اردن خواستار توقف آسیب رساندن رژیم صهیونیستی به هویت قدس اشغالی شد

مقامات اردن از رژیم صهیونیستی خواستند از آسیب رساندن به هویت بخش قدیمی شهر قدس و تغییر دادن ماهیت آن دست بکشد.

اردن خواستار توقف آسیب رساندن رژیم صهیونیستی به هویت قدس اشغالی شد

به نقل از روسیاالیوم، ضیف‌الله الفایز، سخنگوی وزارت خارجه اردن در بیانیه‌ای اعلام کرد، کشورش تمامی اقدامات یکجانبه رژیم صهیونیستی در قدس شرقی را رد می‌کند.

وی افزود: اسرائیل به عنوان قدرت اشغال‌گر باید به تعهدات خود به موجب قوانین بین‌المللی که قدس شرقی را اراضی اشغالی می‌داند، پایبند بوده و آسیب رساندن به هویت شهرک قدیم یا تغییر ماهیت آن را متوقف کند.

سخنگوی وزارت خارجه اردن تصمیم رژیم صهیونیستی را درباره ساخت پل ارتباطی که شهرک قدیم قدس را به دیوار "براق" در مجاورت مسجدالاقصی متصل می‌کند، محکوم کرد.

وی گفت، پروژه ساخت پل ماهیت شهرک قدیم و ماهیت عربی را آن را تغییر می‌دهد و با قوانین بین‌المللی و قطعنامه‌های سازمان یونسکو مغایرت دارد.

الفایز ادامه داد، اردن برای مقابله با این پروژه ضمن هماهنگی با فلسطینی‌ها و یونسکو اقدام خواهد کرد.

شهرداری رژیم صهیونیستی در قدس در سال ۲۰۱۶ حکم موافقت با صدور مجوز ساخت "پل برقی دیوار براق" میان محله الشرف در شهرک قدیم و میدان براق در مجاورت مسجدالاقصی را با هدف تسهیل تردد شهرک‌نشینان و گردشگران صادر کرد.

فلسطینی‌ها و اداره اوقاف اسلامی قدس اشغالی تأکید دارند دیوار و میدان براق که تحت کنترل رژیم صهیونیستی قرار دارد، وقف اسلامی بوده و بخشی از مسجدالاقصی است.

دولت رژیم صهیونستی در سال‌های اخیر به عملیات شهرک‌سازی و اجرای پروژه‌های یهودی‌سازی در قدس شرقی به ویژه شهرک قدیم سرعت بخشیده است.

منبع: ایسنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها