رژیم صهیونیستی به عربستان اجازه اداره انجمن‌های خیریه در قدس را می‌دهد

یک روزنامه عبری زبان فاش کرد، رژیم صهیونیستی قصد دارد به عربستان اجازه بدهد انجمن‌های خیریه در قدس شرقی را برای مقابله با نفوذ ترکیه اداره کند.

رژیم صهیونیستی به عربستان اجازه اداره انجمن‌های خیریه در قدس را می‌دهد

روزنامه یسرائیل هیوم در گزارشی به نقل از مسؤولان عالیرتبه عربستانی نوشت، نشست بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی با محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان در شهر نیوم این کشور بر موضوع ایران متمرکز بود چراکه ریاض به حمایت تل‌آویو برای مقابله با تصمیم جو بایدن، رئیس‌جمهوری منتخب آمریکا برای بازگشت به برجام و همچنین فشارهای آمریکا بر عربستان درباره پرونده ترور جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار منتقد سعودی نیاز دارد.

در ادامه این گزارش آمده است: اما بحث تنها به ایران محدود نشد بلکه در این دیدار درباره مساله فلسطین گفت‌وگو شد. عربستانی‌ها از دیدگاه اسرائیل برای ازسرگیری مذاکرات صلح با محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین حمایت و بندهای اصلی آتش‌بس طولانی مدت با نوار غزه را که مصر درباره آن ‌میانجیگری می‌کند تأیید کردند. همچنین به نظر می‌رسد عربستانی‌ها آماده حمایت مالی از تشکیلات خودگردان فلسطین و غزه هستند.

این روزنامه نوشت، یکی از محورهای این نشست نگرانی‌های عربستان درخصوص ترکیه و فعالیت‌های رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهوری ترکیه و انجمن‌های خیریه در قدس بود. رژیم صهیونیستی قصد دارد به عربستانی‌ها اجازه بدهد برای مقابله با نفوذ ترکیه انجمن‌های خیریه در قدس شرقی را اداره کند. این رژیم همچنین از پیوستن نمایندگان سعودی به شورای اوقاف اسلامی در قدس حمایت خواهد کرد.

منبع: ایسنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها