از اخبار انتخابات آمریکا در لحظه باخبر شوید

خبرهای توییتری انتخابات آمریکا / بازی تمام شد، بایدن به کاخ سفید رسید

خبرهای انتخابات آمریکا را لحظه به لحظه تا قطعی شدن نتیجه، اینجا دنبال کنید.

خبرهای توییتری انتخابات آمریکا / بازی تمام شد، بایدن به کاخ سفید رسید

خبر فوری امشب در قالب اخبار توییتری، لحظه به لحظه اخبار انتخابات ریاست‌جمهوری را پوشش می‌دهد.

برای اطلاع از آرای هر ایالت، فقط کافیست روی لینک اخبار لحظه‌ای انتخابات آمریکا کلیک کنید.

- نانسی پلوسی، رییس مجلس نمایندگان آمریکا: بایدن برنده انتخابات است. (ساعت ۱۲:۵۴)

- دونالد ترامپ به کاخ سفید بازگشته است. بایدن به زادگاهش رفت. (۱۲: ۵۵)

- شهر١٢نفره دیکسویل در ایالت نیوهمشایر، نزدیک مرز کانادا، نخستین نقطه در انتخابات آمریکاست که رای‌گیری را آغاز می‌کند و بلافاصله هم رای‌ها را می‌شمارند. همیشه بهانه اولین خبر بامزه در روز انتخابات. امسال کلا ۵نفر رای دادند و همه به بایدن. دور قبلی کلینتون ۴رای آورده بود و ترامپ ٢رای. (۱۲:۵۷)

- نیویورک ‌تایمز: انتظار می‌رود که شمارش آرا در فلوریدا و جورجیا زودتر از سایر ایالت‌های رقابتی آغاز شود. پیروزی بایدن در هریک از این دو ایالت، وی را در موقعیت پیروزی قرار خواهدداد؛ اما ترامپ حتی در صورت پیروزی در این دو ایالت باید منتظر شمارش آرا در ایالت‌های غرب میانه بماند (۱۲:۵۹)

- ایندیپندنت: آخرین برآوردها از میزان آرای ارسالی در دوره رأی‌گیری پیش از روز انتخابات سوم نوامبر آمریکا نشان می‌دهد بیش از ۱۰۲ میلیون نفر در سراسر کشور اقدام به رأی دادن پیش از موعد کرده‌اند. (۱:۰۲)

- ترامپ توییت کرد: بروید بیرون و رای بدهید! اقتصاد ما در دولت من با سریعترین سرعت ممکن 33.1 درصد رشد داشت. سال آینده بزرگترین سال اقتصادی در تاریخ آمریکا خواهد بود. مراکز رای گیری را از آدرس زیر پیدا کنید و رای دهید (۱:۰۵)

- بی بی سی: هزینه انتخابات آمریکا رکورد شکست. ۱۴میلیارد دلار امسال هزینه انتخابات شده که دو برابر چهار سال قبل است. سهم زنان در کمک‌های انتخاباتی بالاتر از ادوار گذشته بوده است. (۱:۱۱)

- «فیلیپ اسکات»، فرماندار جمهوری‌خواه ایالت ورمونت به خبرنگاران گفت به جو بایدن، نامزد حزب دموکرات رأی داده است. (۱:۱۲)

- سندرز، سناتور دموکرات: این انتخابات وقتی که ترامپ بگوید تمام شده است، تمام نمی‌شود. زمانی تمام می‌شود که تمام آراء شمرده شود و این شامل تمام آرای پستی روز انتخابات و همچنین آرا نظامیان است. این دموکراسی است؛ چه ترامپ دوست داشته باشد چه دوست نداشته باشد، ما تمام آرا را می‌شماریم. (۱:۱۵)

- بایدن: ترامپ دروغ گفت و در روند انتخابات اخلال ایجاد کرد. (۱:۳۲)

- پس از آنکه ملانیا ترامپ، همسر رئیس‌جمهور فعلی آمریکا در زمان رأی دادن در ایالت فلوریدا از ماسک استفاده نکرده بود، آماج انتقادات قرار گرفت. (۱:۳۸)

- توییت اریک ترامپ پسر دونالد ترامپ در آخرین ساعات باقی‌مانده تا پایان رأی‌گیری: پنسیلوانیا لطفاً از خانه بیرون بیا و رأی بده!!! ما باید آمریکا را از دست چپ‌های افراطی نجات دهیم! (۱:۵۶)

- مهمترین موضوعات برای رای‌هندگان آمریکایی به روایت CNN چنین است: اقتصاد ۳۴درصد، نابرابری نژادی ۲۱درصد، کرونا ۱۸درصد، جرم و امنیت ۱۱درصد، بیمه درمانی ۱۱درصد (۲:۱۱)

- موافقان و مخالفان ترامپ همزمان مقابل کاخ سفید تجمع کردند. احتمال دارد این تجمعات به درگیری کشیده شود (۲:۱۶)

- ویاچسلاو والودین رییس دومای (مجلس قانونگذاری) روسیه با بیان اینکه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا نمایشی ساختگی بیش نیست، تصریح کرد: نخبگان این کشور کارگردان و صحنه گردان آن هستند. (۲:۱۷)

- فاکس نیوز: کمپین بایدن می گوید بدون پیروزی در فلوریدا یا پنسیلوانیا نیز می تواند برنده انتخابات باشد (۲:۱۹)

- کامالا هریس، معاون جو بایدن: چیزی که ترامپ بیش از همه از آن می‌ترسد و من و جو بایدن [نگران آن] نیستیم، قدرت مردم است (۲:۳۰)

- نیویورک‌تایمز: مشارکت در انتخابات آمریکا ۶۷درصد است. میزان مشارکت در دوره قبل انتخابات ۵۵درصد بود. (۲:۳۱)

- رای‌گیری در ایالت‌های ایندیانا و کنتاکی به پایان رسید. (۲:۳۵)

- یک کاربر توییتر: ترامپ پیرترین رئیس‌جمهور تاریخ آمریکا است اما بایدن اگر رئیس‌جمهور شود رکورد جدید پیری می‌زند! این اولین انتخابات تاریخ آمریکا است که هر دو نامزد بالای ۷۰ سال دارند. باعث شده بود خیلی‌ها به شوخی (کمی هم جدی) بگویند بایدن، برژنفِ آمریکا است. (۲:۴۱)

- ترامپ نسبت به پیروزی در انتخابات ابراز خوش‌بینی کرد و از حامیانش تشکر کرد. (۲:۵۴)

- در ایالت کنتاکی ترامپ با شمارش کمتر از یک درصد آرا با ۸۱.۸ درصد در برابر ۱۷.۴درصد از بایدن پیش افتاده است (۲:۵۵)

- ترامپ در ایالت ایندیانا ۶۸ به ۲۹ درصد از بایدن پیش افتاد (۲:۵۷)

- بی‌بی‌سی: نگرانی از به درازا کشیدن شمارش رای‌های پستی در ایالت میشیگان کاهش پیدا کرده. تا این لحظه ۱۰۰ هزار از ۱۷۰ هزار رای پستی در شهر اصلی ایالت، دیترویت، پردازش شده است. (۲:۵۸)

- نتایج اولیه شمارش آرا انتخابات۲۰۲۰ پس از شمارش یک درصد آرا در سه ایالت:

ایالت ایندیانا: ترامپ ۷۳.۴ درصد/ بایدن ۲۵ درصد

ایالت نیوهمشایر: ترامپ ۶۱.۵ درصد / بایدن ۳۸.۵ درصد

ایالت کنتاکی: ترامپ ۸۱.۸ درصد/ بایدن ۱۷.۴ درصد (۳:۱۳)

- گاردین: با شمارش ۱۰درصد آرای کنتاکی، بایدن از ترامپ پیش افتاد (۳:۱۸)

- رای گیری برای انتخاب ۳۵ کرسی از ۱۰۰ کرسی سنا نیز امروز برگزار می‌شود که جمهوری خواهان برای حفظ اکثریت سنا، به ۲۱ کرسی و دموکرات‌ها به ۱۶ کرسی احتیاج دارند. (۳:۱۸)

- بنیاد تحقیقاتی ادیسون: از هر ١٠ رای دهنده یک نفر می‌گوید برای اولین بار در ریاست جمهوری آمریکا رای می‌دهد (۳:۲۰)

- رادیو ملی آمریکا: با شمارش 12 درصد آرای ماخوذه در ایالت کنتاکی جو بایدن 50 و ترامپ 44 درصد آراء را به خود اختصاص دادند. این ایالت در مجموع 8 رای الکترال دارد. (۳:۲۷)

- خبرنگار نیویورک تایمز از فیلادلفیا می‌گوید مسئولین حزب دموکرات در این شهر از میزان مشارکت هواداران خود خیلی راضی هستند. چندین نفر گفته‌اند میزان مشارکت در این شهر از سال ۲۰۰۸ (پیروزی تاریخی اوباما) فراتر خواهد رفت.

- تا این لحظه ترامپ ۱۵ به ۸ از لحاظ الکترال کالج جلوست ولی هنوز نوبت به شمارش آرای ایالت های پرالکترال نرسیده که می توانند سرنوشت انتخابات ۲۰۲۰ رارقم بزنند. (۲:۳۲)

- بايدن روز انتخابات سال ٢٠٠٨ روى ديوار اتاق خواب دوران بچگى اش نوشت: "از اين خانه به كاخ سفيد به لطف خدا" و همراه با اوباما رأى آورد. امروز به همان خانه رفت و همان جمله را اين بار روى ديوار اتاق نشيمن نوشت. (۳:۳۳)

- رویترز: ترامپ ایالت ایندیانا را بُرد. ۱۱ رای الکترال این ایالت به ترامپ رسید. (۳:۴۰)

- بر اساس تخمین آسوشیتدپرس بایدن برنده ایالت ورمونت شده است. این ایالت ۳ رأی الکترال دارد (۳:۴۲)

- شبکه خبری سی‌بی‌اس گفته از میان ایالت‌‌‌های مهمی که ساعت ۷ رای‌گیری‌ در آنها پایان یافته، جورجیا: بسیار نزدیک و نامعلوم. ویرجینیا: متمایل به بایدن. فلوریدا: هنوز هیچ اظهار نظری نکردند. (۳:۴۵)

- خبرنگار بی‌بی‌سی: اگر ترامپ در فلوریدا شکست بخورد، قطعا انتخابات را خواهد باخت (۳:۴۶)

- رای گیری در شش ایالت جورجیا، کنتاکی، کارولینای جنوبی، ورمانت و ویرجینیا پایان یافته است. (۳:۴۷)

- بایدن در فلوریدا و جورجیا از ترامپ پیش افتاده است. (۳:۵۲)

- هشت رای مجمع گزینندگان کنتاکی به ترامپ رسید. سه رای الکترال ورمونت به بایدن رسید. (۳:۵۶)

- مسئولان ستاد انتخاباتی دونالد ترامپ در گفتگو با خبرنگاران ابراز اطمینان کردند که او بخت زیادی برای پیروزی در ایالت‌های نوسانی دارد. جیسون میلر، مشاور ارشد این ستاد گفت: «در این لحظه در سال جاری خیلی نسبت به چهار سال پیش مطمئن‌تریم.» (۳:۵۹)

- دادگاه تجدیدنظر نیواورلینز تقاضای جمهوری‌خواهان برای جمع کردن ایستگاه‌های رای‌گیری که با خودرو می‌توان در آن حاضر شد و رای داد را در هیوستون رد کرد. هیوستون به طور سنتی از پایگاه‌های جمهوری‌خواهان به شمار می‌رود، اما جمعیت شهرنشین آن به دموکرات‌ها گرایش بیشتری دارند. (۴:۰۰)

- براساس شمارش آرای اولیه، دونالد ترامپ در ایالت ویرجینای غربی پیروز شده است. او ۵ رای الکترال دیگر به دست آورد. (۴:۰۲)

- ستاد انتخاباتی جو بایدن از رای‌دهندگان در ایالت نیوهمپشایر خواست در صف‌های رای‌ بمانند و تاکید کرد حق رای دادن برای همه «تضمین» شده است. نیوهمپشایر از سال ۱۹۹۲ یکی از ایالت‌هایی است که جمهوری‌خواهان و دموکرات‌ها در آن رقابت تنگاتنگی دارند. (۴:۰۵)

- رویترز آرای فلوریدا را ۵۰ به ۴۸ به سود بایدن اعلام کرده است. (۴:۰۶)

- سی‌بی‌اس، نتایج آرای ایالتهای اوهایو و کارولینای شمالی را بسیار نزدیک و نامعلوم (در این مقطع غیر قابل پیش‌بینی) اعلام کرد (۴:۰۷)

- شمارش ۶۶درصد آرای فلوریدا نشان می‌دهد در این ایالت بایدن پیش افتاده است. (۴:۱۹)

- تازه‌ترین آمار از نتایج انتخابات نشان می‌دهد بایدن هم از نظر آرای مردمی و هم آرای الکترال از ترامپ پیش افتاده است. (۴:۲۰)

- ترامپ کنتاکی را بُرد و آرای الکترال او به ۲۴ رسید. (۴:۲۲)

- در ایالت کارولینای شمالی با شمارش یک درصد آرا دونالد ترامپ با ۷۵.۳ درصد آرا از بایدن با ۲۲.۸ درصد پیش افتاده است. (۴:۲۴)

- ترامپ در فلوریدا فاصله‌اش را با بایدن کم کرد. (۴:۲۵)

- بایدن در انتخابات اوهایو از ترامپ پیش افتاد. (۴:۲۶)

- دونالد ترامپ در ایالت کارولینای جنوبی با ۹ رای الکترال پیروز شد. (۴:۲۹)

- بایدن موفق شد در ویرجینیا، ترامپ را شکست دهد. (۴:۳۰)

- ترامپ در فلوریدا از بایدن پیش افتاد. این ایالت ۲۹ رای الکترال دارد. (۴:۳۱)

- رابرت کاهالی، مدیر موسسه نظرسنجی ترافالگر که در سال ۲۰۱۶، پیروزی دونالد ترامپ را پیش‌بینی کرده بود، در تازه‌ترین نقشه‌ای که از ایالت‌ها و آرای الکترال منتشر کرده است، بار دیگر ترامپ را برنده انتخابات پیش‌بینی کرد. به عقیده او، ترامپ ۳۰۳ رای الکترال و بایدن ۲۳۵ رای الکترال بدست می‌آورد. (۴:۳۲)

- دونالد ترامپ در ایالت‌های میسیسیپی، آلاباما، اکلاهما و تنسی پیروز شد. جو بایدن در ایالت‌های دلاور، کانکتیکت، رود آیلند، نیوجرسی، ماساچوست، مریلند و ایلینوی پیروز شد. (۴:۳۹)

- شمارش ۱۰درصد کل آرای انتخابات آمریکا نشان می‌دهد ترامپ با ۴۹.۸ درصد در برابر ۴۹درصد رای بایدن، از رقیب دموکرات او جلوتر است. (۴:۴۰)

- بایدن در تگزاس از ترامپ پیش است. (۴:۵۰)

- میچ مک کانل، رهبر اکثریت جمهوری‌خواهان سنا، بار دیگر به عنوان سناتور کنتاکی انتخاب شد. (۴:۵۱)

- تاکنون ترامپ ۵۵ رای کالج الکترال و باید ۸۵ رای را از آن خود کرده است. (۴:۵۵)

- رسانه‌های آمریکایی از پیروزی ترامپ در ایالت فلوریدا خبر دادند (۴:۵۸)

- رسانه های آمریکا از وقوع تیراندازی در نوادا خبر دادند در پی این تیراندازی دست کم 4 نفر کشته شده اند (۵:۰۰)

- بایدن اگر امشب تمام این ایالت‌های بزرگ چرخشی مثل تگزاس و فلوریدا و اوهایو هم ببازد، کافی است در چهار ایالت معروف به «دیوار آبی» (مینه‌سوتا، ویسکانسین، میشیگان و پنسیلوانیا) پیروز شود (که احتمال زیادی دارد) و رئیس‌جمهور می‌شود. (۵:۰۴)

- دونالد ترامپ در ایالت‌ آرکانزاس پیروز شد. (۵:۰۵)

- در ایالت حساس فلوریدا که ۲۹ رای الکترال دارد، دونالد ترامپ پیروز شد (۵:۰۶)

- بایدن احتمالا سخنرانی امشب خود را لغو خواهد کرد (۵:۱۷)

- یکی از طرفداران ترامپ که به صورت مسلح در مرکز رای گیری در ایالت کارولینای شمالی حضور یافته بود توسط پلیس دستگیر شد (۵:۲۱)

- پیروز انتخابات در ایالت مریلند نیز جو بایدن معرفی شد. (۵:۲۲)

- بنابر تحلیل گزارشگر سی ان ان، اگر ترامپ ایالت اوهایو را ببازد، راهش برای بردنِ انتخابات مسدود خواهد شد. نتایج فعلی در اوهایو که نیمی از رای‌ها شمرده شده، چنین است: بایدن ۵۴ درصد و ترامپ ۴۴درصد.

- دونالد ترامپ در ایالت‌های نبراسکا، لویزیانا، وایومینگ، داکوتای جنوبی و شمالی پیروز شد. جو بایدن در ایالت‌های نیومکزیکو و نیویورک پیروز شد. این پیروزی‌ها، بایدن را ۲۸ رای الکترال جلو انداخته است. (۵:۳۵)

- فاکس‌نیوز: دموکرات‌ها اکثریت مجلس نمایندگان آمریکا را دوباره به دست آوردند. آمار منابع خبری از کرسی‌های سنا تا کنون: دموکرات‌ها ۴۳ کرسی و جمهوری‌خواهان ۳۸ کرسی (۶:۲۳)

- وضعیت آرای الکترال بایدن پس از پیروزی در کلرادو و ترامپ تا این لحظه، طبق برآورد خبرگزاری آسوشیتدپرس: بایدن ۱۳۱ و ترامپ ۹۲ (۶:۲۵)

- رای‌گیری در ایالت کلیدی ویسکانسین تمام شد. فرماندار گفته نتایج را امشب می فهمیم یا فردا. شمارش آرا در شهر کلیدی میلواکی احتمالا تا فردا صبح طول بکشد. (۶:۲۷)

- خبرنگار بی بی سی از بازداشت برخی مخالفان ترامپ در برابر کاخ سفید خبر داد. (۶:۳۲)

- پیش‌بینی می‌شود فرماندار پیشین کلرادو، جان هیکن‌لوپر، در انتخابات سنا برنده شده و یک صندلی برای دموکرات‌ها به دست آورده باشد. این پیروزی در به دست آوردن کنترل سنا برای دموکرات‌ها بسیار مهم است. اکنون جمهوری‌خواهان ۵۳ و دموکراتها ۴۷ کرسی سنا را در اختیار دارند (۶:۳۳)

- آسوشیتدپرس: در ادامه شمارش آرای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، جو بایدن در منطقه کلمبیا (واشنگتن دی سی) به پیروزی رسید و سه رای الکترال به اندوخته خود افزود. (۶:۳۵)

- ایلهان عمر عضو مسلمان مجلس نمایندگان آمریکا در انتخابات این مجلس در ایالت مینه سوتا بار دیگر پیروز شد (۶:۳۷)

- منابع رسانه‌ای از تنش میان پلیس و جمعی از معترضین در واشنگتن خبر دادند. (۶:۴۲)

- در ایالت ۱۵ امتیازی کارولینای شمالی رقابت از همه‌جا نزدیک‌تر است. با شمارش ۸۷درصد آراء، ترامپ با کمتر از ۳۰۰۰ رای اختلاف پیشتاز است. در صورت برنده شدن در این ایالت، به احتمال زیاد او رئیس‌جمهور خواهد ماند. (۶:۴۴)

- فاکس نیوز: در کارولینای جنوبی نامزد حزب جمهوری‌خواه رقیب دموکرات خود را برای کسب صندلی سنا شکست داد (۶:۴۵)

- برای نخستین بار در تاریخ آمریکا یک فرد ترنسجندر به مجلس سنای ایالتی راه یافته است. سارا مک‌براید که به عنوان سناتور ایالت دلاور انتخاب شده، همچنین بلندپایه‌ترین مقام منتخب ترنسجندر در تاریخ آمریکاست. او در زمینه دفاع از حقوق ال‌جی‌بی‌تی ها فعال است. (۶:۵۳)

- طبق پیش بینی ها، دموکرات ها موفق به حفظ اکثریت مجلس نمایندگان شدند (۶:۵۵)

- دونالد ترامپ در ایالت‌ میزوری پیروز شد. (۷:۰۵)

- پیش‌بینی رسانه‌های آمریکایی حاکی است دونالد ترامپ در ایالت یوتا به پیروزی خواهد رسید. این ایالت ۶ رأی الکترال دارد. (۷:۱۰)

- خبرنگار بی‌بی‌سی: هلکوپترها در بالای کاخ سفید به پرواز درآمده‌اند و صدای موتورسواران تشریفات در خیابان منتهی به کنگره به گوش می‌رسد. (۷:۱۲)

- جو بایدن در ایالت‌ نیوهمپشایر پیروز شد. (۷:۱۳)

- با ۵۵ رای کالیفرنیا تعداد آرای بایدن ٢٠٩ شد (۸:۱۵)

- ترامپ در ایالت‌های مهم فلوریدا و اوهایو پیروز شد. (۸:۲۰)

- فاکس نیوز با اعلام پیروزی ترامپ در ایالت تگزاس، تعداد آرای الکترال او را ۲۰۴ اعلام کرد. در مقابل اما بایدن با پیروزی در آریزونا، فعلا ۲۲۳ رأی الکترال در اختیار دارد.

-جو بایدن، نامزد دموکراتها: من معتقدم ما در راه پیروزی هستیم و خوشبینم. اعلام نتایج آرای پستی بی سابقه، طول می‌کشد. تا کار سخت شمارش تمام شود داستان ادامه دارد. ( اینجا بخوانید ) (9:22)

-فارس: برآوردها حاکی از آن است که با شمارش ۹۱ درصد از آراء در جورجیا، ترامپ ۵۰.۶ و بایدن ۴۸.۱ درصد را به خود اختصاص داده‌اند. (10:36)

- بایدن ۱ رأی الکترال دیگر بدست آورد و آرای الکترال او به ۲۲۵ رأی رسید. ترامپ تا این لحظه ۲۱۳ رأی الکترال بدست آورده است.(10:42)

-ترامپ مدعی تقلب در انتخابات شد و با این حال گفت به زودی جشن پیروزی می گیرد ( اینجا بخوانید ). (10:57)

-خبرگزاری آسوشیتدپرس: وضعیت آرای الکترال بایدن و ترامپ تا این لحظه: بایدن ۲۳۶ / ترامپ ۲۱۳ (11:29)

- بایدن ۲ رأی الکترال دیگر بدست آورد و آرای الکترال او به ۲۳۸ رأی رسید. ترامپ ایالت مین را از دست داد (11:45)

- گاردین: ایالت های پنسیلوانیا،ویسکانسن و میشیگان احتمالا امروز نتایج شمارش آرای ریاست جمهوری را اعلام نمی کنند. (11:54)

- نتیجه مجلس نمایندگان: دموکرات 181 رای / جمهوریخواه 174 رای و نتیجه انتخابات مجلس سنا: دموکرات 47 رای جمهوری خواه 47 (۱۲:۳۶)

- مخالفان ترامپ دست به تجمع زدند (۱۲:۴۳)

- وضعیت آرای ایالت‌های باقیمانده: ویسکانسین: ترامپ با اختلاف ۱۰۰ هزار رای پیشتاز است اما همچنان ۷۰۰ هزار رای جهت شمارش وجود دارد. / پنسیلوانیا: ترامپ با اختلاف ۷۰۰ هزار رای پیشتاز است اما ۱.۸ میلیون رای جهت شمارش باقی مانده است./ میشیگان: ترامپ با اختلاف ۳۰۰ هزار رای پیشتاز است اما ۱.۸ میلیون رای جهت شمارش وجود دارد./ کارولینای شمالی: ترامپ با ۷۷ هزار رای برتری دارد اما ۳۰۰ هزار رای جهت شمارش مانده است./ جورجیا: ترامپ با اختلاف ۱۰۰ هزار رای پیشتاز است اما همچنان ۴۵۰ هزار رای جهت شمارش باقی مانده است.

- توئیتر و فیسبوک دو شبکه اجتماعی در اقدامی فوری به کاربران درباره پیام کذب دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا که ادعا کرده «پیروزی بزرگی» در انتخابات در راه است، هشدار دادند. (۱۲:۴۵)

- بایدن در جمع هواداران خود نسبت به پیروزی ابراز امیدواری کرد. (۱۳:۰۳)

- واکنش فرماندار ایالت پنسیلوانیا به اعلام پیروزی زودهنگام ترامپ: این یک حمله حزبی علیه انتخابات پنسیلوانیا، رأی ما و دموکراسی است. (۱۳:۱۵)

- آسوشیتد پرس گزارش داد که پس از شمارش ۹۵ درصد آرای ایالت ویسکانسین، جو بایدن با حدود سه دهم درصد برتری نسبت به دونالد ترامپ، به احتمال زیاد ده رای الکترال این ایالت را از آن خود خواهد کرد. (۱۳:۲۵)

- بایدن در آریزونا و نوادا پیش افتاده است و ۴ رای الکترال هاوایی را از آن خود کرد (۱۳:۲۹)

- شمارش آرا در ایالت نوادا تا صبح پنجشنبه به تعویق افتاد. برخی منابع آمریکایی خبر دادند که ممکن است اعلام رای نهایی ایالات نوادا و پنسیلوانیا تا روز جمعه به طول بکشید (۱۴:۵۵)

- در حالی که بر اساس شمارش ۷۳ درصدی آرای ایالت میشیگان، ترامپ در این ایالت نزدیک به ۸ درصد از بایدن جلو بود، اختلاف میان دو نامزد با شمارش ۸۷ درصد از آرا به ۱.۴ درصد به نفع ترامپ تغییر یافته است. (۱۴:۵۷)

- مایکل شانون، روزنامه‌نگار و تحلیلگر برجسته آمریکایی: ممکن است ترامپ در روز انتخابات برنده شود، اما پس از آن و بعد از شمارش کل آرا، شاهد سرقت نتیجه انتخابات توسط دموکرات‌ها خواهیم بود و این همان چیزی است که ترامپ نگران آن است. (۱۴:۵۹)

- ستاد انتخاباتی جو بایدن، نامزد حزب دمکرات آمریکا در انتخابات ریاست جمهوری در واکنش به سخنان دونالد ترامپ، رئیس جمهور این کشور و نامزد جمهوریخواهان در انتخابات، آن را یک «رسوایی» بی‌سابقه خواند و احتمال توقف شمارش آرا را رد کرد.(۱۵:۰۳)

- یو اس ای تودی: نتیجه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا اکنون به نتایج شمارش آراء در 5 ایالت میشیگان، ویسکانسین، پنسیلوانیا، جرجیا و کارولینای شمالی بستگی دارد (۱۵:۴۰)

- اختلاف آرای ترامپ و بایدن در میشیگان به ۵۰درصد رسید. پرجمعیت‌ترین حوزه‌ ایالت، Wayne Countyاست که تا الان حدود شصت درصد از آرای آن گزارش شده و بایدن با نتیجه ۴۱۴۰۰۰ بر ۱۹۴۰۰۰ از ترامپ جلوتر است. (۱۵:۴۷)

- «مدیسون کاوثورن» جوان ۲۵ ساله از حزب جمهوری‌خواه در رقابت‌های انتخابات کنگره بعنوان نماینده «کارولینای شمالی» وارد مجلس نمایندگان شد. او جوانترین فردی است که تاکنون به این مجلس راه یافته است. (۱۵:۴۸)

- شبکه «راشاتودی» گزارش کرد برخی هواداران ترامپ نزدیک کاخ سفید با شماری دیگر درگیر شده و این نزاع به چاقوکشی منتهی شده است. گفته می‌شود در این درگیری سه تن مجروح شده‌اند. (۱۶:۳۴)

- ایالت میشیگان هم به رنگ آبی درآمد. این ایالت ۱۶رای الکترال دارد که با کسب آرای این ایالت از سوی دموکرات ها در کنار ویسکانسین و نوادا، آرای الکترال بایدن به حد نصاب ۲۷۰برای راه یابی به کاخ سفید می‌رسد. (۱۷:۵۰)

- جو بایدن در ایالت‌های میشیگان، نوادا و ویسکانسین پیشتاز است. دونالد ترامپ در ایالت‌های جورجیا، کارولینای شمالی و پنسیلوانیا جلوتر است (۱۸:۳۷)

- در تداوم ناآرامی‌های پساانتخاباتی در آمریکا، مخالفان ترامپ پرچم ایالات متحده را در شهر پورتلند آتش زدند. یکی از معترضان به خبرگزاری فرانسه گفت: ما هیچکدام از نامزدها را دوست نداریم. من در نهایت تاسف به بایدن رای دادم اما انتخاب ترامپ برای چهار سال بعد حماقت دیگری است. (۱۸:۳۸)

- واکنش جدید ترامپ به برگشت نتایج انتخابات: دیشب در ایالت‌های تحت کنترل دموکرات‌ها پیش افتاده بودم و حالا به طرز معجزه‌آسایی تک تک آنها ناپدید شدند (۱۸:۴۶)

- ترامپ آرای الکترال اوهایو را به خود اختصاص داد (۲:۳۰)

- جو بایدن نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در توییتی اعلام کرد تا زمانی که همه آراء شمارش نشود ستاد انتخاباتی اش استراحت نخواهد کرد و از مردم خواست برای اطلاع از شرایط با مسئولان ستادش به طور دائم در ارتباط باشند. (۲۰:۴۲)

- کمیسیون انتخاباتی ویسکانسین در مصاحبه با شبکه خبری ان‌بی‌سی گفت همه آرا در این ایالت شمارش شده‌اند و جو بایدن با اختلاف ۲۰۶۹۷ رأی پیروز شده است. (۲۰:۴۴)

- مشخص شده اداره پست امریکا (USPS) هزاران پاکت رای شرکت کنندگان در انتخابات را هنوز به حوزه های شمارش ارسال نکرده است. به احتمال زیاد بخش زیادی از آرای پستی در سبد رای بایدن خواهد رفت و از همین روست که ترامپ تلاش زیادی برای متوقف کردن شمارش آراء پستی در پیش گرفته است. (۲۰:۴۶)

- پیش بینی سی ان ان: بایدن 3 رای از 4 رای الکترال ایالت مین را بدست می آورد (۲۰:۴۸)

- ان‎پی‎آر: بایدن با کسب بیش از ۶۹.۶ میلیون رای از رکورد اوباما در کسب بیشترین رای مردمی در ریاست جمهوری آمریکا عبور کرد. (۲۱:۱۲)

- پس از ویسکانسین، ستاد ترامپ در میشیگان هم خواهان توقف شمارش آرا و بازشماری رای شهروندان آمریکایی شد (۲۲:۳۹)

- جو بایدن با پیروزی در ایالت ویسکانسین ۱۰ رای الکترال این ایالت را کسب کرد. در حال حاضر آرای الکترال بایدن به ۲۴۸ رای رسیده و ترامپ ۲۱۴ رای. (۲۳:۰۴)

- ستاد انتخاباتی ترامپ خواستار بررسی صندوق‌هایی شده که شمارش شده و آنها برای نظارت حضور نداشته و یا به آنها دسترسی داده نشده بود (۲۳:۰۸)

- جو بایدن در واکنش به ادعای مکرر ترامپ در مورد پیروزی و تقلب در انتخابات از مردم خواست به کمپین او برای تشکیل کمیته صیانت از آرا کمک کنند (۲۳:۱۸)

- رشد بازارها در ایران، به دنبال اعلام نتایج انتخابات آمریکا. هم دلار گران شد، هم طلا. (۲۳:۲۳)

- تا این ساعت «جو جورگنسن» از حزب لیبرتین با 1 میلیون و 599 هزار 263 رای معادل 1.1 درصد آرا بعد از ترامپ سوم آمریکا است. همچنین هووی هاکینس از حزب سبزها با 319 هزار و 290 رای معادل 0.2 درصد آرا چهارم آمریکا است. (۲۳:۴۵)

- وکیل دونالد ترامپ: من همراه یک تیم حقوقی به ایالت پنسیلوانیا می روم. تقلب گسترده ای در این ایالت صورت گرفته است و ما اجازه نمی دهیم دموکرات ها آرای ما را به سرقت ببرند. (۲۳:۴۸)

- پلیس آریزونا تعدادی آرا دزدیده شده را در زیر یه تکه سنگ در حاشیه جاده ای در گلندل اریزونا پیدا کرد. (۲۳:۵۰)

- بایدن با پیروزی در میشیگان و نوادا که در آن پیشتاز است، چهل و ششمین رییس‌جمهور ایالات متحده می‌شود (۲۳:۵۲)

- دادستانی ایالت پنسیلوانیا می‌گوید که اجازه هیچ‌گونه وقفه یا توقف در شمارش آراء این ایالت را نمی‌دهد. دادستانی ایالت میشیگان نیز گفت که درباره دادخواست حقوقی ترامپ برای توقف شمارش آرا هیچ اطلاعی ندارد (۰۰:۱۲)

- گاردین: پسر ترامپ پدرش را برنده پنسیلوانیا خواند. بیل استپین مدیر ستاد انتخاباتی ترامپ هم ادعا کرد در این ایالت پیروز شده‌اند. (۰۰:۱۴)

- شهر پورتلند واقع در ایالت اورگن آمریکا عصر چهارشنبه بار دیگر به صحنۀ درگیری میان مخالفان ترامپ و نیروهای پلیس تبدیل شد. این اعتراضات به دنبال اعلام پیروزی زودهنگام دونالد ترامپ آنهم در میانۀ شمارش آرای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا شدت گرفت. در جریان این اعتراضات پرچم آمریکا به آتش کشیده شد. (۰۰:۱۷)

- طرفدارن ترامپ با حضور در محل شمارش آرا در دیترویت میشیگان به ادامه‌ی شمارش آرا در یک حوزه‌ی انتخابیه اعتراض کردند (۰۰:۴۴)

- آرای نوادا که گفته شده بود پنجشنبه نهایی می شود، احتمالا تا پایان چهارشنبه به وقت این ایالت نهایی خواهد شد. بایدن در این ایالت پیشتاز است. (۰۰:۴۵)

- جو بایدن: پس از یک شب طولانی انتخابات ، فکر می کنیم آراء کافی را کسب کرده ایم. من هنوز ادعای پیروزی ندارم اما عملکرد بسیار خوبی داریم. همه نشانه ها تایید می کنند که ما در آستانه پیروزی هستیم (۰۰:۴۶)

- ستاد انتخاباتی ترامپ از خبرگزاری آسوشیتدپرس و شبکه فاکس‌نیوز خواست تا پیش‌بینی خود از پیروز شدن «جو بایدن» در ایالت آریزونا را حذف و برعکس کنند. (۰۰:۴۷)

- سی‌ان‌ان: بایدن در میشیگان پیروز شد. (۰۰:۵۹)

- وزیر امور خارجه آلمان روز چهارشنبه از نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا خواست به روند برگزاری انتخابات و شمارش آرا اعتماد داشته‌باشند (۱:۰۷)

- دونالد ترامپ در توییتر مدعی پیروزی در میشیگان شد (۱:۴۶)

- کمپین دموکراتها پاسخ ترامپ را داد: معلوم است که ترامپ شکست خورده است (۲:۱۲)

- شبکه‌های «اسکای‌نیوز» و «راپتلی» گزارش دادند که تعداد زیادی از مردم نیویورک برای اعتراض به شبهه‌افکنی‌های ترامپ درباره سلامت انتخابات، دست به تظاهرات زده‌اند (۲:۱۳)

- آخرین وضعیت شمارش آرا: پنسیوانیا: ترامپ با 164 هزار رایپیش است اما رای شهرستان فیلادلفیا، متمایل به دموکراتها هنوز باقی مانده است. جورجیا: ترامپ با 28 هزار رای جلو است و شمارش آرا همچنان ادامه دارد. آریزونا: بایدن 79 هزار رای جلوتر از ترامپ است اما ترامپ اختلاف رای خود را با بایدن کم کرده است. (۸:۱۰)

- پست پیج اینستاگرام حزب جمهوری خواه: برای ترامپ و آمریکا دعا کنید. (۸:۱۵)

- رییس مجلس نمایندگان آمریکا بامداد پنجشنبه در نامه‌ای به نمایندگان دموکرات نوشت: بایدن به اندازه کافی رای الکترال برای پیروزی در کاخ سفید دارد. (۸:۲۵)

- گاردین: فیس بوک صفحه گروه ضد قرنطینه میشیگان را که در یک هماهنگی، طرفداران ترامپ را تشویق کرد تا شعار توقف شمارش آرا سر دهند، و امروز به محل شمارش آرا در دیترویت ریختند؛ را حذف کرد. (۸:۳۰)

- مقام اطلاعاتی آمریکا: شواهدی از مداخله خارجی در انتخابات وجود ندارد (۸:۴۲)

- بایدن: در صورت پیروزی، ۷۷ روز دیگر به پیمان پاریس برمی گردم (۸:۵۰)

- وال استریت ژورنال: تیم بایدن برای تحویل گرفتن ریاست جمهوری از ترامپ آماده می‌شود (۹:۰۱)

- ادامه‌ تظاهرات در پورتلند، فیلادلفیا، شیکاگو، و نیویورک در حمایت از لزوم ادامه شمارش آرا در انتخابات سراسری آمریکا (۹:۱۲)

- اعلام نتایج نوادا به جمعه موکول شد (۹:۱۵)

- توییت های جالب ترامپ و بایدن / ترامپ: شمارش رای ها را متوقف کنید - بایدن: همه آرا باید شمارش شوند (۱۸:۰۱)

- آسوشیتدپرس: بایدن برای پیروزی نهایی فقط به بُرد در یک ایالت دیگر نیاز دارد (۱۸:۲۱)

- آرای نوادا که می‌تواند سرنوشت انتخابات را رقم بزند، ساعت ۸:۳۰ اعلام می‌شود (۱۸:۲۴)

- تهدید تند ترامپ علیه بایدن: نتایج تمام ایالت‌هایی که با تقلب مدعی پیروزی شدی را به چالش می‌کشم (۱۹:۲۰)

- مدیر ستاد انتخاباتی بایدن: به برنده شدن خود در تمامی ایالتهای مورد مناقشه اطمینان داریم. (۱۹:۵۰)

- ستاد ترامپ در ایالت نوادا: برخی آرای شمارش شده در این ایالت متعلق به افرادی است که فوت کرده‌اند. نتوانسته‌ایم بر شمارش آرا در این ایالت نظارت داشته باشیم. شکایت می‌کنیم. (۲۰:۱۹)

- خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش داد دادگاهی در ایالت جورجیا شکایت ستاد انتخاباتی ترامپ درباره نحوه شمارش آرای غیابی در این ایالت را رد کرده است. (۲۰:۲۶)

- ان بی سی: شمارش نامه های ایالتی فیلادلفیا به طور موقت به حالت تعلیق درآمد، کمیته نظارت بر شمارش آرا ، بدون ارائه جزئیات بیشتر ، کار خود را به طور موقت متوقف کرد. (۲۰:۲۷)

- بایدن به طور قطعی در ایالت ویسکانسین برنده شد (۲۰:۳۲)

- خبرنگار یورونیوز: جان مایکل مولوینی رئیس دفتر سابق ترامپ در سخنرانی خود در انستیتوی امور بین الملل و اروپا (IIEA) گفت: در صورت پیروزی جو بایدن، دونالد ترامپ در سال 2024 و احتمالاً در سال 2028 بار دیگر کاندید می شود (۲۰:۳۵)

- بایدن: صبور باشید مردم! آرا در حال شمارش هستند و از نظر ما وضعیت خوب است (۲۱:۴۳)

- کمیته انتخابات ایالت نوادا: هنوز ۶۰ هزار رای شمارش نشده در نوادا وجود دارد. (۲۲:۰۰)

- نماینده طرفداران مسلح ترامپ در جورجیا: اگر بایدن برنده انتخابات اعلام شود، دموکرات ها حتما تقلب کرده اند و ما نتیجه را نمی پذیریم. (۲۲:۰۱)

- فاصله ترامپ و بایدن در ایالت پنسیلوانیا همچنان در حال کاهش است و به حدود ۱۱۴هزار رای رسید (۲۲:۰۲)

- روزنامه واشنگتن پست: سرویس مخفی آمریکا برای محافظت از بایدن به ولمینگتون اعزام شده است؛ وی احتمالا صبح جمعه (به وقت محلی) پیروزی خود را اعلام خواهد کرد. (۶:۲۰)

- هر دو سناتور جمهوری خواه از ایالت جورجیا با چالش شدیدی از سوی دو نامزد حزب دمکرات روبرو شده اند و حداقل یکی از این رقابت ها به دور دوم کشیده شده است. (۷:۰۰)

- بر اساس سیاست توییتر در مورد شخصیت‌های مردمی، دونالد ترامپ در صورت ادامه نقض قوانین این سیستم رسانه اجتماعی، احتمالا پس از ترک کاخ سفید از توییتر حذف می‌شود (۸:۰۹)

- مجری معروف سی‌ان‌ان اندرسون کوپر در یه نظر عجیب، صریح و تند گفته:
این رییس‌جمهور آمریکاست. قدرتمندترین فرد دنیا. شبیه به یه لاک‌پشت چاق که به پشت‌ افتاده و زیر گرمای آفتاب دست‌و‌پا می‌زنه (۸:۵۰)

- شبکه تلوزیونی MSNBC پخش زنده سخنان ترامپ به دلیل آنچه که آن را دروغ پردازی خواند قطع و از ادامه آن خودداری کرد. ترامپ در سخنان امشب خود کل سیستم آمریکا را فاسد خواند. (۹:۱۰)

- واکنش ترامپ به احتمال مسدود شدن حساب توئیترش بعد از باخت در انتخابات: توئیتر از کنترل خارج شده است. (۹:۴۳)

- اختلاف رأی ترامپ و بایدن در ایالت جورجیا به حدود۱۷۰۰ رأی رسیده است. ۹۹ درصد آرای این ایالت شمارش شده است. (۱۰:۲۱)

- آمار جدید شمارش آرای پنسیلوانیا / ترامپ 49.6 درصد با 3285965 رای و بایدن 49.3 درصد با 3267923 رای (۱۰:۲۷)

- استیو بنن استراتژیست ارشد قبلی کاخ سفید از ‎ترامپ خواست تا مدیرعامل توئیتر را به جرم حذف و سانسور توییت‌های ریاست جمهوری آمریکا بازداشت کند. (۱۰:۵۴)

- عضو کمیته انتخابات فدرال آمریکا با تاکید بر اینکه همه آراء شمارش خواهد شد، گفت ترویج تئوری توطئه تاثیری در تغییر نتایج انتخابات نخواهد داشت. (۱۱:۱۱)

- کریستین امان پور، شخصیت رسانه‌ای معروف جهان در توئیتی در مورد اظهارات دیشب رئیس جمهور ترامپ نوشت: آخرین رئیس جمهوری که از قبول شمارش آرا در انتخابات امتناع ورزید، محمود احمدی نژاد در ایران در سال 2009 بود. (۱۱:۲۲)

- توييتر حساب كاربرى استيو بنون مشاور سابق ترامپ را براى هميشه تعليق كرد. بنون خواستار سربريدن فائوچى و راى دو مدير مقابله با كرونا در آمريكا شده بود . او همچنين مدعى پيروزى ترامپ در انتخابات شده بود. (۱۱:۲۶)

- ترامپ: من به سادگی با رأی‌هایی که قانونی داده شده‌اند، پیروز ریاست‌جمهوری می‌شوم. [اما] به هیچ شکل یا نحوی اجازه ورود ناظران انتخاباتی [جمهوری‌خواه] داده نشد. به همین دلیل، آراء مأخوذه بعد از زمان انتخابات باید رأی غیرقانونی برشمرده شوند. دیوان عالی باید [در این مورد] تصمیم‌گیری کند (۱۱:۲۷)

- پسر ترامپ در صفحه توییترش نوشت: بهترین کار برای آینده آمریکا این است که دونالد ترامپ وارد جنگ تمام عیاری با این انتخابات سراسر تقلب، دغل کاری، دارای رای دهندگان مرده و خارج از ایالت، که بیش از حد هم طولانی شده، بشود. وقتش رسیده که این کثافت کاری را جمع کنیم و شبیه ملتی پخمه نباشیم! (۱۱:۲۹)

- فاصله ترامپ و بایدن در ایالت جورجیا به 463 رای رسید. این ایالت 16 رای الکترال دارد (۱۲:۴۵)

- معترضان به نتایج شمارش آرای انتخابات ۲۰۲۰ با تاثیرپذیری از ادعای تقلب ترامپ، در خیابان‌های آمریکا دست به خشونت زدند. (۱۲:۴۷)

- بایدن در جورجیا، نوادا، و آریزونا جلو افتاده؛ و فاصله‌ ۳۰۰هزارتایی روز قبل در پنسیلوانیا را به ۱۸هزار رای رسانده است. (۱۳:۴۷)

- سناتور جمهوریخواه درباره تقلب در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا گفت: من می توانم به شما بگویم رئیس جمهور ترامپ خشمگین است و من هم خشمگین هستم؛ رای دهندگان هم باید خشمگین باشند. (۱۴:۲۱)

- جورجیا با شمارش ۹۹ درصد آرا بایدن مثبت ۹۱۷ پیش است (البته آمار دیگر منابع خبری اختلاف را ۱۰۹۶ رای اعلام کرده‌اند). نوادا با شمارش ۸۹درصد آرا بایدن مثبت ۱۱۴۳۸ رای جلو است. پنسیلوانیا با شمارش ۹۴ درصد آرا ترامپ با ۱۸۲۹۹ رای پیش است. آریزونا با شمارش ۹۰ درصد آرا با ۴۷۹۵۲ رای پیش است. (۱۴:۳۱)

- درحالیکه ۹۸درصد آرای ایالت پنسیلوانیا شمرده شده، بایدن ۴۹/۵درصد و ترامپ ۴۹/۴درصد آرا را کسب کرده‌اند و هر لحظه فاصله بایدن از ترامپ بیشتر می شود. با این نتیجه و بدون احتساب ایالات های باقی مانده که طبق اعلام مقامات رسمی در آنها هم بایدن پیشتاز است، نامزد دموکرات ها آرای لازم الکترال برای پیروزی در انتخابات را کسب کرده است. (۱۷:۴۶)

- شبکه خبری سی‌ان‌ان به نقل از منابع آگاه گزارش داد ترامپ در تماس با نزدیکانش گفته قصد ندارد شکست در برابر جو بایدن در انتخابات ریاست‌جمهوری را بپذیرد. (۱۷:۴۷)

- در دومین شب متشنج نیویورک، راه‌پیمایی‌های مسالمت‌آمیز با درگیری با پلیس همراه شد و ۱۸ نفر دستگیر شدند. چهارشنبه شب هم درگیری‌هایی در نیویورک رخ داد که در نتیجه آن ۲۵ نفر بازداشت شدند. (۱۷:۵۱)

- طرفداران ترامپ با تجمع مقابل یکی از مراکز شمارش آراء در واشنگتن، گفتند که «این انتخابات مشروعیت ندارد». «اِد مارتین» رئیس شاخه حزب جمهوری‌خواه در میسوری نیز می‌گوید در ساعات آینده شاهد دادخواست‌های بیشتری از سوی ستاد ترامپ برای توقف شمارش و یا بازشماری آراء در برخی شهرها خواهند بود. (۱۷:۵۵)

- خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش داده آرا در ایالت پنسیلوانیا هم ممکن است بازشماری شوند. پیشتر وزیر امور داخلی جورجیا گفته بود آرای این ایالت بازشماری می‌شوند. (۱۸:۳۰)

- عکس رویترز از لحظه خروج ترامپ از سالن پس از سخنرانی درباره نتایج انتخابات که نماد تنهایی او معنا شده است. (۱۹:۰۸)

- رئیس مجلس نمایندگان آمریکا: در تمام نبردها برنده نشدیم اما پیروز جنگ ما هستیم. پیروزی بایدن و هریس روشن شده است. (۲۰:۰۵)

- توئیت جدید ترامپ: با حمله دموکرات‌های چپ افراطی به مجلس سنای جمهوری‌خواه اهمیت ریاست‌جمهوری حتی بیشتر می‌شود. (۲۰:۲۶)

- پایگاه decision desk hqکه از هفت مرجع معتبر جهت اعلام نتایج امریکا است، بایدن را رسما پیروز پنسیلوانیا اعلام کرده است (۲۱:۰۰)

- سناتور روی بلانت از نزدیکان مک کانل (رهبر اکثریت سنا): اگر رئیس جمهور ترامپ تلاش کند تا انتقال مسالمت آمیز قدرت را دچار اختلال کند بسیاری از جمهوری خواهان تمایلی به پیروی از وی در مسیر ایجاد آشوب در قانون اساسی ندارند. (۲۱:۰۵)

- ستاد تبلیغاتی جو بایدن اعلام کرد با توجه به آخرین نتایج شمارش آرای انتخابات ریاست جمهوری، تشکیل تیم انتقال قدرت را آغاز کرد. (۲۱:۱۰)

- اگرچه سی‌ان‌ان گزارش داده ترامپ شکست را نخواهد پذیرفت، فاکس نیوز می‌گوید او شکست را می‌پذیرد. (۲۱:۱۱)

- توییت جدید ترامپ: آراء گمشده نظامیان در ایالت جورجیا کجاست؟ چه اتفاقی برای آن ها افتاده؟ (۲۱:۱۴)

- وزیر امور خارجه آلمان در واکنش به منازعات انتخاباتی آمریکا، نامزدها را به خویشتن‌داری دعوت کرد و درخصوص ریختن نفت بر آتش شرایط پیش آمده هشدار داد. (۲۱:۱۵)

- بایدن: به زودی پیروزی خود را اعلام خواهیم کرد. ما ۷۴ میلیون رأی از مردم گرفتیم و این عدد در حال افزایش است. همه جا را آبی کردیم؛ تمام نژادها و مذاهب، تغییر را انتخاب کردند. باید اجازه دهیم تمام رأی‌ها شمرده شود؛ مهم نیست که برخی می‌خواهند این روند را متوقف کنند. نمی‌توانیم به سمت یک جنگ بی پایان برویم. (۸:۰۳)

- شبکه CBS گزارش داده به دنبال انتشار اخبار متوالی درباره پیروزی احتمالی بایدن، جو کاخ سفید و به ویژه در اطراف ترامپ، بسیار بد توصیف شده و برخی از دستیاران او در محل کار خود حاضر نشده‌اند. «اوماروسا نیومن» مشاور سابق ترامپ گفته: ترامپ حال و حوصله روبراهی ندارد. بر سر همه فریاد می‌زند و از وکلای خود می‌خواهد دست به کار شوند و شمارش آراء را هر طور که شده متوقف کنند. (۱۰:۲۰)

- نخست وزیر فیجی در حالی که هنوز نتایج قطعی و نهایی انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا اعلام نشده، به جو بایدن نامزد دموکرات‌ها، در حساب کاربری خود در توئیتر تبریک گفت و خواستار بازگشت ایالات متحده به پیمان اقلیمی پاریس شد. (۱۱:۴۳)

- صدها نفر در ایالت پنسیلوانیا شعارهای ضد ترامپ سر دادند و در حالی که فریاد می‌زدند «ترامپ از سر راه برو کنار» از وی خواستار پذیرش شکست شدند. (۱۲:۲۸)

- ترامپ: در اواخر شب انتخابات در تمامی این ایالت‌ها پیشتازی بزرگی داشتم اما با گذشت روزها به طور معجزه آسایی شاهد از بین رفتن پیشتازی بودیم. شاید این پیشتازی با پیشبردن روند قانونی‌مان دوباره بازگردد. (۱۲:۵۵)

- نخست وزیر سابق دانمارک در توئیتی خطاب به ترامپ نوشت:" فقط یک توصیه کوچک...پس از باخت در انتخابات راه درست ترک کاخ سفید با افتخار است. از گفت و گوی صادقانه 4 ساله متشکرم. تماس خود را با ما قطع نکنید. با احترام لارس لوک راسموسن نخست وزیر سابق دانمارک" (۱۳:۰۴)

- یکی از روزنامه‌های روپرت مورداک امپراتوری رسانه‌ای که گفته می‌شود به سوی بایدن چرخش کرده است. مورداک که از طرفداران ترامپ بوده، خودش را برای انتقال قدرت به دموکراتها آماده کرده است. (۱۳:۵۰)

- دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا امروز از برگزاری کنفرانس خبری مهمی در فیلادلفیا در ساعت 11:30 به وقت محلی (20 به وقت تهران) خبر داد. (۱۷:۰۵)

- ستاد بایدن خبر داد که بزودی اخبار خوشحال کننده‌ای از پنسیلوانیا خواهد آمد. در حالی که تنها 50 هزار رای شمارش نشده در ایالت پنسیلوانیا باقی مانده، بایدن با حدود 29 هزار رای از ترامپ پیش است. (۱۸:۳۴)

- توییت جدید ترامپ: من انتخابات را با اختلاف زیاد برده ام! (۱۹:۱۰)

- رسانه های آمریکایی رسما پیروزی بایدن را اعلام کردند. بایدن با ۲۸۴ رای الکترال به پیروزی رسید. آسوشیتدپرس، بی بی سی، سی ان ان و شبکه خبری ای‌بی‌سی بایدن را برنده انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا خواندند. (۲۰:۰۱)

- بر اساس گزارش برخی منابع برتری بایدن بر ترامپ در پنسیلوانیا به حدود ۳۱ هزار رای رسیده و وی این ایالت را برده است. در صورتی که بایدن این ایالت را برده باشد، بدون احتساب آرای آریزونا به ۲۷۳ الکترال و با احتساب آن به ۲۸۴ الکترال رسیده است. برای پیروزی ۲۷۰ الکترال کافی‌ست. (۲۰:۰۸)

- دقایقی قبل دونالد ترامپ که به باشگاه گلف خود در ویرجینیا رفته در توییتی تاکید کرد که او با اختلاف زیاد برنده انتخابات است. (۲۰:۰۹)

- بی بی سی: احتمال دارد آرای الکترال بایدن به ۳۰۶ رای الکترال برسد. (۸:۱۰)

منبع: خبر فوری

17

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 62
  • نگین
    0

    شک نداشته باشید ترامپ پیروز میدان است او موفق خواهد شد کشورش را باز پس بگیرد از دست احمقهایی مثل اوباما الدنگ که باعث دو شقه شدن کشورش شد از دست کمونیستها و گلوبالها به بهانه ازادی که در امریکا بود از ناف افریقا امد فکر کرد کسیه یک پوپو لیست احمق

    نظرات شما -
    • 1
      0

      ترامپ و بایدن هر دو کفتار جنگل آمریکا هستند ولی شخصیت و ادب شما هم همانند اربابت ترامپ هست- کاملا بی ادب !!

    • A
      0

      ببخشید شما شهروند آمریکا هستین؟؟؟!!!

    • توحید
      0

      عرق بیگانه پرستیت درجه یکه. ان شاالله با اربابت ترامپ محشور شوی در سرای دیگر.

    • نگین
      0

      اقا توحید نکنه تو عرق میهن پرستی داری که ابو خاک وطنت فروخته می‌شود و ناموست در مشهد لند زیر دست عراقیا هستند این همه چپاول دزدی غارت جنایت را می بینی دم از عرق می زنی بس کن جیره مواجبت به زودی قطع میشه و حسش می کنی برای همین از حالا دردو احساس می کنی و ناراحت می شود ۲۵سال قرار داد می بندند با چین کمونیست هیچ در باره مفاد ان و قانونی که بستن در مجلس هیچ گزارشی شنیده نشد زیر ابی مملکت را می فروشند به کمونیستها دم از عرق زدن خجالت اوره

    • توحید
      0

      سلام نگین خانم ؛ من جواب شمارا دادم اما خبر فوری ملاحظه شمارا کرد و پیام من به شما را تائید نکرد .

  • ناشناس
    0

    من دوست دارم تا بایدن رئیس جمهور شود فقط به یک علت: تا دلالان دلار در ایران که کشور را به این روز انداخته اند، بشدت ضرر کنندف بلکه سکته بزنند و بمیرند تا ملت از دست بخشی از آنها راحت شود. هرچند که معتقدم دلال اصلی خود دولت است.

    نظرات شما -
    • صابر
      0

      پس دولت و پریزیدنت ان شالله سکته بزنن بمیرن!

    • احسان اردبیلی
      0

      حرفت به دلمان نشست

  • بریم از دست این مدیران راحت شیم
    0

    میشه راه و چگونگی رفتن به شهر دیکسویل در نیوهامپشایر در مرز کانادا رو بگین خبر فوری یه خبر هم در مورد رفتن به اون شهر 5 نفری بگو من عاشق این جور شهرهام چون لبه مرزه آب هوا عالی بدور از ترافیک و شلوغی و کرونا خودتی و خودت و محیط زیست خاهشا مطلب بزار

  • ناشناس
    0

    چه ملت بدبختی شدیم که اقتصاد و بقایمان وابسته به انتخابات آمریکاست

  • سعید
    0

    مطمئناباشروع شمارش آرای پستی درایالتهای میشیگان پنسیلوانیا وویسکانسین نتیجه آرای الکترال به نفع جوبایدن تغییرخواهدکردوجوبایدن رئیس جمهوربعدی یانکی ها خواهدشد.

    نظرات شما -
    • یه کسی
      0

      سعید تو مگه انقلابی نبودی؟ مگه حضرت آقا نفرمودند که با رفت و آمد ها در آمریکا سیاست ایران در قبال آمریکا تغییر نمی کند؟

    • مجید
      0

      جناب به کسی بابا جون اینها الان سه ماهه خواب ندارن که ترامپ رای نیاره الکی می گن به ما ربطی نداره ترامپ رای بیاره دهنشون سرویسه

    • محمدرضا
      0

      آیا شما سعید خ؟

  • A
    0

    این نشونه ضعف برخی ها هست که آینده کشورشون رو تو انتخابات آمریکا میبینن به خاطر همین هست که ما پیشرفت نمیکنیم چون که ما به خودمون ایمان نداریم همیشه منتظر اونیم که یک نفر دیگه بیاد برا ما یه کاری کنه.

    نظرات شما -
    • عشق وطن
      0

      احسنت.کاملا همینطوره هم مسئولین بی کفایت داخلی مثل آقای روحانی و هم جریان تحریف و دروغ پردازی خارج به مردم طوری القا کردند که تمام مشکلات ایران به تحریم برمیگرده و آقای روحانی هم که دائما بی کفایتی خودشون رو با تحریم توجیه میکنن.

  • مصطفی محمودی
    0

    ای ترامپ ؛ اگه ما رای موسوی رو پیدا کردیم ، تو هم رای خودتو پیدا خواهی کرد.

    نظرات شما -
    • توحید
      0

      چه تشبیه جالبی،و شاید چه عاقبت شبیه به همی.

    • نسترن
      0

      واقعا بهترین اظهار نظر بود ، رای 88 ما کجاست ؟ رای ما رو لولو برد ، تمام

    • مهرداد ناظم
      0

      حصر شد 12 ساله ، یا اعدامشون کنید یا محاکمه ، نه اینکه بدون محاکمه حصر کنید

    • لیلا
      0

      نظر جالبی بود ، هزاران لایک

    • نقشه
      0

      دمت گرم ، چه نکته سنجیده ایی

  • ایران
    0

    به امید روزهای خوب برای مردم سرزمینم

  • پرویزاسمعیلی
    0

    حسودیم میشه واسه این ملت آمریکا که این همه کشورشون را دوست دارند وهمه را جذب خودشان میکنند از صبح دارم شهرهای آمریکا را می‌شمارم که حتی اسماشون را هم نشنیده بودم ولی کاش مسعولان ماهم اینجور به فکر مردم بودند

  • کاربر ناشناس
    0

    آمریکا از ریشه با کشور خودش هم مشکل داره و داخل کشورش هرج و مرج شده . بهتره به فکر خودشان باشند. هر کشوری در مقابل آرامش مردم سرزمینش مسئول هست . با بیماری کرونا برن به فکر درمان خودشان باشند .

  • توحید
    0

    ترامپ یا بایدن چندان فرقی ندارند. زمان افول شیطان فرا رسیده ..ان شاالله

    نظرات شما -
    • حرف حق
      0

      دنبال شیطان نگرد همین جاست

    • توحید
      0

      من دنبال شیطان نمیگردم. من گفتم زمان افول شیطان فرارسیده . اسم کسی را نبردم که شما به خودت برداشتی.حرف حق!

    • مهرداد ناظم
      0

      شیطانها درون کشور ماست، با این شعار افول شیطان هیچ وقت کم کاری مسئولین رو گردن کشورهای دیگر ننازیم و با وعده افول امریکا از وظایف خود شانه خالی نکنیم.

  • ناشناس
    0

    هر کشور از داخل احتیاج به ساماندهی دارد . هر کشوری خودش میدونه اداره کشورش رو به نحو احسنت انجام بده . و رندگی انسان های سرزمینش با برنامه ریزی ریاست جمهوری به مشکل برنخورد . دعا کنیم کرونا زودتر بره

  • 0

    اینقدر تو کشورها بررسی موارد داخلی وجود دارد، دیگه وقت نمی کنیم در مورد دو شخص خارجی اظهار نظر کنیم . بشرطی که آن فرد به فکر هم سرش تو لاک خودش باشد.

  • قنبری
    0

    مامسولین بی کفایت داریم که خدوشون مگین ما۴۰سال تحریمیم چرا تواین۴۰سال فکر اساسی نکردن این همه نفت گاز فروختن سرمایه گزاری ریشه ای انجام ندادن هارت پورت میکردن میگفتن ما نفت نفروشیم نمیگذاریم کس نفت به فروشه تنگه هرمز ال میکنیم بل میکنیم پس چه شدحالا میگن فروش نفت صفرشده هیچ کاری نمیتونن انجام بدن

  • ,,,
    0

    وقتی مسئولیّت می گیرند نباید به ملت استرس بدهند. هر کشوری که باشد با آرزوی آرامش و نوع دوستی در همه کشورها بدون هیچ دغدغه ای

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      مسئولیت سخته و خطیر و بارزش با کمک آنهایی که در راس کشور هستند و اناقاد و پیشنهاد همگان ، حتماً راهکارهای مفید در جریان باشد.@

  • اسم چه فرقی می کنه برایتان !
    0

    با خودتان و کشور خودتان هر وقت روراست بودید ، آن وقت در اداره کشور خود موفق هستید . تحریم کردن و جنگ خوبه ؟ یا به فکر سلامتی و زندگی خود بودن ؟ هر کس رای میاره مربوط به کشور خودشه اگر پول اضافی دارید به فقرای کشورتان رسیگی کنید تا آت ها هم معنی خوشی را بچشند . مهربان باشیم ( به همه میگم)

  • ایرانی
    0

    سعی کنیم در هر جامعه ای که زندگی می کنیم به فکر علم و زندگی سالم باشیم . همیشه آشوب و فتنه از اخبار دروغ رشد می کند بدون بررسی دنبال حاشیه نباشیم به صلاح تک تک افراد جامعه هست مدیریت درست داشته باشند.

  • ..
    0

    هرچه بنویسیم و بگیم در عوض اونا هر کاری که دلشون بخواد انجام میدن چون به قول خودشان قدرت دارند همان قدرت بدون تفکر دارند شجاع ترین و قدرتمندترین انسان ها کسانی هستند که به برادر دینی خود کمک می کنند اما آنهایی که دین ندارند جزء آنهایی هستند که بهشون فکر کنیم ؟ دعا کنیم عقلشون درست کار کنن نه اینکه فقط فک و دهنشون !

  • Z
    0

    هر کشوری حیا داشته باشه و ایمان به خدا ، گمراه نخواهد شد آنانی که فقط به مادیات فکر کنن حتماً نابود میشن در اوضاع و احوالات جهان ، بهترین کار اینه حواس خودمون جمع باشه از هر لحاظ اون کشورهایی که میخوان خودشون رو با حسادت کسی دیگه نابود کنن حتماً نابود میشن اما چه پایان بدفرجامی رو از طرف خودشان ( داخلی) رقم زدند برای خودشان !! چرا آرامش ندارند ؟ چرا مرغ گیجن ؟ خدا به مریضا شفا عنایت کند آمریکا کشور خیلی بزرگیه باید چند تا رئیس جمهور داشته باشه یکی واسه علم و دانش، یه رئیس جمهور هم پزشک باشه به موقع نزاره کنتورشون بالا بره یعنی فیوزشون بپره. خخخخخ

  • یک پیشنهاد خوب
    0

    حقوق کارمندان جزء در ادارات رو اضافه کنید چون به فکر گرانی اجناس هستیم بااین حقوق کم یا هر ماه یک بن خرید دو میلیونی به خانواده های اینچنینی بدهید . واقعا مشکل مالی دارند همه دولت کارت سوخت مجانی بده به ماهایی که حقوقمان کمه رئیس و روسا که پول دارند یه برنامه بزارن به افراد بی بضاعت برای مراجعه به پزشک رایگان درمان بشن

    نظرات شما -
    • 0

      فکر خوبیه درآمد تاثیر مستقیمی با عقل و فکر درست در اجتماع دارد . چرا فقط درآمد مسئولین هرسال باید فوق العاده اضافه بشه؟ سایر افراد هم مشغله و دغدغه هایی دارند التماس دعا

  • //
    0

    بعد از سن 40 سالگی کلی درد و مرض میاد سراغ انسان ، چرا دولت برای سلامتی افراد این سن کمک پزشکی درمانی رایگان نمی گذارد با داروهای رایگان ؟ این همه سن بالاتر هم هستن که اخایاج به حمایت دارند . به افراد دهه بین 50 تا 60 بیشتر رسیدگی بشه . از لحاظ مالی و پزشکی و رسیدگی اجناس خوراکی و بن ... اینقدر فکرو خیال دارن مردم که دولتی که ناراحت باشه دیگه مرض اعصاب میاد سراغشون. بهتره راه حل داخلی هر کشور مدّ نظرش باشه . بچه های ما با احصیل دانشگاهی بیکارن و مسائل ملت رو نزارین تشدید بشه. هر ماه حقوق و مزایای خرید و بن بدین. کلی وام داریم و اقساط . دریافتی حقوق ما کمه . کارشناسان دانشگاهی که رده پایین هستیم علی الخصوص دانشگاه آزاد ... چرا خقوقمان از ارگان های دولتی کمتره؟ ) زحمات که یکسانه ) فقط به مسئولی 80 درصد اضافه کردند . حقوق رئیسی + 80% ...... پس ما چه گناهی کردیم 50% به حقوق ما اضافه کنین چی میشه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    نظرات شما -
    • توحید
      0

      سلام..نمره ات میشه ۱۵ چون ۵تا غلط املائی داری. البته نگارش شما هم ضعیفه. شما که کارمند دانشگاه هستی دریک متن ساده چند تا غلط داری ، اون وقت انتظار داری در اداره یه کشور اشتباه وجود نداشته باشه.شاد باشید .

  • حرف اول مشگل درآمد هست
    0

    حقوق کارمندانی که بیش از 10 سال کارمند هستند و کارشناسن ، حقوقشان نسبت به رئیس ها و مدیران 200 درصد فرق داره ... این خود بی انصافیه به خدا ---- لطفاً با بالا رفتن حقوق مسئولین ، حقوق و درآمد سایر کارمندان هم اضافه بشه ...... با توجه به اینکه زندگی ها سخت شده رئیس جمهور و معاونینش به فکر معیشت افراد باشند ؛ کفش و لباس وگوشت و روغن و خوراک چندین درصد بالا رفته . 3 میلیون تومان درآمد به هر کارمند حزء پرداخت کنین . از لحاظ جامعه شناسی و پزشکی افراد دارا و ثروتمند و افرادی که از لحاظ شناسایی بهشون توجه نمیشه شکم خالی عقل و درکشون کم میشه و تفهیم نمیشن و اشتباه بیشتری می کنند

  • علیرضابرهانی
    0

    اللهم اشغل الظالمین بالضالمین و السلام علی من التبع الهدی.

  • ____
    0

    اگر جلوی افراد سودجو و احتکار کننده گرفته بشه همه ملت ها بهتر زندگی خواهند کرد . همچنین هر سال مسئولیت در ادارات به افراد دیگری واگذار بشه تا بقیه بی هدف نباشند . حل کنن مواردها رو تا ملت بیشتر قدر بدانند . همه به نوعی سرباز وطن هستیم . قدر همدیگر بدانیم

  • M
    0

    خدایا جهان را پر از عدل کن و به همه قوه سلامتی جسم و جان بده انسان را با فطرت مهربانی خلق کردی و الان ببین چه کسانی برادر و خواهر خود را با توپ و تانک جنگی می کشند و خشم جلوی چشمانشان را گرفته!! جرم و جنایات زیاد شده و ملت ها از درون هم حتی در فشارند . شاری ها رفته . مریضی ها زیاد شده ( بجز استثناعات که درآمدشان عالیه ) خدایا ظهور حضرت مهدی(عج) ر هرچه ا نزدیکتر بفرما . الهی آمین یا رب العالمین

  • مصطفی محمودی
    0

    چقدر معطل میکنید زود باشید دیگه ، ما سال 88 تا الان همه چیزمون تموم شده بود ، کتک هامونو هم خورده بودیم ،

  • 123456.....
    0

    خدایا ما را از شرّ دشمنان و منافقان و گرانی نجات بده... الهی آمین

  • #
    0

    امن یحیب المضطر اذا و یکشف السوء . یا من اسمه دوآء و ذکره شفاء . الهم اشف کل مریض .

  • ممد
    0

    با این مشارکت عجیب ملت آمریکا مشت محکمی به دهان خودشون (استکبارجهانی) زدن.

  • ایرانی
    0

    چرا دولت آمریکا همیشه اختشاش می کنند مگر یک رای باید باعث آدم کشی بین اهالی خودشان شود؟ قراره مگر صندلی مختص یک نفر باشد ؟ چقدر آبروریزی !!! همه جهان در مورد دعواهای داخلی داخل کشور آمریکا و خط و نشون هاشون به همدیگه حرف می زنند . کشور به این بزرگی رفتاراشون زننده و زشته ....

    نظرات شما -
    • علی
      0

      مگه سال 88 خودمون یادت رفته کور خودتی بینا مردم

  • درویش
    0

    آمریکا میشه آ م ر ی ک ا ،، شایدم صد قسمت بشه

  • ازادی وطن
    0

    نفت ملی مردم ایران پول فروش نفت ملی ایران باید بین همه مردم وطن غنی وضعیف بطورمساوی وشفاف تقسیم شودبه هزارویک دلیل واقعی ومهمترین دلیل اینکه توزیع پول فروش نفت ملی ملت ایران باعث میشوداستکبارهای جهانی مانند روسیه چین امریکا انگلیس فرانسه وکشورهای فقیرعربی وافریقایی دندان طمع رابکشند

  • ک ش
    0

    قبله آمال داره به هم میریزه،حال بعضیها خراب است،خیلیها دوست داشتن قاتل سردار برنده انتخابات بشه:ولی حالا چه کنن.داره همه چی خراب میشه....

  • احمد
    0

    ۴ سال دیگه باز دلار گرون میشه میگن زمان ترامپ دلار ۳۰ تومن بودکجایی ترامپ دقیقا کجایی خخخخخخخخ

  • حسن کلید
    0

    آمریکا هیچ غلطی نمیتونه بکنه....اینی که میبینیم 80 ملیون گوش به زنگن کی رای میاره برای اینه که نگران مردم آمریکاییم که اگه دلار بریزه طفلکها میخوان چکار بکنن..ها والا

  • .
    0

    ترامپ شکر خورده. با همین سیستم ایشان 4 سال پیش برنده شده. اون وقت سیستم خوب بوده ولی حالا که باخته سیستم بد و فاسد است؟!!!!!

  • کاربر ناشناس
    0

    اگر فاسد نبود که تو ۴ سال پیش رئیس جمهور نمیشدی

  • کار بر ناشناس
    0

    بجهنم ! هر کاری ترامپ می خواد بکنه مگه ما ضامن اونائیم. اینقدر به سر هم بزنن خسته بشن.

  • کاربر ناشناس
    0

    ترامپ و بایددن هر دو آمریکایی هستن ایرانی نیستن که دولت بخواد استعلام و تایید کنه ! پس به فکرایران و سلامتی خودمون باشیم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها