دو مجتمع مسکونی در ملایر دچار حریق شد

سرپرست سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی ملایر گفت: طی تماس تلفنی یکی از شهروندان با سامانه ۱۲۵ آتش نشانی، بروز حریق در یکی از مجتمع های مسکونی در یکی از خیابان های شهر در ۲۰ متری احمدوند، خیابان ایمان، اطلاع داده شد.

دو مجتمع مسکونی در ملایر دچار حریق شد

حسین روستائی، افزود: به علت حساسیت حریق در ارتفاع، به محض اطلاع سریعاً فرمانده عملیات آتش نشان بهرام رشیدی با دو دستگاه خودروی سنگین و نیمه سنگین به محل اعزام شد که به محض رسیدن با رعایت اصول ایمنی ابتدا اقدام به قطع برق و گاز ساختمان کردند.

وی با بیان اینکه عملیات اطفاء آغاز شد و به علت حجم زیاد حریق و دود فراوان آتش نشانان با بستن دستگاه تنفسی و ماسک به درون آتش رفتند، اظهار کرد: به علت وسعت زیاد حریق تقاضای نیروی کمکی از ایستگاه عملیاتی شماره ۳ مستقر در شهرک به فرماندهی آتش نشان علی بهزادی شد که با دریافت خبر توسط ایستگاه شماره ۳ بدون فوت وقت نیروها به محل حادثه اعزام شدند.

روستائی با اشاره به اینکه دو تیم از آتش نشانان با همکاری همدیگر موفق شدند حریق فوق را مهار کنند و مانع از رسیدن آتش به دیگر طبقات شوند، افزود: در این حادثه خوشبختانه به کسی صدمه جانی یا جراحاتی وارد نشد.

سرپرست سازمان آتش نشانی ملایر با اشاره به بروز حریق در مجتمع مسکونی خیابان شهید صفرخانی، خاطرنشان کرد: عصر دیروز طی تماس تلفنی یکی از شهروندان با سامانه ۱۲۵ آتش نشانی رخ دادن حریقی در یکی از مجتمع های مسکونی در این خیابان گزارش شد.

روستائی اظهار کرد: به محض اطلاع سریعاً یک دستگاه خودروی سبک و یک دستگاه خودروی سنگین برای پوشش و احتمال وسعت حریق به محل مورد نظر اعزام شد و آتش نشانان به محض رسیدن با رعایت موارد ایمنی اقدام به قطع برق و گاز مجتمع کردند.

وی با بیان اینکه طبقه اول کانون حریق بود، گفت: به علت جمع آوری و دپو کردن غیراستاندارد وسایل منزل و مقداری اسباب و اثاثیه قابل اشتعال که باید در انبار جمع آوری می شد، متأسفانه در پاسیو دپو شده و به علت سهل انگاری مورد حریق قرار گرفته بود.

وی با اشاره به اینکه در این حادثه آتش به طبقات بالا سرایت کرده و باعث شکستگی شیشه ها شده بود، افزود: حریق از راه پنجره در حال سرایت و نفوذ به طبقات فوقانی بود که سرعت عمل و هوشیاری آتش نشانان مانع از نفوذ به طبقات دیگر شده و خوشبختانه به کسی صدمه ای وارد نشد.

سرپرست سازمان آتش نشانی ملایر در بخش دیگری از صید دو حلقه مار در پارکینگ منزل مسکونی خبر داد و گفت: یکی از شهروندان رؤیت دو حلقه مار در منزل مسکونی را به سامانه آتش نشانی اطلاع داد.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: یک دستگاه خودروی امدادونجات همراه امدادگران با تجهیزات کامل به محل اعلام شده اعزام و به محض رسیدن با رعایت اصول ایمنی با راهنمایی صاحب منزل محل مخفی شدن مارها شناسایی شد سپس امدادگران با هوشیاری کامل و با درایت با استفاده از دستگاه مارگیر نسبت به گرفتن مارهای مذکور اقدام کرده و آنها را در محفظه ای قرار داده و در بیابان رها کردند.

منبع: ایسنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها