آیا کرونا شنوایی را کم می‌کند؟

یک متخصص گوش و حلق بینی در خصوص تاثیر بیماری کرونا روی شنوایی بیان کرد: ابتلا به بیماری کرونا به گوش آسیب وارد نمی‌کند و هیچ تاثیری روی شنوایی افراد نمی‌گذارد.

آیا کرونا شنوایی را کم می‌کند؟

یک متخصص گوش و حلق بینی در خصوص تاثیر بیماری کرونا روی شنوایی بیان کرد: ابتلا به بیماری کرونا به گوش آسیب وارد نمی‌کند و هیچ تاثیری روی شنوایی افراد نمی‌گذارد.

علی محمد اصغری در خصوص تاثیر بیماری کرونا روی شنوایی بیان کرد: ابتلا به بیماری کرونا به گوش آسیب وارد نمی‌کند و هیچ تاثیری روی شنوایی افراد نمی‌گذارد.

وی با بیان اینکه ابتلا به این ویروس روی حس بویایی افراد تاثیر گذار است، ادامه داد: کرونا باعث کاهش بویایی مبتلایان می‌شود که البته این عارضه ماندگار نیست و تا دو ماه بعد از بهبود بیماری ادامه پیدا می‌کند.

این متخصص گوش و حلق بینی با بیان این موضوع که کاهش حس بویایی در افرادی که مبتلا به کرونای خفیف شده اند بیشتر از بیمارانی است که علائم شدید این ویروس را دارند، گفت: مبتلایان به کرونا حس چشایی خود را از دست می‌دهند، اما این امر از عدم بویایی آن‌ها ناشی می‌شود و با رفع این مشکل بهبود پیدا می‌کند.

وی در خصوص تشخیص بیماری کرونا از طریق معاینه حلق اظهار کرد: تشخیص این بیماری از طریق معاینه حلق امکان پذیر نیست و بیماران تنها از طریق دادن تست پی سی آر و انجام سی تی اسکن ریه می‌توانند، نسبت به ابتلا اطمینان حاصل کنند.

اصغری در خصوص تاثیر استفاده مداوم از هندزفری بر شنوایی عنوان کرد: استفاده از این وسیله هنگامی باعث بروز مشکل شنوایی می‌شود که صدای آن بلند باشد و به همین دلیل افراد باید از گوش کردن به صدا‌هایی که بالاتر از ۸۰ دسی بل است، خودداری کنند، چرا که این امر سبب بروز عوارضی نظیر کاهش و وز وز گوش می‌شود.

این متخصص گوش و حلق بینی متذکر شد: چگونگی رسیدن صدا به گوش مهم نیست بلکه آن چیزی که از اهمیت برخوردار است، شدت صدایی است که به گوش می‌رسد، برای مثال گوش کردن موسیقی از طریق هتفن یا اسپیکر تفاوتی با هم ندارد بلکه میزان شدت صدا در بروز مشکلات شنوایی موثر است.

وی ضمن بیان این موضوع که گوش استفاده از هندزفری با صدای مناسب تا ۸ ساعت در طول روز مشکلی ایجاد نمی‌کند، افزود: شدت صدایی که به گوش می‌رسد مهمتر از زمان آن است، برای مثال رسیدن صدا‌های بسیار بلند نظیر صدای انفجار حتی برای چند دقیقه هم باشد، موجب بروز آسیب‌های جدی به گوش می‌شود.

منبع: میزان

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • کاربر ناشناس
    0

    داروی فشارخون و افسردگی داروهای دیگری هم هستند که روی چشایی شاید شنوایی موثر هستند

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها