه کسی تو صف اول خط مقدم برابر دشمن هستن قشرضیعف چه کسی بیشترین شهید و جانبار اسیر دادن برای کشور قشرضعیف الان چی باز هم قشر ضعیف میان پای صندوقهای رای وتو صحنه هستن چرا این قشر دارن نابود میشن از گرسنگی ازفشار زندگی کمرشون خم شده حاجی مگه شهید رجایی چنده ماه رئیس جمهور مملکت بودن چهل سال پیش به شهادت رسیدن ولی قهرمان دلهای مردم شدن اون زمان که بدتر از این زمان دوره جناب عالی بود به علی قسم ی قدم خیر برای این ملت بردارید قرنها و سالها محبوب دلهای مردم و این سرزمین خواهید شد فرصت را از دست ندهید یک روز هم یک روز هست ، علی یارتان ارادتمند دلسوز سرباز وطن ،

  • استاد اسناد
    0

    وقتی هر ننه قمری واسه رییس جمهور شاخ میشه حالا چه انتظار از دشمنان است انتقاد میکنید مشکل نیست اما منصفانه و انسان باشید جز خدا هیچکس بی عیب نیست هیچکس کامل نیست پس توهین کنندگان خوی وحشی گری را از ذهن پاک کنید شاید رستگار شوید من با آمدن روحانی ضرر کردم اما خداوند را شاهد میگیرم تمامی جوانب را در نظر میگیرم در نظرهایمان خدا را ناظر ببینیم همین کافیست

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها