ادعای ترامپ:

در بحث آمار کرونا پایین‌تر از سطح جهانی هستیم!

رئیس جمهوری آمریکا با طرح این ادعا که کشورش در بحث آمار ویروس کرونا

در بحث آمار کرونا پایین‌تر از سطح جهانی هستیم!

دونالد ترامپ دوشنبه در مصاحبه با جاناتان سوآن، از پایگاه خبری آکسیوس، یک سری نمودار و گراف به این خبرنگار نشان داد تا بگوید میزان کووید-۱۹ در آمریکا پایین‌تر از جهان است.

این خبرنگار متحیر به طور شفاف گفت که او درباره مرگ به نسبت جمعیت سوال می‌پرسد نه مرگ به نسبت موارد شناسایی‌شده. جاناتان سوآن درباره مرگ به نسبت موارد گفت: این مساله‌ای است که آمریکا واقعا در آن بد است. بسیار بدتر از کره‌جنوبی، آلمان و غیره.

ترامپ اما پاسخ داد: نه شما نمی‌توانید این طوری بگویید.

این بحث تا جایی پیش رفت که خبرنگار آکسیوس متوجه شد آنها درباره یک سری آمارهای متفاوت صحبت می‌کنند. در ادامه رئیس جمهوری آمریکا این سوال را مطرح کرد که آیا کره‌جنوبی کاملا تعداد مرگ‌های مرتبط با ویروس کرونا را درست گزارش می‌کند یا خیر.

خبرنگار آکسیوس از این پرسش متحیر شد اما ترامپ گفت نمی‌خواهد وارد این مساله شود چون "روابط بسیار خوبی" با این کشور دارد. سپس آنها بر سر این ادعاها بحث کردند که شمار مبتلایان به ویروس کرونا در آمریکا پایین‌تر است.

این جنجال بعدا به سمت این مساله کشیده شد که اکنون آمریکا بیشترین نمونه‌گیری را در میان دیگر کشورها دارد و دونالد ترامپ گفت که این بخشی از دلیلی است که آمریکا میزان مبتلایان بیشتری را گزارش می‌کند.

ترامپ گفت: ما هیچ اعتباری بابت آن نمی‌گیریم. میزان مرگ و میز از آنجایی که بود، رو به کاهش است و آنجایی که بود، بسیار بالاتر از میزان کنونی است.

او در واکنش به پرسش خبرنگار که تاکید داشت تعداد مبتلایان در ابتدا پایین رفت اما دوباره اوج گرفت، گفت: اما اکنون دوباره پایین می‌رود. در آریزونا پایین می‌رود. در فلوریدا و تگزاس هم پایین می‌رود.

اظهارات ترامپ در شرایطی مطرح می‌شود که فلوریدا جزو ایالت‌هایی است که با افزایش ناگهانی و انفجاری در مبتلایان به کرونا بعد از بازگشایی سریع این ایالت روبرو شد. مشخص نیست که صحبت‌های ترامپ درباره "تازه‌ترین گزارش‌ها" به چه روزی باز می‌گردد.

ترامپ همچنین با اشاره به مرگ جان لوئیس، از فعالان حقوق مدنی و عضو مجلس نمایندگان آمریکا گفت: او با نیامدن به مراسم تحلیف من مرتکب اشتباه بزرگی شد. هیچکس به اندازه من برای سیاهپوستان آمریکا کار نکرده است. او باید برای تحلیف من می‌آمد.

او در پاسخ به اینکه تاریخ چگونه از جان لوئیس یاد خواهد کرد، افزود: واقعا نمی‌دانم. من جان لوئیس را نمی‌شناسم. او انتخاب کرد که به مراسم تحلیف من نیاید. در واقع من هرگز جان لوئیس را ملاقات نکردم. او به سخنرانی‌های سالانه من نیامد. خب مشکلی نیست. این حق او بود. باز هم می‌گویم که هیچکس به اندازه من برای سیاهپوستان آمریکایی کار نکرده است. از نظر من خیلی‌ها موثر هستند، خیلی‌ها هم نیستند.

ترامپ همچنین در رابطه با ادعای پیشنهاد روس‌ها به شبه‌نظامیان وابسته به طالبان برای کشتن نیروهای ائتلاف گفت: خیلی از مردم این گزارش‌ها را اخبار جعلی دانستند و من هم هرگز در تماس با ولادیمیر پوتین این مساله را مطرح نکردم.

رئیس جمهوری آمریکا همچنین مدعی شد این گزارش هرگز به میز کار او نرسید. خبرنگار آکسیوس گفت که چطور فرمانده سابق نیروهای آمریکایی در افغانستان علنا گفته بود که روسیه تسلیحات در اختیار طالبان قرار می‌دهد و آیا این موضوع برای به چالش کشیدن پوتین برای کشتن سربازان آمریکایی کافی نبوده است؟ ترامپ پاسخ داد: زمانی که آنها با روسیه هم می‌جنگیدند ما به آنها سلاح دادیم.

منبع: ایسنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها