اشرف غنی: خط آهن خواف- هرات پروژه تاریخی و حیاتی است

رئیس جمهوری افغانستان در مراسم افتتاحیه مسیر ریلی خواف-هرات، این پروژه را برای دو کشور، تاریخی و حیاتی دانست.

اشرف غنی: خط آهن خواف- هرات پروژه تاریخی و حیاتی است

محمداشرف غنی در سخنان مراسم افتتاحیه این خط آهن که به صورت مجازی برگزار شد، گفت: خوشحالم که امروز شاهد بهره برداری پروژه تاریخی و حیاتی راه آهن هرات خواف هستیم.

وی افزود: افتتاح این مسیر مهم نتیجه تلاش های خستگی ناپذیر هر دو کشور در بخش اتصال منطقه ای و رسیدن به رفاه اقتصادی آینده است.

اشرف غنی در ادامه از کمک های جمهوری اسلامی ایران برای مبارزه با موج اول کرونا به مردم و دولت افغانستان قدردانی کرد و همچنین از رئیس جمهوری ایران برای مداوای مهاجرین مبتلا به بیماری کرونا در ایران سپاسگزاری نمود.

رییس جمهوری افغانستان گفت که تکمیل پروژه هرات- خواف با وجود محدویت های کرونایی نشانه بارز اراده ملی هر دو کشور و محصول زحمات مسئولان دو کشور بود.

وی اضافه کرد که افتتاح این پروژه تاریخی در راستای احیا توسعه و جهش اقتصادی در هر دو کشور است و آن را به فال نیک گرفته و از آن استقبال می کنیم.

براساس اظهارات مقامات دو کشور، این مسیر سالانه توان جابجایی ۶ میلیون تن بار و یک میلیون مسافر را دارد که در چهار قطعه و در ۲۲۵ کیلومتر ساخته شده که دو قطعه آن در خاک جمهوری اسلامی ایران و دو قطعه در خاک افغانستان قرار دارد و اکنون سه قطعه آن تکمیل و قطعه چهارم که ایستگاه روزنک هرات تا شهر هرات ادامه می یابد، امروز نیز کار آن با هزینه ۵۸ میلیون دلار آغاز می شود.

منبع: ایرنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 2
  • بینام
    0

    ازاین به بعدقاچاق موادمخدروقاچاق انسان ریلی به ایران انجام میشه برای همون اشرف خوشحاله

  • ناشناس
    0

    خب دیگه اسباب کار مهیا شد تا چند وقت دیگه جمعیت مهاجران افغانی ایران از پنج میلیون می رسه به ده میلیون.بهشون تبریک می گم ایران رو تصاحب کردن.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها