دکوراسیون پذیرایی رویایی و جذاب با این ۵ ترفند میسر می‌شود

بدون شک داشتن یک دکوراسیون جذاب و رویایی، آرزوی هر فرد خوش سلیقه ای است. برای خانم‌ها بیشتر اهمیت دارد که خانه ای متفاوت داشته باشند. توجه به دکوراسیون پذیرایی به عنوان بزرگترین قسمت هر خانه، از اهمیت زیادی برخوردار است.

دکوراسیون پذیرایی رویایی و جذاب با این ۵ ترفند میسر می‌شود

برای اینکه دکوراسیون پذیرایی شما بیشترین تاثیر را روی میهمانان شما بگذارد، باید روش های قدیمی و تکراری را کنار بگذارید و ایده های متفاوتی را روی آن پیاده کنید. اگر هدفتان با ما یکیست، پیشنهاد میکنیم این مطلب را تا پایان مطالعه کنید.

منظره تلویزیون را فراموش نکنید

با توجه به اینکه تلویزیون شما، معمولا رو به روی مبلمان شما قرار میگیرد و تقریبا مهم ترین قسمتی است که بعد از مبلمان، در دکوراسیون پذیرایی شما، توجه بیشتری نسبت به سایر اجزا به آن میشود، ایجاد منظره ای مدرن و جذاب در اطراف آن میتواند در جذب نگاه مخاطب تاثیر فراوانی داشته باشد.

خیلی ها تصور میکنند با خرید یک میز تلویزیون زمینی و گذاشتن لوازم دکوری روی آن، میتوانند منظره زیبایی را خلق کنند. اما باید بدانید این روش ها دیگر دمده شده و نمیتواند تاثیر خوبی روی مخاطبین شما بگذارد.

اگر میخواهید دکوراسیون پذیرایی شما خاص باشد، پیشنهاد میکنیم روش های مدرن تری را بکار ببرید. دکور دیواری تلویزیون و یا به تعبیر دیگر ست میز تلویزیون همان چیزی است که شما را مجذوب خود خواهد کرد.

این ست‌ها معمولا متشکل از یک میز تلویزیون دیواری مدرن و همچنین چند عدد شلف و یا باکس دیواری میباشند که در اطراف تلویزیون شما نصب شده و منظره ای دلنشین و فوق العاده برایتان خلق خواهد کرد. سعی کنید از ست میز تلویزیون های MDF که رنگ آنها متناسب با دکوراسیون پذیرایی شماست استفاده کنید.

استیکر دیواری، خلاقانه ترین روش برای دکوراسیون پذیرایی شماست

شاید تصور ما از استیکر های دیواری، برچسب های قدیمی دمده شده ای باشد که یک فضای تکراری را در منزلمان بوجود می آورد.
با پیشرفته تر شدن سایر اجزای دکوراسیون داخلی، استیکر های دیواری هم پیشرفت چشم گیری پیدا کردند و در انواع مختلف ظاهر شدند و مدل های قدیمی و تکراری را پس زدند. امروزه استیکر های دیواری را میتوانید در انواع زیر در بازار ببینید:

• استیکر دیواری مخصوص اتاق خواب
• استیکر دیواری مخصوص اتاق کودک
• استیکر دیواری مخصوص آشپزخانه
• استیکر دیواری مخصوص پذیرایی و نشیمن
• استیکر دیواری اداری
• استیکر دیواری سه بعدی
• استیکر دیواری زنده (مانند مدل ساعتی)

مدل های مخصوص پذیرایی و نشیمن بسیار ایده آل و فوق العاده طراحی شده اند. آنچه از استیکر های دیواری در ذهن خود تصور کرده اید را دور بریزید و سری به فروشگاه های استیکرهای دیواری بزنید تا تأثیر استفاده از استیکرها را در درخشش دکوراسیون پذیرایی خود به عینه ببینید!

میتوانید کمی خلاقانه تر عمل کنید و با ترکیب شلف دیواری و استیکر ها، یک فضای سه بعدی بی نظیر در پذیرایی منزلتان بوجود آورید! از استیکر های یک دست و یک رنگ استفاده نکنید. بلکه سعی کنید استیکر های دیواری رنگی را متناسب را همرنگ سایر اجزای دکوراسیون داخلی خود خریداری و نصب نمائید.

تأثیر آینه ها در طراحی دکوراسیون پذیرایی را دست کم نگیرید

آینه ها همیشه یار دیرینه طراحی معماری ایرانی بوده است و نمونه های آن را میتوانید در زیارتگاه ها و سازه های کهن ایرانی ببینید. اما این بدان معنا نیست که آینه ها نتوانند فضای منزل شما را متفاوت و مدرن کنند.

آینه ها اگر بدرستی و در فضای مناسب و همچنین با طراحی خلاقانه استفاده شوند، میتوانند دکوراسیون پذیرایی شما را به کلی دگرگون کنند!

البته منظور ما این نیست که یک آینه بزرگ و شکیل را روی دیوار پذیرایی خود نصب کنید؛ شما باید خلاقانه تر عمل کنید و فراتر از تصور گام بردارید. استفاده از المان های آینه دار تاثیر بیشتری روی دکور پذیرایی شما خواهد گذاشت؛ ساعت دیواری آینه ای، باکس دیواری آینه دار، سینی های دکوراتیو و ... اجزایی هستند که میتوانید روی آنها مانور ویژه بدهید.

استفاده از آینه ها در دکوراسیون پذیرایی، علاوه بر زیبایی میتواند به پرنور کردن هال و پذیرایی منزل شما کمک شایانی کند.

پنجره مجازی، راهی برای درخشش دکوراسیون پذیرایی

پنجره مجازی یکی از روش های بسیار جذاب و مدرن است که میتوانید با استفاده از آن دکور پذیرایی منزلتان را به قول خودمانی، تو دل برو تر کنید! خوبی این پنجره ها این است که در انواع بسیاری ساخته شده اند.

بعضی از پنجره های مجازی به صورت لایو طراحی شده اند که همانند یک تلویزیون میتوانید به آنها تصویر دلخواه خود را بدهید تا آن را نشان دهد؛ بعضی دیگر سه بعدی هستند که با تغییر زاویه دید، تصویر آنها نیز عوض میشود؛ بعضی دیگر هم با تصویر ثابت و بک لایتی جذاب، حس داشتن پنجره را به پذیرایی شما میدهند.

ترکیب پنجره های مجازی با تابلو های مدرن میتواند منظره ای فوق العاده جذاب و متفاوت برای پذیرایی شما ایجاد کند.

سقف های کاذب، فضای دلنشین پذیرایی شما را فراهم میکنند

وقتی اصطلاح سقف های کاذب را میشنوید شاید در ابتدا، موقتی بودن و عدم استحکام آن در ذهنتان نقش ببندد و چیزی در مورد زیبایی سقف های کاذب به ذهنتان خطور نکند.

سقف های کاذب مزایای بسیاری دارند، از جمله اینکه با استفاده از آنها میتوان به راحتی تاسیسات را درون سقف پذیرایی مخفی نمود و نور پردازی ها را بدون هیچ مشکلی پیاده سازی کرد. این سقف ها با استفاده از متریال های سبکی طراحی میشوند و معمولا پیش ساخته هستند یعنی در کارخانه تولید میشوند.

بهره گیری از سقف های کاذب، در رفع یکنواختی و سادگی و همچنین متفاوت تر شدن دکوراسیون پذیرایی شما قطعاً تأثیر بسیاری خواهد داشت.

برای اینکه دکوراسیون پذیرایی خود را متفاوت و جذابتر کنید، باید کمی خلاقیت را چاشنی طراحی دکوراسیون پذیرایی خود کنید، آن وقت خواهی دید که چقدر میتوانید نظر میهمانان خود را بیشتر جلب کنید. از روش های خلاقانه میتوان، استفاده از دکور دیواری تلویزیون، استیکر های دیواری، آینه های متفاوت، پنجره های مجازی و سقف های کاذب را نام برد.

24

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • فاطمه محمد پور
    0

    بسیار عالی و کاربردی ممنونم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها