بابازاده: آن قدر شجاعت دارم که اگر تبانی دیدم درباره آن صحبت کنم

مالک باشگاه علم و ادب گفت: تاکنون در لیگ یک تبانی و زد و بندی ندیده ام، اما اگر اتفاقی بیفتد آن قدر شجاعت دارم که درباره آن صحبت کنم.  

بابازاده: آن قدر شجاعت دارم که اگر تبانی دیدم درباره آن صحبت کنم

اسماعیل بابازاده ، مالک باشگاه علم و ادب تبریز در گفت و گویی در خصوص سقوط تیمش به دسته پایین‌تر در فاصله چند هفته مانده به پایان رقابت‌های لیگ آزادگان گفت: در این فصل مشکلات زیادی داشتیم، شهرداری نمی‌خواست تیمداری کند و عده‌ای می‌خواستند این تیم در اختیار خودشان باشد. این مشکلات دست به دست هم داد و نگذاشتند تیم به موقع انتقال پیدا کند و پنجره نقل و انتقالاتی باشگاه هم بسته شد. مشکلات زیادی وجود داشت که باعث شد تیم خوب بسته شود. برخی از مشکلات تا نیم فصل ادامه داشت و اجازه نداد تیم نتیجه بگیرد.

با فشار‌ها و مشکلاتی که وجود دارد تیمداری منطقی نیست

مالک علم و ادب در پاسخ به این سوال که با شرایط موجود همچنان تمایل به تیمداری دارد گفت: خودم فوتبالی هستم و علاقه زیادی به فوتبال دارم و شاید به همین دلیل کارم را ادامه دهم، اما مشکلات زیادی پیش آمد که خیلی از آن‌ها عمدی بود. هر شخص دیگری جای من بود با این مشکلات از پا در می‌آمد و وسط راه تیم را به حال خودش رها می‌کرد و می‌رفت، مانند همان کاری که با تیم بسکتبال شهرداری تبریز کردند و مالکان بعدی کار را نیمه تمام رها کردند و رفتند، زیرا با فشار‌ها و مشکلاتی که وجود دارد، تیمداری منطقی نیست، اما از آن جایی که ما علاقه‌مند به فوتبال هستیم، دوست نداشتیم این تیم منحل شود. ان شاالله سال آینده با برنامه ریزی خیلی بهتر و عزم راسخ کارمان را دنبال می‌کنیم.

بابازاده: آن قدر شجاعت دارم که اگر تبانی دیدم درباره آن صحبت کنم

خودم به کمیته اخلاق نامه زدم و گفتم هر کاری برای شفاف سازی بازی ما برابر آلومینیوم لازم باشد انجام می‌دهم

او در واکنش به صحبت‌های یحیی بهاری، مدیرعامل باشگاه نود ارومیه مبنی بر این که احتمال تبانی در بازی علم و ادب برابر آلومینیوم اراک وجود دارد گفت: او مستقیما درباره ما صحبتی نکرد و اتهامی نزد. البته خودم گفتم نتیجه‌ای که رقم خورد عجیب بود و به کمیته اخلاق نامه زدم که هر کمک یا کاری برای شفاف سازی این بازی لازم باشد انجام می‌دهد. مطمئن باشید مهم‌ترین اولویت من سلامت فوتبال است و همان طور که می‌بینید با وجود این که سقوط ما به دسته پایین‌تر قطعی شد، به شیراز رفتیم و بازی کردیم. در ادامه نیز جوانمردانه بازی می‌کنیم تا حق هیچ تیمی ضایع نشود.

تاکنون در لیگ یک تبانی ندیدم، اما آن قدر شجاعت دارم که اگر دیدم درباره آن صحبت کنم

بابازاده درباره تبانی و زد و بند در لیگ یک اظهار داشت: واقعیت این است که تاکنون به وضوح ندیدم که چنین اتفاقاتی بیفتد، البته حرف‌های زیادی شنیدم، اما در حد شنیده ها است. اگر کسی درباره این موضوع اطلاعاتی دارد، به خاطر فوتبال باید نترس باشد و فساد را آشکار کند. با تبانی و زد و بند باید مقابله شود. تاکنون زد و بندی ندیدم، اما اگر اتفاقی بیفتد که یک درصد من را مشکوک کند، آن قدر شجاعت دارم که درباره آن صحبت کنم.

با هزار مکافات تست "پی سی آر" می‌دهیم

مالک باشگاه علم و ادب درباره شرایط بازیکنان تیمش که به کرونا مبتلا شده بودند گفت: شنبه از بازیکنان تست "پی سی آر" گرفتیم و نتیجه تست همه آن‌ها منفی بود و می‌توانند به تمرینات اضافه شوند. با هزار مشکل تست "پی سی آر" دادیم، زیرا در تبریز از افرادی که علائم شدید ندارند، این تست را نمی‌گیرند. در شهر‌های دیگر به راحتی تست "پی سی آر" می‌گیرند، اما نمی‌دانم چرا در تبریز این طور است. شاید برخی‌ها بگویند من بهانه می‌گیریم، اما رئیس هیئت پزشکی و ورزشی تبریز با درخواست ما به رئیس فدراسیون پزشکی و ورزشی نامه زد و اعلام کرد در تبریز تست "پی سی آر" نمی‌گیرند، اما هیچ پاسخی به این نامه داده نشد.

بابازاده: آن قدر شجاعت دارم که اگر تبانی دیدم درباره آن صحبت کنم

برخی اوقات در حق تیم‌های خصوصی بی انصافی می‌شود

بابازاده با انتقاد از تبعیض میان تیم‌های دولتی و خصوصی گفت: تست کرونای هر نفر ۲۵۰ هزار تومان هزینه دارد و در مجموع برای هر مرحله حدود ۱۰ میلیون هزینه کردیم. چرا باید تیم خصوصی که از هیچ جا حمایت نمی‌شود، هر ۱۰ روز یک بار ۱۰ میلیون تومان هزینه تست کرونا کند. واقعا برخی اوقات در حق تیم‌های خصوصی بی انصافی می‌شود. تیم‌های دولتی هیچ مشکلی ندارند و اتفاقا از این مسائل استقبال هم می‌کنند، زیرا از بودجه دولتی تامین می‌شوند. وقتی چالشی مانند شیوع کرونا ایجاد می‌شود، تقابلی نابرابر اتفاق می‌افتد که اصلا خوب نیست و باید کاری کرد تمام تیم‌ها شرایط یکسان داشته باشند.

قول می‌دهم در ۵ بازی باقی مانده با تمام توان به میدان برویم

او افزود: متاسفم که این فصل چنین اتفاقات بدی برای تیم ما افتاد. قول می‌دهم در ۵ بازی باقی مانده تا پایان لیگ با تمام توان به میدان برویم تا حق کسی ضایع نشود. تلاش می‌کنیم فصل بعد با برنامه ریزی مناسب کارمان را آغاز کنیم تا فصل کابوس واری که گذراندیم را جبران کنیم.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

38

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها