توان خرید قیر راهداری اصفهان کم شده است

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل استان اصفهان با اشاره به توان خرید قیر توسط اداره راهداری به دلیل نوسانات نرخ ارز، گفت: برای اصلاح روکش آسفالت راه های استان در حال حاضر نیازمند ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار هستیم.

توان خرید قیر راهداری اصفهان کم شده است

فرزاد دادخواه امروز در نشست خبری خود به مناسبت گرامیداشت ۲۶ آذر ماه روز ملی حمل و نقل و یکم دی ماه به عنوان روز راهدار به صورت آنلاین برگزار شد، با اشاره به اقدامات حوزه راهداری در حوزه روستایی، اظهار کرد: در حال حاضر ۲۸۰ کیلومتر سیلکوت راه های روستایی انجام و بالغ بر ۶۰ کیلومتر راه احداث شده است، همچنین در روستاهای فاقد دهیاری نیز اعتباری بالغ بر ۵ میلیارد تومان برای این منظور تخصیص داده شده است.

به گفته وی، در حال حاضر اقدامات موثری در ورودی و خروجی روستاها، شانه سازی و ایمن سازی راه های روستایی انجام شده است.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اصفهان با اشاره به راهداری زمستانه در راه های استان، اظهار کرد: از اواسط آبان ماه استقرار ۵۰ درصدی و از ابتدای آذر ماه استقرار ۱۰۰ درصدی نیروهای راهداری جهت راهداری زمستانه را انجام دادیم.

وی افزود: در طرح راهداری زمستانه امسال، ۵۵۰ دستگاه ماشین آلات، ۷۵۰ نفر پرسنل راهدار در قالب ۱۰۲ اکیپ راهداری به صورت دائم و موقت در تمام راه های استان مستقر هستند، همچنین بیش از ۱۰ هزار تن نمک و ۳۰ هزار تن شن برای زمستان امسال تامین شده است.

به گفته دادخواه، پیش از اجرای طرح راهداری زمستانی با پیگیری های صورت گرفته، در خصوص بازسازی و نوسازی ماشین آلات راهداری مساعدت لازم صورت گرفت و امیدواریم با همکاری سایر دستگاه های امدادی این طرح با کمترین حادثه به اتمام برسد.

وی در ادامه در پاسخ به سوال که در خصوص اجرای طرح روکش آسفالت در راه های استان و میزان اعتبارات مورد نیاز آن، اظهار کرد: در حال حاضر ۸۰۰ کیلومتر راه های شریانی استان دارای خرابی شدید و مقاطعی نیز دارای خرابی متوسط است که اگر اصلاح نشود بر اثر تردد میزان خرابی آن شدید خواهد شد.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اصفهان افزود: با وجود مسائل و مشکلات موجود در تامین قیر، تاکنون بیش از ۲۳۰ کیلومتر روکش آسفالت راه های شریانی استان انجام شده ۵۷۰ کیلومتر دیگر باقی مانده، همچنین برخی مقاطع راه ها دارای خرابی های متوسط هستند که برای اصلاح آنها نیازمند ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار هستیم، اما محدودیت های اعتباری باعث شده به سمت روکش های حفاظتی برویم که این موجب برخی گلایه ها شده است.

وی همچنین تاکید کرد: در بحث راه های اصلی و فرعی روستای ۱۲۰۰ کیلومتر خرابی شدید و متوسط داریم، متاسفانه اکنون اجرای طرح روکش راه های استان از میزان خرابی های آن عقب است و امیدواریم روکش راه ها را به روز کنیم.

دادخواه با اشاره به مشکلات شدید تامین و افزایش قیمت قیر به دلیل نوسانات شدید نرخ دلار، تصریح کرد: این مسائل موجب شده تا توان خرید قیر توسط اداره راهداری کاهش یابد، بنابراین اکنون به دنبال تامین وعده قیر رایگان هستیم تا مشکل تامین آسفالت در سطح راه های استان را حل کنیم.

منبع: ایسنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها