وزیر دفاع آلمان:

جای خالی نظامیان آمریکا را پر می‌کنیم

وزیر دفاع آلمان در بیانیه‌ای از گفتگو برای پرکردن جای خالی نظامیان آمریکایی خارج شده از کشورش سخن گفت.

جای خالی نظامیان آمریکا را پر می‌کنیم

«آنه‌گرت کرامپ کارنباوئر» امروز با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد سران ایالت‌های مختلف آلمان که نظامیان آمریکا از آن‌ها خارج شده‌اند در نظر دارند بعد از فصل تابستان به منظور پرکردن جای خالی این نظامیان با یکدیگر گفتگو داشته باشند.

وزیر دفاع آلمان در بیانیه خود با ابراز تأسف از خروج نظامیان آمریکا از کشورش گفت: «من از نخست‌وزیران ایالت‌های آسیب دیده از این تصمیم دولت آمریکا می‌خواهم در نشست مقدماتی پس از پایان فصل تابستان گفتگویی درباره نحوه حمایت نیرو‌های مسلح ملی خودمان در این مناطق داشته باشیم.»

کارنباوئر همچنین در صحبت‌هایش گفت: «ما در این گفتگو‌ها منافع آلمان و اروپا را در نظر داریم. زندگی مرفه در آلمان و اروپا به امنیت ملی کشورمان وابسته است.»

حدود دو ماه گذشته اخباری مبنی بر تصمیم دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، مبنی بر خروج نظامیان این کشور از آلمان منتشر شد. به موجب این طرح ۹۵۰۰ از مجموع ۳۴ هزار و ۵۰۰ سرباز ارتش آمریکا حاضر در آلمان کاسته می‌شود.

در همین راستا روز گذشته نیز مقامات واشنگتن اعلام کردند قصد دارند ۱۲ هزار نفر از این سربازان را از این کشور خارج کنند، اما تقریبا نیمی از نیرو‌های آمریکایی برای دفع خطرات احتمالی و تنش با روسیه در اروپا حفظ می‌شوند.

دونالد ترامپ نیز در پیامی توئیتری نوشت: «نیروهایمان را از آلمان به خاطر اینکه به روسیه پول می‌دهد، خارج می‌کنیم.»

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها