پرداخت ۲۲ هزار میلیارد تومان یارانه آرد و نان در کشور

مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران گفت: دولت سالیانه ۲۲ هزار میلیارد تومان یارانه آرد و نان پرداخت می کند تا مردم نان ارزان در دسترس داشته باشند.

پرداخت ۲۲ هزار میلیارد تومان یارانه آرد و نان در کشور

یزدان سیف مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران گفت: دولت محدودیتی برای نان مردم ندارد، اما باید صیانت شود و آرد یارانه دار در مسیر درست مصرف شود. دولت سالیانه ۲۲ هزار میلیارد تومان یارانه آرد و نان پرداخت می کند.

مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران از توزیع ۱۵۰ هزارتن شکر خبر داد و گفت: به تازگی این میزان با نرخ ۶۳۰۰ تومان برای خانوار و ۶۷۰۰ تومان برای صنف و صنعت توزیع شد.

سیف اضافه کرد: از اسفند ۳۰۰ هزارتن روغن و ۲۵۰ هزارتن برنج از طریق شرکت بازرگانی دولتی در سطح کشور توزیع شده است.

وی با بیان اینکه ذخایر کشور در زمینه کالا‌های اساسی کافی است، افزود: کمبودی وجود ندارد و مردم عجله‌ای برای خرید ندارند و این نشانه آرامش در بازار است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: با تدبیر ویژه دولت برای شتاب گرفتن پرداخت بهای گندم تا امروز ۱۳ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان به کشاورزان کشور پرداخت شده و این روند ادامه دارد.

سیف اظهار کرد: تا امروز ۶ میلیون و ۳۰۰ هزار تن گندم در سراسر کشور از کشاورزان به صورت قیمت تضمینی خریداری شده است.

وی تصریح کرد: خرید گندم تا امروز رشد ۹ درصدی در مقایسه با سال قبل دارد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: در زمینه تولید گندم وضعیت خوبی در کشور داریم و فراوانی این محصول در همه استان‌ها دیده می‌شود.

سیف افزود: از اسفند سال ۹۶ تشویق به خرید کالا‌های اساسی وجود داشت، اما با گذشت دو سال و اندی نه تنها قحطی ندیدیم بلکه تجربه فراوانی را در دوران کرونا کسب کردیم که در دنیا کم نظیر بود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

38

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • ناشناس
    0

    اصلا فکرتو مشغول نکن قطع کنین خودتون و راحت کنین

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها