ساختمان موقوفه «بچه های آسمان» در نور بهره برداری شد

ساختمان موقوفه بچه های آسمان در استان، مرکز نگهداری کودکان و نوجوانان تحت پوشش بهزیستی در استان مازندران با حضور رئیس سازمان بهزیستی کشور افتتاح شد.

ساختمان موقوفه «بچه های آسمان» در نور بهره برداری شد

حجت الاسلام قنبرعلی احمدی امام جمعه نور بعدازظهر یکشنبه در آئین بهره‌برداری از ساختمان موقوفه بچه‌های آسمان نور (مرکز نگهداری از کودکان و نوجوانان تحت پوشش بهزیستی) و رونمایی از وقف‌نامه‌های موقوفات مرتبط اظهار کرد: امروز یکی از روزهایی را تجربه می‌کنیم که حیات واقعی و چشمه معرفت و معنویت و مسیر درست انسانی را رقم خورده است زیرا آنچه که از آموزه‌های الهی است، این است که کاری کنید که حیات ماندگار و حقیقی داشته باشید.

وی با بیان اینکه یکی از موارد در بحث ماندگاری حیات حقیقی وقف است، افزود: قرآن کریم می‌گوید برای اینکه ماندگار بشوید و از همه حوادث روز مصون بمانید انفاق کنید چون وقف به صورت صریح در قرآن نیامده اما مشابه آن همانند انفاق و باقیات و صالحات در قرآن به وفور آمده لذا همه ما این مسیر را به اندازه توان طی کنیم و دیگران را نیز تشویق کنیم.

امام جمعه شهرستان نور یادآور شد: ما بحث وقف را قبل از اسلام در تعالیم دیگران داشتیم در اسلام تاکید و سیره اهل بیت ناظر بر جایگاه وقف به عنوان چشمه جوشان است، امر وقف جای دقت دارد و این است که چه چیز را انفاق کنیم.

امام جمعه شهرستان نور خاطرنشان کرد: جنبه معنوی وقف در اسلام حتی از خود گذشتگی، ایثار، مواسات و بالاتر از آن تقدیم جان است، همه آنچه که انسان برای آن ارزش قائل می‌شود را در طبق اخلاص قرار دهد برای پیشرفت جامعه و زدودن انحرافات جامعه و آنچه که جامعه به آن نیاز دارد است.

علی شادمان فرماندار نور نیز بیان کرد: اقدامات خداپسندانه این واقف فقط در همین یک مورد نیست و در جاهای مختلف حضور دارد، حضور وی برای اورژانس ۱۱۵ در محور صعب العبور شهرستان نور نیز احساس می‌شود.

منبع: مهر

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها