گزارشگران سازمان ملل "وحشت نژادی" در آمریکا را محکوم کردند

گروهی متشکل از ۶۶ ناظر حقوق بشری سازمان ملل متحد، در مطلبی انتقادی علیه آنچه

گزارشگران سازمان ملل "وحشت نژادی" در آمریکا را محکوم کردند

به نوشته روزنامه گاردین، این گروه در واکنش به موج اعتراضات علیه وحشیگری پلیس آمریکا که بعد از مرگ جورج فلوید در مینه‌سوتا و برونا تیلور در لوییویل کنتاکی به جریان افتاد، جمعه دو بیانیه مشترک صادر کردند.

این انتقادی بی‌سابقه از سوی کارشناسان حقوق بشری نهاد مستقل سازمان ملل متحد محسوب می‌شود. این بیانیه‌ها "بی‌عدالتی نژادی بنیادین و تبعیضی که مشخصه زندگی در ایالات متحده برای سیاه‌پوستان" است، محکوم کرد.

این کارشناسان ارتباط مستقیمی بین قتل‌های مردان سیاه‌پوست غیر مسلح به دست پلیس آمریکا با قتل هزاران تن از جنسیت‌های نژادی متعدد که باعث وحشت جوامع سیاه‌پوست در دوره تبعیض‌نژادی شده بودند، ایجاد می‌کنند.

کارشناسان سازمان ملل متحد گفتند: آمریکایی‌های آفریقایی‌تبار همچنان وحشت نژادی و خشونت سازمان‌یافته تحت نظر دولت و اشخاص را تجربه می‌کنند. در آمریکا، میراث وحشت نژادی همچنان در سیاست‌های امروزی مشهود است.

نویسندگان این بیانیه‌های انتقادی که رسما از طریق دیپلمات‌ها در ژنو شکایتشان را به دولت آمریکا انتقال دادند، خصوصا به قتل احمد آربری، نوجوان سیاه‌پوستی در ایالت جورجیا اشاره کردند که هدف تیراندازی سه مرد سفیدپوست قرار گرفت و جان داد.

این گروه ۶۶ عضوی از کارشناسان که به عنوان "مخبرهای ویژه" در سیستم سازمان ملل متحد شناخته می‌شوند، همچنین از دونالد ترامپ انتقاد کردند. آن‌ها به تهدید ترامپ برای استقرار ارتش آمریکا علیه معترضان مسالمت‌آمیز واکنش نشان دادند.

منبع: ایسنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • ناشناس
    0

    سازمان ملل در مقابل قانون ستیزیهای ضد بشری برخی قدرتهای بزرگ چه وظیفه ای دارد؟ --- سازمان ملل موظف است با تشکیل نهادهای کار آمد بی طرف جهت نظارت و پیگیری تخلفات از تعهدات بین المللی و تخلفات آشکار ضد بشری کشورهای عضو این سازمان بویژه کشورهای عضو دایم شورای امنیت این سازمان و ایجاد نهادهای اجرایی و قضایی جهت جلوگیری از این تخلفات جهان گیر ویران گر ، که کشورهای جهان را با راه اندازی کشتارها و ویران گریها کلان به ویرانه تبدیل می کنند ، با تعهد به قانون مندی و در دفاع و حمایت صادقانه از صلح و امنیت جهانی خود را از موضع بلا تکلیفی بیرون آورد و حرکت به سوی تکامل لازم خود را به اثبلت برساند. اگر سازمان ملل نتواند به وظیفه حیاتی فوق به درستی عمل نماید روز به روز زیر پای خود را بیشتر تهی کرده این بزرگ ترین نهاد بین المللی را به سوی فروپاشی کامل سوق می دهد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها