رئیس جمهوری بلاروس:

بدون هشدار قبلی به نقض حریم کشورمان پاسخ می‌دهیم

رئیس جمهوری بلاروس در حال بازدید از یگان‌های نظامی در شهر

بدون هشدار قبلی به نقض حریم کشورمان پاسخ می‌دهیم

الکساندر لوکاشنکو، شش دوره رئیس جمهور بلاروس بار دیگر مدعی شد که نیروهای ناتو در لهستان و لیتوانی تحرکات جدی در نزدیکی مرزهای بلاروس دارند؛ ادعاهایی که از سوی رهبران ناتو طی روزهای اخیر رد شده‌اند.

لوکاشنکو گفت: ارتش بلاروس باید از تمامیت ارضی کشورمان محافظت کند.

وی با اشاره به ناتو افزود: حمایت نظامی کاملا واضح و مشهود است. بدون هشدار به نقض‌ها در مرزها پاسخ می‌دهیم. بدون هشدار! اگر آنها حریم مرزهای کشورمان را نقض کنند، بدون هشدار واکنش نشان می‌دهیم.

وزیر دفاع بلاروس به الکساندر لوکاشنکو درباره افزایش پروازها در نزدیکی مرزهای این کشور اطلاع‌رسانی کرده است. او گفت: آنها به سمت مرز ما می‌آیند و برمی‌گردند.

سوتلانا تیخانوفسکایا، رهبر مخالفان دولت بلاروس و رقیب لوکاشنکو در انتخابات ۹ مه در کنار محافظان شخصی‌اش در لیتوانی در جریان مصاحبه‌ای با خبرگزاری رویترز گفت: لوکاشنکو مجبور خواهد شد دیر یا زود بلاروس را ترک کند.

وی افزود: من تماس‌های متعددی از سوی رهبران بین‌المللی از جمله رهبران آلمان و انگلیس دریافت می‌کنم.

سوتلانا تیخانوفسکایا با اشاره به اعتراضات گسترده در داخل بلاروس علیه لوکاشنکو به اتهام تقلب در انتخابات اخیر گفت: حجم اعتراضات خیلی بیشتر از اندازه کافی است.

لوکاشنکو که درخواست برگزاری انتخاباتی جدید را رد کرده، متعهد شده تا "این مشکل" را حل کند.

پس از راهپیمایی یکشنبه گذشته در مینسک که در آن ۲۰۰ هزار تن شرکت داشتند، سوتلانا تیخانوفسکایا خواستار راهپیمایی دیگری برای امروز شد و گفت: ما بیشتر از هر زمان دیگری به رویایمان نزدیک شده‌ایم.

انجمن خبرنگاران بلاروس روز شنبه اعلام کرد بیش از ۲۰ وب‌سایت خبری که درباره رویای بلاروس گزارش می‌دادند، مسدود شدند. مقامات بلاروس روز جمعه معترضان را با اتهامات کیفری تهدید کردند و چندین تن از فعالان اپوزیسیون در مینسک را برای پاسخگویی احضار کردند.

منبع: ایسنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها