ارزش بازار سرمایه بیش از شاخص فعلی است

سکه و ارز بعد از خروج دارایی‌های مردم از بورس، اولین پناهگاه مردم هستند

تحلیلگر مسائل اقتصادی و استاندار گلستان با بیان اینکه قطعا ارزش بازار سرمایه ایران بیش از شاخص فعلی است، گفت: بازار سرمایه، خودرو، مسکن، سکه و ارز فرقی نمی‌کند به شکل متناوب پناهگاه نقدینگی دارایی‌های مختلف شده است.

سکه و ارز بعد از خروج دارایی‌های مردم از بورس، اولین پناهگاه مردم هستند

هادی حق شناس اظهار داشت: بازار سرمایه، خودرو، مسکن، سکه و ارز فرقی نمی‌کند به شکل متناوب پناهگاه نقدینگی دارایی‌های مختلف شده است، اما بعد از اینکه بازار سرمایه رشد غیرطبیعی داشت و شاخص آن به بالای دو میلیون واحد رسید و به هر دلیلی این شاخص متوقف شد، نقدینگی شروع به خروج از بازار سرمایه کرد.

وی بیان کرد: قطعا ارزش بازار سرمایه ایران بیش از شاخص فعلی است. به‌عنوان مثال ارزش دارایی بسیاری از شرکت‌ها بیش از ارزش امروز آنهاست ولی به این دلیل که این دارایی‌ها مولد نیستند یا بهره‌وری و کارایی آنها مطلوب نیست سهام آنها واقعی نمی‌شود.

استاندار گلستان افزود: در این شرایط و با کسب‌وکار پر رونق حتما شاخص بازار سرمایه می‌تواند بیش از وضعیت فعلی رشد پیدا کند، اما به دلایلی این شرایط فراهم نیست و وقتی نقدینگی از این بازار خارج می‌شود؛ ارز و سکه اولین پناهگاه نقدینگی می‌شوند دلیل آن هم این است که مردم با سرمایه‌های بسیار کوچک می‌توانند سکه و ارز بخرند ولی برای خرید دارایی‌ای نظیر مسکن، سرمایه بیشتری نیاز دارند. امروز سهام‌داران خرد بیشتر از بازار خارج و حقوقی‌ها در این بازار می‌مانند.

منبع: نود اقتصادی

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها