قتل بهترین دوست صمیمی در تهران

مرد میانسال که دوست صمیمی اش را به خاطر توهین به عمویش که به تازگی فوت شده بود کشت، با حکم قضایی به قصاص محکوم شد.

قتل بهترین دوست صمیمی در تهران

رسیدگی به این پرونده از اوایل تابستان سال ۹۶ به دنبال پیدا شدن جسد مرد ۵۰ ساله ای به نام علی در خانه اش در شهرک غرب آغاز شد.

شواهد نشان میداد چند روز از مرگ مرد تنها گذشته است. همسایه ها که متوجه غیبت علی شده بودند پلیس را مطلع کردند و جسد به پزشکی قانونی منتقل شد .

کارشناسان پزشکی قانونی علت مرگ را خفگی با جسمی انعطاف پذیر اعلام کردند و با این اظهار نظر ماموران پلیس در نخستین گام از تحقیقات به بررسی فیلم ضبط شده دوربین مداربسته ساختمان قربانی پرداختند .

ماموران دریافتند دوست صمیمی مقتول به نام مرتضی آخرین نفری بود که خانه علی را ترک کرده . به این ترتیب مرتضی ردیابی و بازداشت شد و به درگیری با دوستش اعتراف کرد. اما این مرد مدعی شد که علی را نکشته است.

وی در شعبه دوم دادگاه کیفری یک استان تهران پای میز محاکمه ایستاد.

در ابتدای آن جلسه دو خواهر و یک برادر قربانی در جایگاه ویژه ایستادند. برادر قربانی گفت: مادرمان تنها ولی دم بود اما به خاطر کهولت سن فوت شد. به همین خاطر ما تقاضای قصاص داریم.

سپس مرتضی 60ساله در جایگاه ویژه ایستاد و گفت: من دلار و سکه میفروختنم و در خانه ای در شهرک غرب زندگی میکردم. من و علی سالها بود با هم دوست بودیم .من گاهی اوقات به خانه او می رفتم تا با هم مواد بکشیم.
درگیری وحشتناک 2 رفیق در شهرک غرب موجب قتل شد

وی درباره علت درگیری گفت : چند روز بود عمویم فوت شده بود که به خانه علی رفتم. اما او یکباره شروع به بدگویی درباره عمویم کرد. من به او اعتراض کردم و گفتم بهتر است به عمویم احترام بگذارد اما او دست بردار نبود و فحاشی می کرد.

به همین خاطر با هم درگیر شدیم و چند لگد به هم زدیم. من دستم را جلوی دهان علی گرفتم و او را روی تخت پرتاب کردم. او همان جا روی تخت دراز کشید و من خانه او را ترک کردم و چند روز بعد به اتهام قتل بازداشت شدم.

وی ادامه داد: باور کنیم من او را نکشتم. پزشکی قانونی هم اعلام کرده علی با جسمی انعطاف پذیر خفه شده است و من هیچ طنابی همراه نداشتم. دوربین مداربسته تصویر مردی را ضبط کرده که بعد از خروج من از روی دیوار از خانه علی به بیرون پریده است .

من گمان می کنم مرد ناشناس بعد از من وارد خانه علی شده و او را کشته است. من اتهام قتل را قبول ندارم.
صدور حکم اعدام برای قاتل تهرانی

این متهم به عنوان آخرین دفاع گفت: در مدت دو سال و نیمی که در زندان هستم همسرم از من جدا شد و دو پسرم به تنهایی در خانه ام زندگی می کنند. من بی گناه هستم و بی دلیل بازداشت شده ام.

در پایان جلسه قضات وارد شور شدند و با توجه به مدرک های موجود در پرونده مرتضی را به قصاص محکوم کردند.

وی به این حکم اعتراض کرد تا پرونده در دیوان عالی کشور بررسی شود.

منبع: رکنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها