دست‌کم ۱۱ کشته و ۴۳ زخمی بر اثر دو انفجار در جنوب فیلیپین

دو انفجار مهیب امروز در مناطق بسیار پررفت‌وآمد یک جزیره جنوبی فیلیپین رخ داد که دست‌کم ۱۱ نفر را در این مقر شناخته شده گروه افراطی ابوسیاف، کشت و ۴۳ نفر دیگر را نیز زحمی کرد.

دست‌کم ۱۱ کشته و ۴۳ زخمی بر اثر دو انفجار در جنوب فیلیپین

"رکس پایوت"، یک سخنگوی مأموریت ضدتروریسم مشترک پلیس-ارتش فیلیپین، اظهار کرد: انفجار بزرگی حدود ظهر در نزدیکی پلازای شهر در جزیره "جولو" اتفاق افتاد.

گزارش‌های پلیس و ارتش حاکی از آن هستند که سربازان و غیرنظامیان بلافاصله پس از انفجار نخست کشته شده‌اند. این انفجار زمانی رخ داد که پرسنل ارتش در حال کمک به مأموران شهرداری محلی در حمل کمک‌های بشردوستانه کووید- ۱۹ بودند.

اندکی بعد، انفجار دومی در نزدیکی کلیسای "بانوی کوه ما کارمل" رخ داد. اوایل سال گذشته، بمب‌گذاری انتحاری در همین کلیسا، زمانی که عبادت‌کنندگان برای مراسم روز یکشنبه در آن جمع شده بودند، دست‌کم ۲۳ نفر را کشت.

شهردار جولو در این باره گفت که در مجموع دست کم شش سرباز، یک مأمور پلیس و چهار عیرنظامی در انفجارهای روز دوشنبه کشته و دست‌کم ۱۸ سرباز، شش پلیس و ۱۹ غیرنظامی نیز بر اثر این انفجارها زخمی شده‌اند.

هیچ‌کس فوراً مسؤولیت انفجارها را بر عهده نگرفته اما جزیره جولو در مجمع‌الجزایر جولو در جنوبی‌ترین بخش فیلیپین، مدت زمان زیادی است که قلمروی اشغال شده و کانون فعالیت‌های شبه‌نظامی در نظر گرفته می‌شود.

ابوسیاف که با داعش بیعت کرده به چندین جناح تقسیم شده که یکی از آن‌ها توسط "هتیب هاجان سوادجان"، رهبر مورد تأیید داعش محلی در جنوب فیلیپین، رهبری می‌شود. سوادجان مسؤولیت بمب‌گذاری انتحاری کلیسای "بانوی کوه ما کارمل" را که سال گذشته رخ داد، بر عهده گرفته بود.

فرماندهی ارتش میندانائوی غربی در یک گزارش داخلی که به نیویورک‌تایمز رسیده، بیان کرد که گزارش اول روبه‌روی فود پلازای پارادایس، در روستایی به نام "والد سیتی" در مرکز جولو اتفاق افتاده است. تحقیقات اولیه یک دستگاه انفجاری تعبیه شده در یک موتور سیکلت را شناسایی کرده است. انفجار به دو وسیله نقلیه ارتش هم آسیب رسانده است.

ارتش فیلپین اعلام کرد: بر اساس بررسی‌های اولیه، یک موتور سیکلت سوخته در محل دیده می‌شود که می‌تواند وسیله نقلیه مورد استفاده مظنون باشد.

منبع: ایسنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها