یک فعال سیاسی:

آذری چه تخلفی انجام داده که بابت آن ۴۲ میلیارد به اکبر طبری رشوه داده است؟

یک فعال سیاسی نوشت: طبری از پسر نیاز آذری مدیر وزارت اطلاعات مازندران ۴۲ میلیارد تومان رشوه گرفته بود! سوال این است که تخلف این آقا چقدر بوده که حاضر به پرداخت ۴۲ میلیارد تومان و یک زمین ۱۵ هزار متری و ویلا شده است؟

آذری چه تخلفی انجام داده که بابت آن ۴۲ میلیارد به اکبر طبری رشوه داده است؟

سعید شریعتی فعال سیاسی نوشت:

نام اکبر طبری این روزها به عنوان متهم فساد و پولشویی‌هایی عجیب و غریب در قوه قضاییه است که هم اکنون جلسه دادگاه او در حال برگزاری است. اکبر طبری سال‌ها به عنوان معاون اجرایی ریاست قوه قضاییه یعنی آملی لاریجانی فعالیت کرده و در سال‌های اخیر در پرونده‌های مهمی اعمال نفوذ می‌کرده و موجبات آزادی برخی از متخلفان بزرگ مالی را هم فراهم کرده است.

چندین میلیارد رشوه، ویلا و چندین هزار متر زمین در بابلسر و سایر نقاط تنها بخشی از رشوه‌های عظیم و فساد اکبر طبری معاون آملی لاریجانی است. با برگزاری داده طبری، اسامی و پرونده‎های جدیدی به مرور روشن می‌شود و باید منتظر ماند و دید در آینده پای چه کسانی به این پروند فساد عظیم باز می‌شود.

مسئله این است که برای مردم دیگر اسامی طبری و شریفی و … برایشان مهم نیست، مسئله این است که اعتماد مردم از بین می‌رود، زیرا می‌بینند که فساد تا دم در اتاق رئیس قوه قضاییه وقت یعنی آملی لاریجانی رفته است.

مسئله اکبر طبری موضوع امروز و دیروز نیست و برخی از اتهامات او به سال ۹۰ برمی‌گردد و زمانی که آملی لاریجانی علم مبارزه با فساد را بلند کرده بود، معاون او که دیوار به دیوار او بود چنین فساد بزرگ و گسترده‌ای را انجام می‌داد و قطب یک فساد بسیار بزرگ و عظیم بود.

نیازآذری چه تخلف بزرگی انجام داده که بابت آن ۴۲ میلیارد رشوه داده است؟

او از پسر نیاز آذری مدیر وزارت اطلاعات مازندان ۴۲ میلیارد تومان رشوه گرفته بود! سوال این است که تخلف این آقا چقدر بوده که حاضر به پرداخت ۴۲ میلیارد تومان و یک زمین ۱۵ هزار متری و ویلا شده است؟ قوه قضاییه درباره این مسئله روشنگری کند.

این پول‌ها را در آن زمان از کجا آورده و فرزند این آدم پرنفوذ چه تخلف عمیق و گسترده‌ای صورت داده است.

۴۲ میلیارد آن زمان با دلار فعلی چیزی در حدود ۷۰۰ میلیارد تومان است، چگونه این میزان رشوه می‎گیرند و بعد به ۴۵ هزار تومان یارانه مردم چشم دوخته‌اند و به آن‌ها صدقه می‌دهند.

سیستم حفاظتی فقط برای روزنامه نگاران است!

مگر کشور حفاظت اطلاعات ندارد؟ بازرسی و نظارت آن‌ها فقط برای روزنامه‌نگاران است؟ چگونه بغل دست رئیس قوه قضاییه چنین فساد عظیمی را انجام می‌دهد، اما نظارتی بر آن‌ها نبوده است؟ از آقای دری نجفی می‌پرسند می‌دانستی قتل‌های زنجیره‌ای رخ می‌دهد؟ اگر می‌دانستی که واویلا و اگر هم نمی‌دانستی وامصیبتا! این قبیل مناصب اصلا جایی برای اشتباه ندارد و به گونه‌ای نیست که از پاسخگویی شانه خالی کنند! آملی لاریجانی هم اگر می‌دانسته که واویلا اگر هم نمی‌دانسته باز هم واویلا.

مبارزه با فساد از آزادی رسانه‌ها و شفافیت در همه سطوح شروع می‌شود مگرنه با آمدن و رفتن افراد مشکلی حل نمی‌شود.

منبع: رویداد۲۴

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 12
  • کاربر ناشناس
    0

    اگر خبرنگاران سرکوب نمیشدند این فسادها اینقدر دوام نمیاوردند و زودتر لو میرفتند

    نظرات شما -
    • کاربر ناشناس
      0

      درود. بی. پایان. به. روز. نامه. نگاران

  • محسن
    0

    بنده به عنوان قربانی فساد قضایی وکسی که حقش ضایع شده چکار باید بکنم.؟ چگونه عدالت اجرا می‌شود؟حقوق همه کسانی که در اثر این فساد ها ضایع شده چگونه استیفا خواهد شد؟ ملکم را با کلاهبرداری و فساد از چنگم در آوردند! خدا همه شان را نابود کند.

  • بی‌نام‌
    0

    اگر بجای برخورد سیاسی با خبرنگاران انها مصونیت‌و‌ازادی داشتن‌ فساد انجام‌نمی‌شد یا حداقل سریع آشکار میشه و کسی جرئت فساد نمیکنه چون الان همه مردم ایران هر کس به نوعی فساد و ظلم را دیده و برای ظالم هم هیچ مشکل قانونی پیش نیامده. ولی خبرنگارا میتونند‌ جلو ظلم‌ را بگیرند‌

  • سید
    0

    با آزادی روزنامه وخبرنگار که هر غلطی خواستند بکنند

    نظرات شما -
    • علی
      0

      مسلمن باخبرنگاران به شدیدترین روش ها برخورد میکنند چون آنان آب توی سوراخ مورچه میکنند .باید هم خوششان نیاید .دیدید که نماینده مجلس هم بی نسیب نماند.

  • دبهل
    0

    فساد به این وسعت در داخل نشان موافقت را گرفته این یک بازی روانی با مردم این کشوراست .وقتی دراین مملکت 2میلیون وام نمیشه گرفت .این آقا چطور تنها تنها خورده تازه سهم طبری بوده بقیه عزیزان هم نوش جان نمودن .همانطور که گفتید نیاز آذری پسر کیست حتما سوراخ دعا را داشته .اینها بیمه این دنیا اون دنیا هستند .ازسهم باباش گرفته.

  • صفر
    0

    این افراد دزدان حرفه ای در آستین نظام می‌باشند ومهم هم نیست چون با لورفتن این آقای طبری که فعالتر و لایقتر از رئیس خود بوده باید پستی بالا تر از او در مجلس خ به او اعطا کنند و نفر روباه تر را جایگزین مسؤل مالی قوه قضاییه کنند چون بالآخره اون حقوق نا چیز(چک سفید امضا) پاسخگوی مخارج ساخت کاخ های لاکچری در لواسانات را نمیده وزمان ساخت ممکن است به تأخیر بینجامد بنابراین حق دارن حالا که رئیس مجلس هم که قبلا زمینداده حال در مجلس بودجه بیش ی پیشبین کنن تا کار های مملکت هرچه سریعترانجام شود الا برکات الله

  • خدایی هست
    0

    چه پولهایی ردوبدر میشه و ما در خرج درمان مادرمون موندیم و شب و روز اشک میریزیم ، بیکار ، مستاجر ، بی امید و خودم از شرمندگی در آرزوی مرگ نیازمند واقعی دست نیاز دراز نمیکنه

    نظرات شما -
    • م.م
      0

      مگر نه اینست که اگر کسی صدای مسلمانی را بشنود و به او یاری نرساند مسلمان نیست ؟ !؟؟؟ خدایی هست شک نکن

  • کاربر ناشناس
    0

    آقای سعید شریعتی این را هم بگویید که آقای نیاز آذری رئیس اطلاعات زمان آقای رفسنجانی بوده و براساس شنیده ها یار غار فرزندانش، باید برای اون مملکت فاتحه خواند که افرادی که قبل از انقلاب یک دانش آموزی بودند که اصلا انقلاب نمی‌دانستند و بعدا رئیس اطلاعات شده و شاید برای قبل از انقلاب خود هم رزومه ای ساختند برای مثال این فاتحه برای شوروی خوانده شد. اصلا اگر قوه قضائیه صادق است بررسی کنند خانواده این آقای نیاز آذری چقدر وام از بانک‌ها گرفتند و با چه درصدی؟

  • بازنشسته
    0

    وقتی در اطاقهای مسولین بسته واز دری میایند واز در دیگر میروند وآسانسو مخصوص دارند ،وقت ملاقات نمیدهندوشفاف سازی نمیشود و حرفهای در گلو مانده گفته نمیشود و از برخی موارد بلند پایگان تحت حمایت هستند چه میشود کرد ؟!!! از ریاست قوه قضاییه ،جناب ریسی باید تشکر کرد که چنین موارد را برای دلسوزان جامعه قاطعانه بیان واقدام عملی بر پا میدارند ،البته اگر بگذارند موارد بسیار است که مطرح فرمایند ،امید است روزنامه ها قادر باشند در کشف اختلاس و فسادهای سازمان یافته که از قدرت برخوردارند آزادانه مطالب را نگاشته و اندکی کمک برای کشف فسادهای تحت حمایت باشند ، با آرزوی سلامتی برای جناب ریسی وادامه راهی که در پیش گرفته اند بشرط اینکه بگذارند

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها